Kat plast beetje op bank?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Bobby_boy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2011 20:43

Kat plast beetje op bank?

Bericht door Bobby_boy »

Hallo, even een vraagje.

Mijn gecastreerde kater is over het algemeen helemaal zindelijk. 1 keer heeft hij op mijn bed geplast maar dat was mijn eigen schuld, hij kan namelijk zijn bak niet in.

Nu ben ik vandaag de hele dag op pad geweest en kwam vanavond om 20.30 uur thuis. Kat helemaal blij en kopjes geven etc. Heb met hem gespeeld en lekker geknuffeld. Ik lig dan op de bank en mijn kat komt dan naast me liggen, spint enorm en geeft me continue kopjes. Heel lief. Ik heb hem veel aandacht gegeven.

Toen ik net opstond zag ik een natte plek liggen op de plek waar mijn kat heeft gelegen / gezeten. Het was wel plas (geroken) maar wel echt heel weinig, ik denk hooguit 2 a 3 druppels ofzo. Kan het zijn dat hij dit uit enthousiasme heeft gedaan tijdens het kopjes geven? Of is het iets anders??

Graag hoor ik!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat plast beetje op bank?

Bericht door pearlsofpassion »

Dan kan je best even naar de DA gaan. Waarschijnlijk is er iets mis met zijn blaas.
Als je dat zou kunnen, kan een plasje opvangen nooit kwaad, waarschijnlijk wordt je dat toch gevraagd, maar zeker naar de DA.
Het is natuurlijk weer weekend, maar ik zou daar eigenlijk niet tot maandag mee wachten.... :???:
Blaasontsteking lijkt me het waarschijnlijkst, maar het kan ook iets anders zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plast beetje op bank?

Bericht door Anne »

Als het eenmalig is kun je het ook nog aankijken. Maar als hij dat op verschillende plaatsen gaat doen kun je het beste een plasje opvangen en dat na de da brengen, dat onderzoeken ze dan op blaasontsteking en/of gruis. Dat zijn meestal de redenen dat katten onzindelijk worden omdat ze de pijn van het plassen met de kattebak gaan assiocieren...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Bobby_boy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2011 20:43

Re: Kat plast beetje op bank?

Bericht door Bobby_boy »

Bedankt voor de reacties!

Het is tot nu toe eenmalig geweest. Ik kijk het dus inderdaad nog even aan.. Mocht het nu nog een keer gebeuren ga ik met hem naar de da.
Plaats reactie