Maar neen, die groeien wel uit. Er zijn vreemd genoeg inderdaad wel meer mensen die dat denken... Er zijn er ook die denken dat ze dan hoger blijven miauwen, maar ik denk ook niet dat dat klopt...
De katertjes die op 5 maand geholpen zijn (omdat ze vroeg rijp werden) groeien vaak zelfs het grootste uit.
Die geslachtshormonen hebben helemaal geen invloed op grootte van de kat. Dat zijn andere hormonen. Het enige waar die geslachtshormonen wel invloed op hebben is secundaire geslachtskenmerken zoals vb een uitgesprokener katerkop. Maar zelfs dat is niet bij alle kater zo.
Meestal zie je er helemaal niets van.
Kijk maar naar Bob van Dinie, dat is een enorme kater van 11 kg en die is op 5 maand geholpen.
Trouwens, als een poesje krols wordt vergt dat erg veel energie en groeit ze juist minder uit dan zonder die hormonen. En dan heb ik het nog niet over als per ongeluk zwanger wordt... Dan blijft ze zeker kleiner als ze nog in de groei zit, logisch ook...
Ik zou toch echt ten laatste op 7 maand een poesje laten helpen. Het hangt er zelfs vanaf wanneer ze geboren is, want dat heeft ook invloed op de eerste krolsheid.
Laat ze gewoon samen helpen, dat is ook voor hen veel aangenamer. Samen ervanaf.
Enne... het ene asiel is het andere niet hoor.

Ik denk dat de meesten inderdaad echt wel 6 maand aanhouden. Ik denk dat er maar heel weinig daarvan afwijken. Ik ken er eentje die zelfs aan vroegcastratie's doet (6 weken), maar daar ben ik ook niet voor hoor.
Hier raden ze ook 6-7 maand aan:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... satie.html
En dat staat toch bekend als een betrouwbare en vooruitstrevende kliniek... Ik vind dat je daar altijd goede, uitgebreide en juist informatie kan vinden.
Ze werken ook met een sneetje van maar 1-1,5 cm, iets wat je nog niet vaak ziet. Sara van MarjanB is ook zo geholpen. Een groter sneetje is op zich geen probleem, maar dat het hier zo klein is, laat wel merken hoe goed ze uitgerust zijn en grondig te werk gaan op een manier die het beste is voor het dier.
Als je gewoon op het internet rondkijkt vind je bij de particuliere sites aanradingen van leeftijden tussen de 4 en 10 maand. Sommigen zelfs al op 3 maand...
6 maand lijkt me een veilige keuze en dus onderbouwd door de meeste dierenartsen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)