Bruine (huid)smeer?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Rooike
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:11

Bruine (huid)smeer?

Bericht door Rooike »

Ik weet uberhaupt niet of het wel van zijn huid komt....
Maar als onze kat (van 10 jaar) ergens heeft gelegen, laat hij een vieze substantie achter
op die plek.

Neem bijvoorbeeld een witte vensterbank.... 1 nachtje slapen daar en het is vies.
Maar nu gaat de kat echt overal liggen; op het tv-meubel, op mn dressoir, op de bank en nu gisteren in de box van onze baby!
Ik vind dat vies dat snappen jullie wel.

Hierbij komt ook dat hij zich uren aan een stuk kan likken, krabben, bijten en hierbij plukt hij zich helemaal kaal.
Ook gromt hij tijdens het plukken.
Het enige wat je in huis hoort als het helemaal stil is, is het gelik en gesmak van de kat.
Niet altijd prettig om te horen dus.

Vlooien heeft hij niet want hij krijgt elke maand een pipetje voor vlo en worm.

Ook komt daarbij dat hij heel erg veel is afgevallen, twee keer meer eet dan wat hij normaal eet dus hij zou eigelijk bij moeten komen ipv afvallen.

Deze week ga ik ermee naar de dierenarts, maar was zo even nieuwsgierig of ik hier iets kon vinden en of jullie misschien iets herkennen van wat ik schrijf.

;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bruine (huid)smeer?

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, het klinkt alsof er vanalles niet klopt... :???:

Ik maak eruit op dat je kat pijn heeft, en door de stress zich gaan kaallikken, dat er onstekingen op komen en dat dat vocht waar jij het over hebt wondvocht is...
Dat is wat ik zou denken, maar het kan ook iets heel anders zijn.

Dus: zo snel mogelijk naar de DA! Vooral dat afvallen, is verontrustend. En al de rest wijst erop dat er iets ernstig mis is!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bruine (huid)smeer?

Bericht door nellebel »

met het met valerie eens, naar de dierenarts. Dit klinkt niet goed. is de huid ook rood of korstjes?
Die pipetjes zijn geen garantie dat er geen vlooien zijn trouwens. Mijn kat heeft ook een keer 2 weken na t vlooienmiddel onder de vlooien gezeten. was spul uit de dierenspeciaalzaak. Vanaf dat moment het bij de DA gehaald en nooit meer last van gehad. sommig spul zijn vlooien goed tegenop gewassen.
Maar ik denk dat er meer aan de hand is bij jou kat. ook vanwege het afvallen. mogelijk is de ormoonbalans verstoord en maakt ze meer huidtalg aan, of hefet ze diabetes (is ook onder invloed van hormonen vaak)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Bruine (huid)smeer?

Bericht door Kattenbella »

Hoe gaat het nu met je kat?, wat was het?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Bruine (huid)smeer?

Bericht door Anne »

Zo snel mogelijk naar de da. Dit klinkt niet goed, vooral niet het vele eten en toch afvallen.
Ook is een roodbruine afgeevsel niet goed!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie