Mijn poes is zwanger maar niet van onze kater

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
sweetradja
Kitten

Mijn poes is zwanger maar niet van onze kater

Bericht door sweetradja »

Nu is mijn vraag;,,
De kater weet denk ik dat het niet zijn kittens zijn,, maar wat gaat hij doen.?
Moet ik hem weg houden bij de bevalling, hijs zelf best eensulletje en vind elke kat en hond leuk en lief,, maar in het wild met grote katachtige dood de mannetje de kleintjes.
Mijn poes is net een jaar geweest en perongeluk ontsnapt uit huis voor een half uurtje en is nu heel dik.. Kan zei de bevalling aan ben bang dat ze niet gaat weten wat ze moet doen?

Greets Chantal
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Re: Mijn poes is zwanger maar niet van onze kater

Bericht door Aziraphale »

Als jij niet weet hoe je dit oepsnestje moet voorbereiden, wordt het voor haar erg moeilijk...
Waarom is jouw poesje (en kater?) niet geholpen?
Geef je haar al krachtvoer (kittenvoer), ben je al langs de dierenarts geweest?

Verder weet ik (gelukkig!) niks van nestjes, dus kan je niet helpen.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
sweetradja
Kitten

Mijn poes was nog niet geholpen omdat ik als je anderhalf tot twee was een nestje wou en dat het liefs met mijn siameese katertje,, maar ze wou zowiezo niet door hem gedekt worden,, en dat liet ze ook heel duidelijk merken..
Dus daar was ik niet bang voor miss vond ze hem meer een broertje heb ze bijna rond dezelfde tijd gehad..
Zijn samen ook opgegroeit,, heb wel contact gehad met de dierenarts en er is iemand bij mij wezen kijken die aan fokken doet met raskatten die er dus ook aardig verstand van heeft,
De dierenarts zei tegen mij dat het best goed zou komen en dat een 1 jarige poes heel goed weet wat ze doet en dat het niet het einde van de wereld is dat ze op haar 1 jarige zwanger werd.
Alleen ik weet niet wat katers doen als ze weten dat het niet hun kittens zijn,, daar staat niets van op internet!
Ik heb zelf ook nestje met de hond gehad en dat ging ook prima,, maar zij was al 4 jaar oud.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kan ook niet voorspellen hoe de kater gaat reageren.
Als hij nog niet geholpen is, is de kans groot dat hij niet goed zal reageren. Al weet ik dat ook niet zeker. Hij is tenslotte niet nieuw bij jullie.

En ja, je poesje is nog heel jong, dus ze zal het vast niet leuk vinden om al moeder te worden. Zowel lichamelijk als psychisch. Ze is zelf nog een kind. Maar wij kunnen ook niet voorspellen hoe ze het gaat doen.
Alles wat je nu nog kan doen is zorgen dat je weet wat je moet doen als het misloopt en alle kennis en materiaal in huis hebt om het op te vangen als ze de kittens niet voldoende kan opvoeden (om welke reden dan ook). En zorg dat ze goed onderzocht is, zodat je op voorhand weet hoeveel kittens er zijn en dat alles tot voor de bevalling in orde is.
En zorg dat je weet wat tijdens de bevalling mag, en wat niet. Hoe het moet verlopen. En hoe je haar kan helpen.
En haar dan binnen een paar weken laten helpen. Overleg dat met je DA, ik weet niet juist wanneer dat kan maar ik denk 2 weken na de bevalling.
Poezen kunnen al snel na de bevalling terug gedekt worden, dus zorg dat dit niet nog eens gebeurt!
En alle kittens wel op 6 maanden laten helpen, dan maak je zo'n dingen niet meer mee.

Let ook goed op haar de volgende weken, en wees op je hoede.
Hou haar bevallingsbloed zowiezo weg van de kater en haal ze uit elkaar als ze zouden gaan vechten!
Ze is door zwerfkaters gedekt (als ik het goed begrijp) en de kans bestaat dat ze daar kattenaids bij opgelopen heeft. Maar nu testen heeft toch nog geen zin, dat heeft een paar weken nodig om gedetecteerd te kunnen worden.
Dus let goed op, en ik zou ook laten testen voor de kittens de moeder verlaten, wat trouwens ten allervroegste op 9 weken mag, 12-16 weken is beter.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 22 mei 2011 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
sweetradja
Kitten

