Voeding voor onze poes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Evee
Huiskat
Huiskat

Voeding voor onze poes

Bericht door Evee »

Hoi allemaal,

Ik heb erg veel al gelezen in de voedingsafdeling van dit forum, maar kom er toch niet helemaal uit.

Wij hebben een lieve kleine meid geadopteerd uit het asiel, die momenteel daar nog eventjes zit i.v.m. lichte niesziekte. Dit weekend komt ze thuis. Ze is 9 maanden oud, maar erg klein voor haar leeftijd.

Heel enthousiast, en met navraag bij andere kattenliefhebbers die ik ken, hebben wij Felix gekocht. Brokjes en de geleizakjes. Veel gelezen hier naderhand en het blijkt dat het dus prut is.

Het dierenasiel heeft ons ook aangeraden geen voer te kopen met (veel) kleurstoffen. Verder hebben wij al een beetje Royal Canin Sensitive meegekregen voor haar.

Nu vroeg ik mij af welk merk voer dat we het beste kunnen gaan voeren. Ik wil wel graag een merk dat ook in de winkel te verkrijgen is (dierenwinkel, niet supermarkt ofzo ;)).

Moet ik perse Royal Canin blijven voeren, of is er ook een merk in de dierenwinkel verkrijgbaar dat ook goed is, maar wat minder duur is?

Ik heb veel merken voorbij zien komen, maar dan allemaal via internetwinkels. Vandaar dat ik nu even vraag wat een goed merk zou zijn, dat verkrijgbaar is bij een 'gewone' winkel.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Voeding voor onze poes

Bericht door pearlsofpassion »

Wij weten natuurlijk niet wat je bij jouw dierenspeciaalzaak kan kopen. Dus kan je best daar even navraag gaan doen wat ze verkopen en wat je eventueel daar kan bestellen.

Gewone supermarken verkopen maar zelden goed voer, al kan je er wel eens perfect fit of purina one vinden. Dat zijn redelijke voeren.
Als je al rondgekeken hebt, zal je ongetwijfeld de goede merken al tegengekomen zijn. Anders moet je ze opschrijven en daarmee naar je winkel trekken.

Je gaat wel gemakkelijker meer geld uitgeven in de winkel, omdat juist de iets duurdere merken daar te vinden zijn. Niet alleen natuurlijk, maar je zal iets meer moeten zoeken.

Succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Evee
Huiskat
Huiskat

Bericht door Evee »

Bij onze eigen dierenwinkel hebben ze:

- Royal Canin
- Hill's
- Prins
- Whiskas
- Kittekat
- Lara
- Gourmet
- Tom Poes
- Felix
- Sheba
- Shiny Cat - Gimpet
- Jarco
- Clinic dieetvoeders

Daarom wil ik dan ook dat supermarktspul laten zitten, maar ik heb dus geen idee of je inderdaad een RC moet voeren, om je kat van goed eten te voorzien.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ikzelf vind Royal Canin en Hill's helemaal niet zo goed... Al kan je het ook niet slecht noemen natuurlijk (en het dieetvoer is wel goed!)

De rest dat misschien nog goed zou kunnen zijn is: Gimpet, Prins en Jarco, maar ik heb er geen ervaring mee en hier geven erg weinig mensen het waardoor ik er ook weinig over kan zeggen.
Jarco is hier ergens eens uitgeschreven, en ik werd daar niet enorm vrolijk van (net zoals RC en Hill's).
En van Lara heb ik nog nooit gehoord en Clinic is zoals je zegt dieetvoer. De rest is typisch supermarktvoer (stijf van de granen) en dus een stuk minder!

Je moet eigenlijk echt kijken wat erin zit. Zo zijn de meeste uitvoeringen van Gourmet en Sheba bucht, maar er zijn er een paar die wel goed zijn. Alleen kosten die dan vaak schandalig veel geld...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie