Kitten wil niet geaaid worden na komst nieuwe kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Momo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011 12:42

Kitten wil niet geaaid worden na komst nieuwe kitten

Bericht door Momo »

Sinds oktober hebben we een kitten (nu 7 maanden). Ze was snel gewend, liet zich lekker aaien, speelde veel en sliep af en toe bij ons op bed. Omdat we het idee hadden dat ze een speelmaatje miste, hebben we twee weken geleden er nog een kitten bijgenomen (nu 4 maanden). Na een introductie is ze nu redelijk gewend. Volgens mij kunnen de kittens het goed met elkaar vinden. Ze stoeien samen, spelen samen, wassen elkaar en liggen ook regelmatig bij elkaar. Dat laatste komt vooral vanuit de nieuwe kitten. Als ze even bij elkaar liggen gaat de kitten die we al hadden naar een ander plekje. Vindt ze het wel gezellig dat er nog een kitten is?

Iets anders wat me dwars zit is het volgende. Zoals hierboven beschreven liet de kitten die we het eerst hadden zich lekker aaien toen ze alleen was. Nu laat ze dat niet echt meer toe. Als we 's ochtends uit de slaapkamer komen wil ze wel uitgebreid geaaid worden, maar meer niet. Wat betekent dit?

Met vriendelijke groet,

Julia
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kitten wil niet geaaid worden na komst nieuwe kitten

Bericht door Lovecat »

Hoi Julia,

Ik heb echt precies dezelfde situatie gehad als jij. Ook van dezelfde leeftijden.
Ik zou me geen zorgen maken dat je eerste kitten de tweede niet leuk vindt. Als ze samen wassen, stoeien, slapen gaat het hartstikke goed! Dat je eerste kitten op een gegeven moment wegloopt is niks raars; misschien vindt ie het dan te warm of wil die even alleen liggen. Dat ze tegen elkaar aan liggen is al hartstikke goed, sommige katten doen dat nooit bij elkaar.

Mijn eerste kitten wilde ook niet meer geaaid worden na komst van de tweede. Ik denk dat hij gewoon zo blij was met zijn nieuwe maatje, dat ik even pas op de plaats moest nemen zeg maar. Hij had heel wat in te halen aan echte kattendingen doen met zijn nieuwe vriendje en nu komt ie af en toe wel weer eens een knuffel halen. Mijn eerste kitten was eerst heel aanhankelijk en nu dus niet meer, misschien kotm het ooit weer terug, maar als ik zie hoe blij die is met zijn vriendje, maakt het me niet meer zoveel uit dat ie niet meer met mij knuffelt. En dat doet kitten 2 nu wel heel veel met mij ;-)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kitten wil niet geaaid worden na komst nieuwe kitten

Bericht door ayla »

Wij hebben nu meer in september 2009 jaar 2 broertjes van 8 maanden tegelijk in huis gehaald. Garfield was altijd al iets aanhankelijker dan Felix. Toen ze begonnen te groeien hebben ze allebei een fase doorgemaakt van weinig tot geen interesse in mensen knuffels. Rond 1 jaar ongeveer. Bij garfield ging die fase snel weer om in nog meer knuffelen en kroelen wat hij nu hij bijna 2 is nog steeds vaker komt doen. Felix is na diefase nooit meer echt knuffelig geworden, af en toe mocht ikhem aaien, en kwam hij uit zichzelf kopjes geven. Spelen met bierdopjes mocht altijd ;) Sinds 1 maand wordt hij weer knuffeliger. Komt uit zichzelf meer aandacht vragen, komt soms bij me liggen etc.
Heel verhaal maar ook om duidelijk te maken dat er zoveel nog kan veranderen in jaren tijd. Wellicht zijn ze nu helemaal bezig met elkaar en hebben ze het mens niet meer zo nodig, wellicht komt dat nog en zoals hierboven al is gezegt zie je Misschien wel dat ze zo ook gelukkig zijn en dat dat ook goed is.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten wil niet geaaid worden na komst nieuwe kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik sluit me bij vorige dames aan.

Zowel bij komst nieuw vriendje als in de puberteit kunnen katten een periode van minder knuffels hebben. Soms komt het nog terug, soms minder. Maar als het niet terugkomt was het waarschijnlijk met de puberteit zowiezo gekomen, vriendje of niet.
Je katje is super blij met zijn vriendje, dus daar kan je gewoon blij mee zijn. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten wil niet geaaid worden na komst nieuwe kitten

Bericht door Anne »

Ik heb het zelfde meegemaakt met Hobbel!! Hobbel was nog een kitten en was de eerste twee weken allenig kitten in huis, wel tussen andere grotere poezen. Ze kwam echt naar me toe voor aandacht en een knuffel. Toen Hummel (ook een kitten) arriveerde is dat veranderd, ze komt nooit meer voor een knuffel, vind ze denk ik maar saai in vergelijking met Hummel :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Momo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011 12:42

Re: Kitten wil niet geaaid worden na komst nieuwe kitten

Bericht door Momo »

Bedankt voor jullie reacties! Heb ik heel veel aan. Ik vind het super dat de kittens het goed kunnen vinden samen, maakte me gewoon een beetje zorgen dat de oudste geen aandacht meer voor me had. Maar nu weet ik dat dat er allemaal bij hoort en hoop ik dat ze binnenkort ook wat tijd voor mij hebben.

Groetjes,

Julia
Plaats reactie