jah ik ga doen wat ik kan,, mijn DA vond het niet erg en wil mij telefonische ook te woord staan tijdens de bevalling,, het zal net zo gaan als de pups dus ik weet op dat gebied wel hoe ik moet handelen ik hou mijn kater er wel eerst vandaan tot ze paar dagen oud zijn.
Heb het geluk dat mijn kater wel een sulletje is en gewoon wilde spelen met alle katers terwijl de poes krols was.. hijs heel zachtaardig dus miss helpt ie haar wel ;)
Ik ga mijn best doen en ik laat wel weten hoe het is verlopen,,
dank jullie wel in iedergeval groetjes Chantal
Kater: dief
Poes: Ganja
En honden Psycho en soldier
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Laat je je poes ook zo snel mogelijk na de bevalling steriliseren, anders word ze weer zwanger.
Er lopen al genoeg katten rond en bovendien zitten de asiels er al vol mee met katten en jonge kittens die een huisje zoeken.
Doordat er regelmatig oeps nestjes komen, krijgen de katten in het asiel bijna geen kans om een huisje te vinden want mensen hebben liever zoń klein schattig kittentje die gratis is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou de kater er maar bij weg houden. Ik ken meerdere gevallen van raskaters die kittens doodden. Ook eigen nazaten, ik denk dat dat weinig uitmaakt of ze wel of niet van hem zijn.
Ook is het gevaar aanwezig dat moederpoes meteen gedekt wordt na de bevalling.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ik zou niet alleen de kater weghouden ivm wat hierboven wordt geschreven, maar ook voor het meisje zelf. Ze zou heel onrustig kunnen worden en gaan slepen met de kittens, of erger.
Kijk hoe de twee op elkaar reageren na de bevalling, en laat ze niet alleen samen wanneer jij daar geen goed gevoel over hebt.

Katten kunnen vrij snel na de bevalling gesteriliseerd worden, dus ik zou dat echt doen.
En als ze echt zo fijn samen zijn, zou je dat ook nog eens in een keer kunnen doen.
Saampjes naar de dokter.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Om de kans zo klein mogelijk te maken dat de kater de kittens doodt, zou ik hem zsm laten helpen. Dan zal hij na de geboorte ook niet de neiging krijgen om zijn eigen zaad te willen verspreiden en daardoor de kittens iets aandoet.

Geholpen katers en kittens zijn samen over het algemeen geen enkel probleem, dus daar zal voor jouw situatie ook de oplossing liggen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Zijn hormonen blijven wel nog een aantal weken in zijn lichaam hangen. Om zeker te zijn moet je uitgaan van 6 weken, alhoewel de eerst 2 het duidelijkst zijn.

En ik lees nu pas dat dit allemaal eigenlijk gewoon gewild was... :-( Had grandioos over dat tweede bericht heen gelezen.
Dan zal ik mijn verdere meningen maar voor mij houden. :evil:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Oeps, daar had ik ook overheen gelezen. Maar ik blijf bij mń standpunt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik zou moederpoes en kater laten helpen en de kittens ook. Er zijn al genoeg katten en nu weer kittens in asiels en opvangs en door het gedrag van jou en helaas meerdere mensen,
worden de asiels niet leger...
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
sweetradja
Kitten

nou de kittens gaan met negen weken al weg en ze gaan naar familie,, ik heb al mensen geregeld dus de kittens krijgen allemaal een leuk huisje met leuke gezinnen.
Ik heb mijn dierenarts gebeld en die zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken,, omdat door de gedrag mijn katertje nu al geeft tegenover mijn poes, is heel goed hij verzorgt haar en de DA zegt ook dat waarschijnlijk helemaal niets ergs gaat gebeuren.
We zullen zien wat er gaat gebeuren de bevalling ga ik zowiezo alleen met haar doen daar wil ik zowiezo geen mensen of andere dieren bij hebben.
en mocht het helemaal niet goed gaan met het katertje dan heeft de moedr een hele bovenverdieping voor haarzelf.
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

9 weken is echt heel vroeg voor kittens om van hun moeder weg gehaald te worden :(. Beter wacht je tot ze 12 weken zijn.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Waarom zou je het risico nemen, ik zou de kater er echt bij weghouden. Ook voor de rust van de moeder.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie