Gaby en de rest

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Gaby en de rest

Bericht door maij »

Hoi,

Een tijd terug moest ik met Gaby naar de DA en heb haar zoals altijd in een vervoerskoffer gedaan. Op de terugweg begon het wat onaangenaam te ruiken in de auto en bij thuiskomst bleek dat mevrouw een plas en poep had gedaan. Er is naar mijn weten niets gebeurd waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden. Ze is/was gewend aan de reis want ze is 7jaar en het probleem had zich niet eerder voor gedaan.

De keer erop naar de DA gingen we met alle katten ivm de entingen. En hoewel ze dan altijd vrolijk mauwen was er niets aan de hand op de heen weg.
Thuis aangekomen na de terugrit hadden we echter 3 koffers met een kleine boodschap en in het totaal 6 katten die gewassen mochten worden.

Kan het zijn dat de rest door Gaby wordt getriggerd om ook te plassen?
Heeft iemand een idee waarom ze zo ineens gaat plassen als ze terug komt van de arts?

Aangezien het niet op de heenweg is lijkt het me vreemd dat het echt angst voor autorijden is maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Als alles goed gaat gaan we in september verhuizen en dan hebben we een rit van ca 40 minuten voor de boeg. Zou het prettig vinden als ze dan in ieder geval niet plast of poept. Dus tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gaby en de rest

Bericht door MarjanR »

Maakt niet uit of ze gewend was in een vervoersmandje te zitten of niet.
Moos heeft me een tijd geleden ook helemaal onder gepiest en zelfs gepoept (die vervoer ik in tuig als ik met de auto ga). En Moos is geen jong beestje meer ;)

Ik heb het gezien als "ontlading" want hij gedraagt zich misschien niet zo, maar hij vindt het rete spannend bij de dierenarts. Dus hij was erg blij dat hij weer naar huis mocht. Of hij moest gewoon echt heel nodig en kon het niet meer ophouden.

Ik denk dat dit bij Gaby ook het geval was.
Ennuh, zo vaak verhuis je niet.
Dus als je poezels het "in hun broek" doen als je gaat verhuizen, bedenk maar dat dit eenmalig was.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Gaby en de rest

Bericht door maij »

Haha ja daar heb je een punt MarjanR maar als ze het elke keer doet als we naar de DA moeten dan is het in ieder geval 1 keer in het jaar :???:
Niet iets om me druk om te maken dus gewoon een stukje ontlading... Daar kan ik wel wat mee...
Plaats reactie