Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Zorro heeft 8 hechtingen. Ze kreeg pijnstillers en antibiotica mee (pilletjes) maar als het niet lukte om de pillen te geven mocht ik ook weer gratis langs komen voor nog een injectie. De nacontrole is over 10 dagen, gelijk met de hechtingen die er uit gaan.
Vandaag was zorro weer super aktief en heel gelukkig aan de lijn in de tuin. Ze klom zo de appelboom in (ik vervolgens ook om haar er weer uit te halen :grin: ). Ze lijkt niet veel last te hebben van de wond en we vinden haar deze dagen wel super lief.
En ik heb vandaag met de kinderen maar eens een mooie natuurklim en uitkijkpaal voor haar gebouwd.

Ps. weten jullie hoe je een foto upload in deze berichtjes? Moet je ze dan ergens online zetten of kan ik ze vanaf mijn computer rechtstreeks uploaden?
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet ze online zetten in een album.
Onder kattenfoto's kan je een topic vinden waarin staat hoe het moet. Er staat daar ook een topic waar je een album kan aanvragen. Dat is beter om foto's in te plaatsen, zeker als je hier nog vaker wil komen en foto's blijven delen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Cerna »

Acht hechtingen betekent een flinke snee. Dat is nog volgens de ouderwetse methode. Mag ik vragen bij welke kliniek je geweest bent?
Kliniek aan de dr. Hubernoodtstraat (Maarten) kan het met drie hechtingen en je ziet er nauwelijks wat van. Rompertje is ook niet nodig.
Maar daar schiet je nu niets meer mee op. Misschien voor een volgende keer............?
Wanneer de narcose uitgewerkt is, merk je inderdaad amper nog dat er een, toch beste fikse, operatie heeft plaatsgevonden. Katten zijn taaie dieren.

Fijn dat Zorro bij je blijft wonen en nu maar hopen dat er zich niemand meer meldt :cry:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Moet je in Nederland echt een jaar wachten voor je zeker bent dat je haar mag houden? :shock:
Hoe doen ze dat dan bij gevonden katjes in asielen? Ze kunnen die toch geen jaar bijhouden? Dat kan toch gewoon niet?

In België houden ze ze 2 weken bij, en ik meen zelfs dat de eigenaar zich binnen de 10 dagen moet melden. Ale, tis te zeggen: ze zijn wettelijk verplicht de kat 10 dagen te reserveren om de eigenaar tijd te geven en ze pas erna mag geplaatst worden (vaak eerst nog casteren). Als de eigenaar zich later meldt, maar de kat is nog niet geplaatst, dan krijg die hij natuurlijk ook terug, mits delen in de kosten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Cerna »

Citaat:
a. Opvangplicht
Gevonden dieren, die een eigenaar hebben (gehad), vallen volgens het Burgerlijk Wetboek
(boek 5 art.8 lid 3) onder de verantwoordelijkheid van de gemeente. Een vinder van een zwerfdier is verplicht hiervan zo snel mogelijk aangifte te doen bij de gemeente.
De vinder kan ervoor kiezen het dier vervolgens zelf te verzorgen. Het kan dan
binnen een jaar zonder meer door de rechtmatige eigenaar worden opgeëist.

Echter, logischer en passender is het om het dier in bewaring te geven via de gemeente. Dan zal op het dier de hiervoor speciaal in het leven geroepen regeling over gevonden dieren in het
Burgerlijk Wetboek worden toegepast. Op grond daarvan is de gemeente verplicht een
gevonden dier minimaal twee weken te bewaren en te verzorgen, behoudens
zwaarwegende redenen om hiervan af te wijken. Deze twee weken geven de eigenaar
de kans het dier terug te halen. Als de eigenaar zich niet binnen twee weken meldt, is
de gemeente bevoegd het dier aan een ander te verkopen of te geven. In de praktijk betekent
dit dat de gemeente de dieren officieel overdraagt aan het asiel waar de dieren
verblijven. De opvangplicht van de gemeente is niet beperkt tot honden en katten. Het gaat
om alle gevonden dieren die vermoedelijk ergens nog een eigenaar hebben. Het kan dus
ook gaan om een konijn of schildpad die is ontsnapt.
Einde citaat
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Ah zo. Vreemd dat er zo'n verschil is als je haar zelf een thuis bied of afstaat. :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

He, Nog een Doetinchemer zag ik, Annet. Ik was bij de kliniek aan de keppelseweg. (ook locatie in Zelhem). Viel me op dat de kosten fiks lager waren dan bij die aan de dr. Hubernoodtstraat (daar was ik de allereerste keer voor het chipje - wat er niet was - )
Ik was nu voor de sterilisatie inclusief plaatsen van de chip en de pijnstilling en antibiotica en gebruikelijke nazorg € 135 kwijt. Bij dr. Hubernoodtstraat zou dat richting de € 160 zijn vertelden ze mij. Dat kan dan inderdaad wel liggen aan de methode. Ik hoop wel dat die verouderde methode nog wel goed is :-( . Ik kreeg deze kliniek geadviseerd als heel goed en betrokken. 'k Moet zeggen dat ik dat ook wel ervaar want de dierenarts zelf belde nog weer even hoe het met de poes in het pakje ging.

We kregen vorige week een mail van een Duitser die in Winterswijk zijn poes was kwijt geraakt. Ik schrok vreselijk want de foto erbij was bijna gelijkend. Gelukkig was de kleur van het neusje van Zorro nogal uitzonderlijk waardoor we zeker wisten dat zij het niet was maar ik hoop wel dat er geen eigenaar meer komt. We hebben echt ons best gedaan die te vinden. En komt tie wel?.. we bewaren alle bonnetjes ;-)

Ik ga deze week eens kijken of het me lukt een foto te plaatsen. Wie weet kan ik jullie over een paar weken dan ook onze kleine cavies showen ( of is dat uit de boze op een kattenforum :grin: ?
Laatst gewijzigd door Zorro1 op 11 apr 2011 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Waarom zou dat uit den boze zijn?
Juist leuk! Foto's! :-P
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Trouwens Valerie,in welke provincie ligt Stekene eigenlijk?
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Belgie :lol:
Oost-Vlaanderen, boven Sint-Niklaas, zo'n 5min van de grens en Hulst. ;-)

Vandaar mijn vreemde taalgebruik soms, dat valt blijkbaar nogal op...
Maar dat zal je wel gaan merken als je ook in de rest van het forum wat actief wordt. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Cerna »

Even een onderonsje: :lol:

De kliniek op de Keppelseweg ken ik alleen van de buitenkant, maar Zelhem staat goed bekend dus dat zal wel snor zitten (rare uitdrukking!).
Ik heb ook de indruk dat de DAP-dr. Hubernoodtstr duur is. Onze DA heeft daar altijd gewerkt en ging twee jaar geleden in Lichtenvoorde werken en wij zijn toen met haar meegegaan. Is wel wat verder rijden, maar zij is zo fijn! Zo betrokken en inderdaad, na een operatie altijd even informeren hoe het nu gaat. Ben ik erg gevoelig voor. De DAP zegt altijd alleen "als er iets is, dan moet u maar bellen". Is toch wat afstandelijker.
Onze Lichtenvoordse DA is tot 19 april met zwangerschapsverlof en daarna gaan we terug naar haar. En Lichtenvoorde is ook goedkoper en wanneer je dan wat combineert heb je de reiskosten er zo uit.

Wat betreft de oude eigenaar: ik zou toch eens informeren bij de Gemeente wat je het beste kunt doen. Bij het asiel en Amivedi is nu bekend dat Zorro bij jullie woont en in principe kan de eigenaar dus over 11 maanden nog opduiken, terwijl wanneer je haar "overdraagt" aan de Gemeente en dan vraagt of je haar mag blijven verzorgen (dus ipv het asiel doen jullie het), dan heeft de eigenaar nog maar twee weken de kans om wat van zich te laten horen.
Dan zit je tenminste niet een jaar in onzekerheid, plus dat je je dan inmiddels zo gehecht hebt aan Zorro dat het een drama kan worden wanneer de eigenaar alsnog opduikt.

Ik weet niet of een dergelijke constructie bestaat, maar ik denk dat de Gemeente daar in principe geen bezwaar tegen zal hebben. Nu zijn ze verplicht om twee weken zorg te betalen en dat nemen jullie dan op je. En in deze tijd van bezuinigingen........
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door nellebel »

goh annet, wat slim van jou. Zou ik zeker onderzoeken ja, als je dan eerder zorro als wettig eigenaar mag houden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door castratenkoor »

Qua nat voer zou ik geen supermarkt voer geven, dus geen Whiskas.
Bij Zooplus kun je goede gezonde merken krijgen, hele dure zoals Alma Nature, maar ook goedkopere van goed kwaliteit zoals Animonda of Miamor
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Da's een goeie, via de gemeente even uitsluiten dat de eigenaar na een half jaar langs komt.....

Vandaag een pakketje met wat soorten nat voer gekregen (nou ja, gekocht ;-) ) via Zooplus (dankzij al jullie tips gaat onze Zorro goede kwaliteit voer krijgen. ) En een goede borstel tegen overvloedige haren.

En net met de DA afgesproken dat ik volgende week een nieuw medical pet shirt meeneem zodat ik hem niet bij de DA hoef te betalen. (via internet kost het mij dan 18 euro inclusief verzendkosten, scheelt toch weer 12 euro.)

Nou Valerie, ik had al nooit van dat plaatsje gehoord...ga ik eens goed op je taalgebruik lettten, :smile:
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Catfish »

Wat een goed advies, Annet!
Zo leer je nog eens wat.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie