Wie weet raad, niet uit te houden

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Michke2
Kitten

Wie weet raad, niet uit te houden

Bericht door Michke2 »

ik heb men kattin(6jaar)drie weken geleden laten sterelliseren en na één week valt ze steeds men kater(2,5j) aan(is inmiddels gecastreerd) en haar kitten van 3maand!ze valt meestal men kater steeds aan,is zelf al van men balkon gevallen een geluk dat hij niets ernstig had.De dierenarts zegt dat er nog vrouwelijke hormonen in haar lichaam zit en daardoor men kater aanvalt maar dat na een maand die vrouwelijke hormonen uit haar lichaam zal zijn en ze niet meer zal aanvallen.Heeft iemand dit nog meegemaakt en klopt dit dat ze dan niet meer zal aanvallen?is echt kei erg! niet om uit te houden!elke dag probeer ik ze samen te zetten en ze valt hem meteen aan.weet iemand of dit zal stoppen?

ps;men kater laat hem steeds doen,
en vroeger waren dit de beste vrienden!!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: wie weet raad,niet uit te houden

Bericht door castratenkoor »

Duurt een week of 6 voor de hormonen uit haar lijf zijn.
Dat een moeder haar kitten als het ouder wordt niet meer in haar buurt accepteert is puur natuur.

Wat me zorgen baart is de opmerking - tussen neus en lippen door - dat een van de katten van het balkon viel.
Dat is toch echt jou verantwoordelijkheid en niet die van de katten.
Of je zorgt voor een catproof beveiligd balkon, of je laat je katten niet op het balkon.
En dat is mijn mening.

Acceptatie tussen die drie kan nog best goed komen, veel geduld en liefde erin steken, afleiding met genoeg speelgoed en klimpalen.
4 kattenbakken goed verspreid door het huis enz enz enz.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Michke2
Kitten

Re: Wie weet raad, niet uit te houden

Bericht door Michke2 »

ivm balkon,men kattin deed razend,men katertje buiten en men kattin vechten en men kater zat tussen het glas en de vloer van het balkon,ik was juist te laat om hem te pakken
en het geluk was dat hij onder mijn balkon is gevallen
ik zie men katten enorm graag,super voorzichtig
maar als men kattin razend is,valt ze mij aan!

dit doe ik allemaal wat je zegt qua kattenbakken,superveel speelgoed,maar men kater en kitten komen kei goed overéén

wat ik raar vind,zolang hun twee stilzitten,geen probleem voor men kattin Minoeshkatje
maar,tot ze ziet dat één van hun twee nog maar stapt of loopt te spelen,valt ze aan en zo roepen dat ze doet,ik ben soms echt bang
en ja ,inderdaad ik moest ivm men balkon oppassen,de deur stond op een kier,anders nooit
juist dan wel
men katjes zijn me heilig,men kindjes ,men alles
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Wie weet raad, niet uit te houden

Bericht door pearlsofpassion »

Ik weet het niet....
Ik weet dat kattinnen boos kunnen worden op hun kittens en boos op de kater, maar dit lijkt me toch ook wel wat overdreven. Ze moet vast vreselijk van iets geschrokken zijn (misschien tijdens haar krolsheid en dekking, want dan zat ze tussen de vechtende en lustige zwerfkaters en dat moet een vreselijk traumatische gebeurtenis zijn voor een jonge, bange poes).
Ik zou overwegen een plekje voor haar te zoeken waar ze de enige poes is.
En als je het nog een kans wil geven, haar eerst een paar maanden apart houden, zonder dat ze de anderen zien en tot rust laten komen. Erna kan je dan nog eens proberen introduceren volgens de regels van een nieuwe kat. Dus rustig aan, en je tijd nemen. Een bench zou geen overbodige luxe zijn.
Zolang ze in paniek is, zal het niet beteren, vrees ik.

Weet je trouwens zeker dat ze geen pijn heeft? Van pijn kan je ook gek worden...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie