Poes erg vermagerd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
silvi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:03

Poes erg vermagerd

Bericht door silvi »

ben vorige week met ons nina een poes van 15 jaar naar de dierenarts gegaan ze was enorm vermagerd op korte tijd en toen ik haar in de gaten hield met het eten zag ik dat ze enorm veel moeite had met eten terwijl ze normaal niet bij haar bakje weg ging voor alles op was en al miauwde als ik het in het bakje wilde doen
had het idee dat ze wel wilde eten maar dat het niet ging
dus naar de dierenkliniek daar zagen ze natuurlijk ook dat ze te mager was en de dierenarts hoopte op slechte tanden dat dat het probleem was maar nee tandjes waren perfect alleen tandvlees heel bleek wel voelde de da dat de lever niet goed voelde veel te groot
dd stelde voor bloed te nemen en al een inspuiting antibiotica te geven
ons meisje liet alles goed doen zelfs de dierenarts vond het een superkat dat is ze echt zo een lieverd ging daar gewoon liggen op de tafel aai me maar
dag later had ik de resultaten niet goed leverwaarde slecht galwaarde slecht maar proberen met antibiotica daar ben ik nu 3 dagen mee bezig maar gaat echt niet goed
gisteren wilde ze zelfs helemaal niet eten en ze blijft ook op de zelfde plaats liggen heb lusteloos heb haar eten bij haar gezet dan likt ze een keer en gaat terug liggen ga vanavond terug naar de dierenarts maar ziet er niet goed uit wil niet dat ze moet afzien want dat verdiend ze niet maar doet enorm pijn om die beslissing te moeten maken
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes erg vermagerd

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum
heeft je dierenarts gezegd wat de oorzaak van de slechte gal- en leverwaarde is?
is ze getemperatuurd en heeft ze ergens een ontsteking?
heb je dieetvoer meegekregen?
kan me voorstellen dat het schrikken was en dat je erg bezorgd bent..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
silvi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:03

Re: poes erg vermagerd

Bericht door silvi »

ja ze hebben haar temperatuur wel gemeten geen koorts toen
de da voelde een verdikking van de lever en in het bloed zagen ze dat de leverwaarde heel slecht was en de gal maar de gal kon weer van de lever komen aangezien dat de antibiotica niet aanslaat denk ik niet dat ze een ontsteking heeft
toen ik bij de dierenkliniek geweest ben at ze nog wel maar hele kleine beetjes een aantal keer per dag nu de laatste dagen wil ze niet meer eten en drinken bijna ook niet meer ben net nog naar de winkel gegaan voor kattemousse en dat naast haar gezet maar ze draait zich er van weg
heb het gevoel dat ze zelf niet meer wilt ze ronkt wel als ik haar aai maar dat wil niet zeggen dat ze geen pijn heeft heb ik hier al gelezen
het voelt ook aan alsof ze zelf afscheid aan het nemen is ben er helemaal onderste boven van doe niets als huilen
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: poes erg vermagerd

Bericht door ]-marjolein-[ »

He bah wat naar :-(
Misschien kun je een echo laten maken om te kijken wat het probleem precies is met de lever?
Sterkte.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door Anne »

Ik zou nog eens goed overleggen met de dierenarts, ook wat het nou precies is en vertellen dat het zo ook niet gaat.
Straks ben je haar inderdaad kwijt...
Sterkte en beterschap :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door Zuri »

Heb je al aan de bel getrokken bij de dierenarts? Ik zou niet wachten tot het antibiotica-kuurtje op is voordat je weer gaat hoor! Misschien is er nog wel meer dat gedaan kan worden?? Medicijnen om haar weer wat op te peppen, dwangvoeren, onderhuids vocht, etc. etc.

Sterkte...
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
silvi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:03

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door silvi »

nee ga zeker niet wachten ga straks met haar naar de dierenarts antibiotica heeft geen zin wil niet eten of drinken en na 4 dagen antibiotica zou dat toch moeten aanslaan en dat doet het niet
silvi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:03

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door silvi »

ben gisteren met ons nina naar de kliniek gegaan
hebben besloten haar rustig te laten inslapen
ze was op een week heel erg achteruitgegaan ondanks de antibiotica
ook was nu een grote bol te voelen aan haar lever ( tumor)
wilde haar niet laten afzien en egoistich zijn zal haar enorm missen :-(
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door Zuri »

He getsie, wat een nieuws... :-(
Ik had gehoopt dat er nog iets gedaan kon worden, maar een tumor aan de lever maakt het wel erg lastig.

Heel veel sterkte met je verlies.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door MarjanR »

He, bah. Wat vervelend.
Zure beslissing, maar een verstandige.
Sterkte met het gemis :(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door Adriana »

wens je heel erg veel sterkte in deze verdrietige tijd.
afscheid nemen doet altijd pijn maar als je voor zo'n probleem staat, dan is inslapen voor je lieve katzel het enige dat je er nog voor kunt doen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door Anne »

He wat triest zeg :-( Heel veel sterke met het verlies van Nina

Nina rust zacht lieverd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5506
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte, wat erg zeg, je hebt goed voor haar gezorgd, alles er aan gedaan. Ze was daar ook dankbaar voor daarom knorde ze nog lekker als je haar aaide. Katten voelen dat.
nina is nu ook een sterretje aan de hemel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door Cerna »

Ik wens je ook heel veel sterkte met het verlies van Nina. Het is altijd heel moeilijk om afscheid te moeten nemen van een maatje die je zo lang gehad hebt. :-(
silvi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:03

Re: Poes erg vermagerd

Bericht door silvi »

allemaal super bedankt alvast voor de lieve berichtjes dat doet me heel veel goed
ik troost me aan de gedachte dat ze een mooi leven heeft gehad het was mijn eerste poes en is altijd mijn schatje geweest ze gedroeg zich ook als de prinses van het huis
heb nog twee poezen maar is leeg nu in huis ook die voelen waarschijnlijk mijn verdriet dus probeer voor hun een even goed baasje te zijn als voor nina
ik zal ze nooit vergeten :-(
Plaats reactie