Ik leg even de situatie voor. We hebben eergisteren een zwerfkatje van 8 maanden oud opgevangen die al weken in de buurt rondliep en nergens thuis leek te horen. Aangezien ze erg mager was, zijn we met haar naar de DA geweest, diezelfde avond nog. Ze heeft inentingen gehad en ze had wat teken. Deze zijn verwijderd en de DA heeft nog op oormijt gecontroleerd. Haar oortjes waren mooi schoon.
Ze eet goed, drinkt goed en is zindelijk. Gisteren heeft ze van ons een wormenkuur gehad en een anti-vlooien en tekenmiddel. Ze is dus helemaal voorzien.
Alleen is ze nog erg lusteloos. Nu weet ik niet of dat komt omdat ze niet gewend is binnen te zijn, of omdat ze gewoon erg moe is van het zwerven en de vermagering. Mij lijkt het dat een kat die niet binnen wil zijn, probeert weg te komen, maar dat is niet het geval. Ze slaapt gewoon de hele dag op hetzelfde kussentje. Ze durft niet buiten de logeerkamer te komen. Dit kan ook te maken hebben met de geur van 4 andere katten (ja, een vol huis hier).
Ze is wel heel aanhankelijk en spint non-stop als ze aandacht krijgt, dus naar mijn idee voelt ze zich wel prettig.
We zoeken momenteel binnen onze kenniskring een goed thuis voor haar, maar het wil nog niet vlotten, dus voorlopig blijft ze nog bij ons.
Hebben jullie nog tips of ideeën wat betreft de lusteloosheid/loomheid? Misschien denk ik in de verkeerde richting, geen idee.
Ik ga in ieder geval nog aan de slag met wat krachtvoer van Royal Canine, dat hadden we nog liggen van één van onze eigen katten. Misschien helpt dat een beetje

Arm dier, ik heb zo met haar te doen!