Kat naar buiten op drie hoog

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Floor123
Kitten

Kat naar buiten op drie hoog

Bericht door Floor123 »

Beste mensen,

Ik zit met een probleem en hoop op jullie hulp. Ik woon nu op 1 hoog en heb een mooi systeem gebouwd waardoor de kat via een loopplankje in de tuin kan komen. Ik ga verhuizen naar 3 hoog en wil mij kat heel graag meenemen, maar ik wil wel dat hij nog steeds naar buiten kan. Heeft iemand ervaring met een systeem waarbij mijn kat nog steeds naar buiten kan vanaf de derde verdieping?

Ik hoop dat iemand een goeie tip heeft.

Vast dank!

Floor
jennli
Tijger
Tijger

Re: Kat naar buiten op drie hoog

Bericht door jennli »

Ga je drie hoog in het zelfde gebouw, waarbij je het over dezelfde tuin hebt of ga je naar een hele andere plek verhuizen? Heb je op drie hoog ook een balkon?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Floor123
Kitten

Bericht door Floor123 »

Ja, we verhuizen binnen hetzelfde gebouw twee verdiepingen omhoog. We hebben daar, net als nu, een balkon en het gaat inderdaad om dezelfde tuin.
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Denk, denk ..... Pfoe, moeilijke vraag. Wil je persé dat je kat naar buiten kan? Drie hoog is een behoorlijke hoogte, dat is niet meer op te lossen met een plank. Hmz... ben benieuwd of anderen een idee hebben.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Misschien via de ingang en dan via de trap naar jullie voordeur? Ik zou het anders ook niet weten, hopelijk heb je een beetje katlievende buurtjes die misschien de kat beneden willen inlaten?
Maar wel onoverzichtelijk en hopelijk geen kattenhaters in de buurt :???:
grt Anne, Hobbel 14 Pluto 5 Louie 4 Donna 3 Pino en Pip 1 Yoshe 0 en Lora (hond) 2

rust zacht alle engeltjes
Adriana

Bericht door Adriana »

begrijp je volgorde niet goed, toen je de beslissing nam om naar 3-hoog te gaan heb je neem ik aan nagedacht over de leefsituatie van je kat.. en die heeft geen vliegbrevet..!

3 hoog is veel te hoog om een val goed te overleven.. de nieren alleen al krijgen een geweldige opdonder en dan hebben we het nog niet over gebroken poten/bekkens gehad. we hebben daar hier een paar gevallen van - 6 weken benchrust en torenhoge dierenartskosten -
ik heb geen tips en geen briljante ideeen, touwladdertjes en loopplankjes vanaf drie-hoog kun je vergeten en de rest van de tips zal ik je besparen want te melig.,.
richt je balkon veilig in met een net van Zooplus, er zat gelukkige balkonkatten.
of leer je kat in tuig lopen en ga af en toe met hem op je schouder een frisse neus x2 halen.
welkom ;-) op het Forum trouwens
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ik ben het eens met Adriana.
Ik denk niet dat het gaat werken om een constructie naar beneden aan te leggen vanaf 3 hoog. Veels te gevaarlijk..
Is er een reden dat je van 1 naar 3 hoog gaat?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Ook ik sluit me aan bij Adriana. Een veilige gang naar beneden is niet te maken. Ik zou persoonlijk een hartverzakking krijgen bij het idee dat mijn katten via een smal trappetje tegen de muur drie verdiepingen naar beneden moeten lopen. Ik heb zelf drie katten in een appartement op de tweede verdieping en heb mijn balkon veilig voor ze gemaakt zodat ze lekker buiten kunnen zitten wanneer ze willen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze zich bezeren (of erger...) doordat ze van het balkon vallen.
Kijk maar eens in het forum over kattenrennen. Daar staan genoeg goede ideeen om een veilig balkon te maken (inclusief een foto van mijn veilige balkon).

Ik ben ook wel benieuwd trouwens naar je reden om in dezelfde flat naar boven te verhuizen. De compromis daarvoor is namelijk dat je tijger niet meer naar buiten kan :-(
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Floor123
Kitten

Bericht door Floor123 »

Dank voor al jullie reacties!

Waarom ik verhuis is omdat het een groter en lichter appartement betreft. Wel kan de kat (Sjakie) daar het dak op. Verder zal ik nog broeden op een plan, want het allerliefste laat ik hem natuurlijk in de tuin. Mocht iemand op een verloren moment nog een geniale inval hebben, dan hoor ik dat nog steeds heel graag!
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Zelf iets van een afgesloten wenteltrap creeëren waar de kat niet uit kan vallen (plexiglas) en deze aan de muur bevestigen.
Dat is het enige wat ik kan verzinnen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Adriana

Bericht door Adriana »

verloren moment... geniaal idee.... oeps

nee, geheel praktisch..
+ stem goed vantevoren met de ver van eigenaren of je verhuurder af dat je je kat het dak op laat, .. ze komen er toch achter..
+ er komen vlinders en vogels op het dak en denk je dat je kat de tegenwoordigheid van geest heeft, als-ie op jacht is, om bij de dakrand te stoppen? uit ervaring hier op het Forum kan ik je zeggen dat dit niet zo is.. je neemt dus een groot risico..
ik zou geen rustig moment hebben en dat is altijd heel persoonlijk..
+ verder neem ik aan dat je kat goed verzekerd is zodat je - in het geval hij het overleeft - niet op dierenartskosten hoeft te beknibbelen. overigens nog even de vraag of een verzekering uitkeert bij dergelijke omstandigheden en oorzaak,
+ bovendien vraag ik me af of jij hier voor je kat denkt of dat je kat zelf aangeeft dat hij binnen niet te houden is..
+ en ik neem aan dat je appartement ruim voorzien is van kattenbakken..
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Adriana. Dat dak is levensgevaarlijk. Het hoeft maar 1 keer mis te gaan...

Nogmaals; kijk eens in dit forum: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =kattenren
Hier staan allemaal mooie voorbeelden van balkonkatten die het ook prima naar hun zin hebben. Waarom zou jouw kat dit niet leuk vinden?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me volledig aan bij Adriana.
Mijn advies is met een net of benchdelen je balkon afsluiten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Misschien moet je eens goed opzoeken wat een val met een kat doet.
Ik heb vroeger gehoord dat ze juist van hoog genoeg moeten vallen omdat ze tijd genoeg moeten hebben om zich om te draaien (al denk ik wel dat het hier ook eerder om 3m tov 2m gaat ipv met verdiepingen te werken).
Je hoort ook altijd dat een kat goed kan tegen vallen, altijd op haar pootjes terechtkomt en er niets aan de hand is. Maar dat blijkt toch wel duidelijk niet te kloppen!!
Er zijn verhalen genoeg van gebroken poten en bekkens van over het balkon te vallen, en Adriana weet ook iets over de nieren te vertellen.
Dus ik zou in jouw geval eens echt goed opzoeken wat de gevaren zijn, en er vanuit gaan dat je kat kan vallen (want dat gebeurt echt wel vaak). En niet afgaan op 'wat verteld wordt'.

Ik wil dat ook wel eens opzoeken, want ik wil later ook graag een manier om katten van het eerste verdiep in de tuin te laten komen, en ik dacht daarbij aan zoiets als Marjan voorstelde. Maar vanaf het derde verdiep vind ik dat toch ook iets heel anders... Ik zou er als kat nogal tegenop zien om helemaal naar boven de klimmen... pfff...
En het dak is natuurlijk ronduit gevaarlijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

sluit ik me helemaal bij aan, en wat heeft zo'n kat nou ook op het dak. daar heeft ie toch ook helemaal niets.
als je binnen genoeg afleiding te bieden hebt heeft hij dat toch ook niet nodig.
Flippie komt ook niet buiten, die ligt nu heerlijk in de zon te bakken, en maakt rare geluidjes naar alles wat buiten beweegt, maar daarom wil ze nog niet naar buiten.
Al zet ik de deur open, loopt ze weg naar binnen toe. Ze kent buiten niet, dus wil er ook niet heen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie