Je hebt een goed punt, zeker. Maar niet iedereen kan geen vlees meer eten, ik heb het meerdere malen geprobeerd en helaas. Uiteindelijk zwicht ik toch weer als iedereen om me heen wel vlees eet. Ik vind vlees lekker, heel erg lekker zelfs. Maar ben ik daarom immoreel? Nee! Niet iedereen die vlees eet denkt er namelijk niet bij na. Ik wel. Zeker wel. Ik eet geen vlees als het niet goed geleefd heeft, of dat nou bij mij is of bij anderen. Bij anderen neem ik dan meestal ook iets 'vega', omdat ik niet mijn mening wil opdringen aan anderen. Ik heb wel eens een hele discussie met mijn vader gehad, toen ik kiloknaller in zijn koelkast zag liggen terwijl hij beweerd altijd goed vlees te hebben wat ik met een gerust hart kan eten. Dus ik stop vlees niet zomaar in mijn mond, ik weet dondersgoed waar het vandaan komt.
Er zijn een hoop mensen die niet eens meer weten dat een biefstuk van een koe komt, of een speklap van een varken (wat ik overigens niet eet). Er zijn genoeg mensen die elke avond vlees eten, omdat het erbij hoort. Of juist de kiloknallers nemen, want vlees moet zo goedkoop mogelijk. (helaas is dat ook een verkeerde opvatting in mijn ogen, vlees mag best duur zijn)
Dus er zijn nuances in de vleeseters onder ons en immoreel vind ik in dat opzicht een erg sterke uitdrukking. Maar ik vraag me dan wel af hoe je het zelf doet? Eet je ook geen eieren meer? (de 'bij'producten zijn de haantjes die eruit worden gevist en worden gedood) En kaas? (zit stremsel in van de maag van een kalf) En alles met E441 bijvoorbeeld? (gelatine, onttrokken aan huid,botten etc)?? En wat ik me dan vooral afvraag, als je inderdaad al die dingen vermijd, is hoe leefbaar dat is, hoe je het in je dagelijks leven past en dan zou ik er graag van willen leren