Ons katje zijn ontlasting is helemaal niet vast

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
tijgertj
Kitten

Ons katje zijn ontlasting is helemaal niet vast

Bericht door tijgertj »

kan iemand helpen? hoe komt het en wat moeten we doen?
MarjanR
Tijger
Tijger

Re: ons katje zijn kaka is helemaal niet vast

Bericht door MarjanR »

Het kan een aantal oorzaken hebben.
Rijstewater is een ouderwets middeltje wat goed kan werken.
(alleen dat water zal ze niet willen drinken, ik schenk het dan over een stukje gekookte kip... dat gaat er altijd in).
Verder; is ze nog ontwormt geweest de laatste tijd?

Dat zijn twee dingen waar je zelf iets mee kunt.
Er zijn verder nog legio dingen die het oorzaken.
Daarvoor zul je echt naar een DA moeten die haar kaka onderzoekt.
Ik zou niet te lang aankijken, een katje raakt snel uitgedroogd en dan ben je verder van huis.

Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
tijgertj
Kitten

Bericht door tijgertj »

we hebben hem nog maar van maandag.dus ik denk niet dat hij al ontwormd is.
wanneer moet een katje ontwormd worde?
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hoe oud is het katje? en waar heb je hem vandaag? als hij uit het asiel komt heb je gegevens van ontworming e.d. en wat voor eten kreeg hij bij de andere baas? kan ook oorzaak zijn als je van voer wisseld.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
tijgertj
Kitten

Bericht door tijgertj »

nog geen 2maand oud.bij zijn vorig baasje kreeg hij gwn korrels.hier korrels en vlees in saus ed.
mogen we hem ook rauwe vis geven?
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Hm, beter had geweest dat het katje nog even bij moeders had gebleven...7 a 8 weken is errrg jong.
Wat voor korrels geef je?
Zo'n jong katje heeft nog kittenvoer nodig.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
tijgertj
Kitten

Bericht door tijgertj »

gwne whiskas korrels,whiskas rundvlees in saus en kattenmelk
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ik zou zeker de kattenmelk stoppen (mijn kitten kreeg dat ook van zijn vorige mama, maar dat gaf dus flinke diarree). Dat heeft een kat helemaal niet nodig. Ik zou de kitten overzetten op kwalitatief kittenvoer (hier op het forum meerdere onderwerpen over te vinden) en kijken wat dat voor drollen geeft.

Rauwe vis kan wel, maar ik zou eerder kiezen voor rauw vlees (kipfilet of gekookte kipfilet nu hij diarree heeft)
Zalm en haring e.d. is te zout voor een kat, beetje tonijn op waterbasis kan wel.

Let goed op dat de kitten niet uitdroogt als het veel diarree heeft, het kitten is nog zo jong en erg kwetsbaar. Zorg dat ie goed drinkt en voel aan zijn vel; als je dit omhoog 'trekt' en je laat het los, hoort het gelijk terug te veren, als het ietwat blijft 'staan' kan er sprake zijn van uitdroging en dan moet je zeker snel naar de dierenarts (zou ik sowieso even doen voor een check up en advies voor ontworming e.d.)
*Dexter & *Mosa
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Als je goede brokjes koopt (Wiskas is helaas niet zo goed) en die weekt in een beetje lauw water krijgt het beestje in ieder geval wat meer vocht binnen tegen uitdroging. Ik zou verder ook even langs de DA gaan. Succes!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Ons katje zijn ontlasting is helemaal niet vast

Bericht door pearlsofpassion »

Zeker stoppen met de kattemelk. Dat mag helemaal niet voor katten onder de 8 weken (maar niemand leest blijkbaar de verpakking...)!
Het is gemaakt van koemelk en koemelk is ontzettend slecht voor kattendarmen, en zeker de gevoelige kittendarmen.
En dan net op het moment dat ze de overgang maken van moedermelk naar vast voedsel. Dat is natuurlijk vragen om problemen.

Hoe oud is het katje nu precies? En hoe oud was hij toen hij bij de moeder wegging? Als alles goed gaat, wordt een kitten ten vroegste rond week 7 volledig gespeent. Was hij dat al?

Los daarvan zou je best overwegen om er binnen een aantal weken een kitten bij te halen. Zo'n jong kittentje heeft nog niet de nodige sociale vaardigheden in het nest geleerd om goed en evenwichtig in het leven te staan. De kans dat hij probleemgedrag gaat vertonen wordt hier groter mee. Bovendien is het voor een kat veel leuker en natuurlijker om met een soortgenootje samen te leven en zal hij een stuk minder afbreken in je huis of jouw armen bewerken als hij een vriendje heeft om zijn energie mee kwijt te geraken.
Is dit je eerste kitten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie