Kat kwijlt en valt aan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Lariissaaa
Kitten

Kat kwijlt en valt aan

Bericht door Lariissaaa »

mijn bijna 1 jarige binnenkater (nog niet gecastreerd) had gister ineens een soort van aanvalletje,, begon te kwijlen en als je hem wilde oppakken valt hij heel erg aan,! zonder enige duidelijke reden! als hij aan het kwijlen was wat best veel was wreef hij met zijn kin er doorheen en werd ie helemaal ``gek``.

de situatie gister was: hij was niet thuis maar bij een vriendin van mij waar hij voor anderhalve week geleden haar poes gedekt heeft. ik was erbij en heb ook steeds ingegrepen (waardoor mijn handen nu helemaal kapot zijn) en ben tenslotte maar naar huis gegaan! maar tommie (mijn kater) is nu weer helemaal dezelfde en heel lief en aanhalig! dus als jullie hier misschien een reden voor hebben wil ik dit graag horen,, want ik pieker me suf!

Ps. hij was als kitten al bij die vriendin en is daar soort van opgegroeid!
jennli
Tijger
Tijger

Re: Kat kwijlt en valt aan

Bericht door jennli »

De beste tip die ik je kan geven is dat je contact zoekt met de dierenarts. Kwijlen is geen goed teken bij een kat. Het feit dat hij je aanviel kan er mee te maken hebben dat hij pijn had. Ik denk niet dat het nog met de dekking te maken had, aangezien die al anderhalve week geleden was.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Lariissaaa
Kitten

dank je wel ! hij speelt nu weer de hele dag en is heel lief! ik bel morgenochtend de DA en dan hoor ik het wel weer!
thnks!
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Kan het geen geval van uberstress zijn geweest? Neem je hem weleens vaker mee naar je vriendin?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Lariissaaa
Kitten

ongeveer 1 keer in de week/twee weken,, +/- twee weken terug een week bij haar geweest i.v.m mijn werk, kan dat er mee te maken hebben? dank je wel in ieder geval ik zal hem in de gaten houden!
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Misschien heeft hij iets in z'n bekkie gehad wat echt heel vies was!
Kan zomaar toch?

Ik weet eigenlijk niets beters.

Kijk overigens eens naar dit topic
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 78&t=23099
;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik snap het verhaal eigenlijk niet erg goed... :???:

Wanneer heb je ingegrepen, en waarom? En kwijlde hij nu bij de vriendin of niet?
En waarom heeft hij haar poes gedekt? Is hij een raskat misschien?

Het lijkt wel dat hij iets heeft waardoor hij zich erg slecht voelde en daarom aanviel, dus je kan maar beter naar een DA gaan.
Maar aanvallen is bij ongecastreerde katers ook niet vreemd hoor. Ik denk niet dat het nu zomaar uit het niets was (zo klinkt het niet) maar als je hem niet laat helpen, is er kans dat hij wel aggressief gaat worden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lariissaaa
Kitten

* ik heb ingegrepen om te kijken waar het vocht wegkwam, en omdat ie de poes later ook begon aan te vallen.
* hij kwijlde bij mijn vriendin,
* hij heeft die poes gedekt omdat het twee cypersen zijn en die vriendin graag een nestje wilde,
* het was echt van het 1 op het andere moment dat hij begon te kwijlen,
* en hij word volgende week geholpen.

dierenarts is gebeld en ik moest het eerst maar even aankijken aangezien hij nu gewoon helemaal de oude weer is en omdat hij volgende week geholpen word. als het dan weer gebeurd is ze bang dat er iets met zn hersentjes is,,

hoop dat de castratie werkt dan ! en hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest! en ik wil er even achteraan zeggen dat ik niet zo iemand ben de graag wil dat de asielen vol komen maar hier is lang en goed over nagedacht!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

How zeg, ik heb dat toch ook niet gezegd?
Ik heb alleen gevraagd waarom...

Dat je de asielen doet vollopen heb je zelf besloten, ik heb het zelf niet eens geinsinueerd...
Ik ben het er wel mee eens, maar ik heb het mooi voor mezelf gehouden. Alleen vind je dat zelf blijkbaar ook, maar of je daar vrede mee neemt moet je zelf weten.
Ik ga jou niet zeggen wat je wel of niet moet doen hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig wat de beweegreden is.

Als je het graag wilt weten: ik persoonlijk vind dat geen goede reden : omdat ze graag een nestje wil. Om die reden worden jaarlijk duizende katten ingeslapen. Enkel omdat zoveel mensen graag een nestje willen.
Maar als die mensen dat zo graag willen dat dat het waard is, wie ben ik dan om daar iets op te zeggen?
Ik zou het niet doen, want ik vind dat het niet waard, maar dat moet iedereen (ook jij) maar voor jezelf uitmaken!

En dan gelukkig zijn met je beslissing en niet meteen in de aanval gaan als iemand gewoon iets vraagt :shock:. Door je reactie lijkt het erop dat je je zelf schuldig voelt en dan is het geen goede beslissing geweest. Je moet er wel minstens zelf achter staan...
Je moet gewoon beslissen wat je zelf het liefste wil rekening houden met alle factoren, niet meer en niet minder.
En ik heb nooit iets ander beweerd...

Dus als ik het nu goed begrepen heb (ik hoop het dan maar) begon hij te kwijlen tijdens de dekking?
Want ik dacht eerst dat het later pas kwam, maar waarin heb je dan ingegrepen? In zijn aanval op de andere poes?
Sorry hoor, ik probeer gewoon het verhaal te volgen, anders kan ik natuurlijk ook geen tips bedenken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

2Valerie, ze zou ook zomaar nog andere topics hebben kunnen lezen natuurlijk.
En de url die ik heb geplaatst verwijst naar het topic het effect van niet castreren.
Dus wellicht dat ze daar op reageerde ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ah ok. Goed dan.

Maar dan blijft het nog steeds dat het niet fout is van wat info te geven. Als ze een beslissing genomen heeft en nu weet wat dat inhoudt kan ze twee zaken doen:
- er nog steeds achter staan en er geen spijt van hebben.
-zich schuldig voelen en er spijt van hebben.

En geen van beide houdt in dat je boos moet worden op diegene die info geeft, lijkt me...
Maar goed, geen hard feelings, verandert toch niets.
Hopelijk komt het met de kater helemaal goed! ;-)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Als jullie er goed over nagedacht hebben, houdt dat dan ook in dat je voro eventueel 5 kittens al een thuis geregeld hebt?

Wat het plotse kwijlen en aanvallen betreft, mijn advies, controleer zijn penis.
Ik ken een geval van een ras-dek-kater die een tros haren om zijn penis bleek te hebben.
Bij een dekking krijgt het dier dan veel pijn.
Zijn penis moest onder narcose bevrijd worden van die last.
Als ze niet ingegrepen hadden was de penis afgestorven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

zou het kunnen zijn dat de poes nog onlangs een middel in de nek tegen vlooien ingedruppeld heeft gekregen? t kan zijn dat hij met een nekbeet daarvan wat heeft binnengekregen..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

dat is ook een goeie van jou Adriana! Ook daar ken ik een geval van, schuimbekkende dekkater.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Het is niet te hopen dat het aan zijn hersens ligt want dan heb je kans dat de kittens waarvan hij vader wordt, dat misschien ook krijgen..
Je had hem beter medisch kunnen laten chekken voordat hij vader zou worden, maar ja...
beetje laat nu...
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie