[=TERUG] Poes vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
anonymoez
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2011 21:44

[=TERUG] Poes vermist

Bericht door anonymoez »

Wat ik tot voor kort als grootste nachtmerrie beschouwde is helaas werkelijkheid geworden; onze poes is sinds Woensdag 16-02-2011 vermist.
Het is een lapjeskat van 9 jaar oud en ze heet Mimi. Wij wonen in een appartement op 2 & 3 hoog in Amsterdam Oud-Zuid. Mimi kwam nooit buiten en is dus een echte binnenkat.
's avonds kwamen we er achter dat ze niet in huis was en concludeerde dat ze alleen maar via het balkon onstnapt zou kunnen zijn omdat de balkondeuren een half uurtje open waren geweest. Nadat we haar hadden geroepen op het balkon in de hoop dat ze uit de binnentuinen tevoorschijn kwam, ben ik direct in de buurt gaan zoeken.
Diezelfde nacht heb ik flyers in de bus gedaan bij iedereen in het hele woningblok. De vogende dag heb ik ook flyers in de buurt opgehangen. Hierop kregen we 2 telefoontjes van personen die haar bij ons om de hoek gezien dachten te hebben. Mimi kwam in beide gevallen op die mensen af en liet zich even heerlijk aaien. Dit past helemaal in het plaatje van hoe Mimi is, maar het strookt niet met de verhalen die ik lees op internet. Daarin staat dat een kat die op straat terechtkomt en niet gewend is om op straat te zijn meestal de eerste paar dagen verstopt blijft zitten.
Ik ben al sinds woensdag iedere nacht van een uurtje of 23:00 tot 02:00 a 03:00 buiten om te zoeken. Helaas nog zonder resultaat. Ook ontavngen we geen telefoontjes meer nav de flyers.
Inmiddels is mijn hoop naar een dieptepunt gedaald en ben ik erg bang dat we haar niet meer gaan vinden.
Ik ga vandaag nog 600 flyers printen en verspreiden over de komende dagen. In de hoop dat we meer tips binnen gaan krijgen, maar heb er een hard hoofd in. Ik blijf ook iedere avond zoeken, maar omdat ik weer aan het werk ben kan ik niet tot diep in de nacht rondlopen. De huidige temperaturen wekken ook niet echt vertrouwen.
Overigens is ze al geregistreerd bij amivedi.nl, marktplaats.nl, gevondenenvermistehuisdieren.nl e de dierenkwijtlijn. We hebben dagelijks contact met het asiel en de dierenambulance.
Helaas is ze niet gechipt, omdat we de kans zeer klein achtte dat ze op straat terecht zou komen. Nu kan ik mezelf wel voor mn kop slaan, omdat het een oplossing is in de trant van baat het niet schaadt het niet en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
Als iemand nog meer tips heeft om ons te helpen in onze zoektocht dan hoor ik dat graag!
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Poes vermist

Bericht door Aziraphale »

Geen tips maar ontzettend veel sterkte!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes vermist

Bericht door pearlsofpassion »

Je hebt echt al heel goed in de omgeving gekeken? De kans is het grootst dat ze ergens onder een struik is gekropen. Maar ik kan natuurlijk niet inschatten of ze dan naar je toe zou komen, dat hangt van haar karakter af. Waarschijnlijk is ze nu bang van alles.
Ik zou denken, bakjes met haar favoriete eten buiten plaatsen om haar te lokken, maar ik weet niet of dat mogelijk is bij jou.
En natuurlijk komen daar ook zwerfkatten op af, waar ze (ik veronderstel dat ze een solo-kat is) dan weer heel erg bang op zal reageren en misschien zelfs door aangevallen worden als ze erg bang is.
Ik weet het verder ook niet hoor. Heel erg spijtig. Maar een angstige kat vangen, is heel erg moeilijk :-(

Ik zou heel veel in de buurt rondlopen (vragen of je in de tuinen van de buren mag komen kijken) en zachtjes, geruststellend praten (niet heel hard haar naam roepen) en heel goed luisteren of je haar niet zachtjes hoort. Ik weet natuurlijk niet of ze een prater is, want die hebben natuurlijk meer kans even van zich te laten horen.
Ik zou niet verwachten dat ze erg ver gaan lopen is, al kan dat natuurlijk wel. Elke kat reageert (spijtig genoeg) anders, dus is het erg moeilijk te voorspellen.

Veel succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Poes vermist

Bericht door Aziraphale »

En vragen in de buurt of ze niet ergens in een schuur of op zolder zit, dat hoor je ook vaak!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Poes vermist

Bericht door ayla »

veel sterkte! lijkt mij ook verschrikkelijk.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Poes vermist

Bericht door Zuri »

Wat verschrikkelijk :-(
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je helemaal zit op te vreten nu.

Helaas heb ik ook geen tips voor je. Het is jammer dat ze niet ge-chipt is, maar dat is nu te laat. Blijf zoeken en proberen! Ze moet ergens zijn. En wellicht heeft iemand haar liefdevol opgevangen; die persoon moet vroeg of laat een keer jouw flyers zien.

Sterkte!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Poes vermist

Bericht door Kattekop »

helaas heb ik geen tips, behalve dan dat je goed op "verborgen" plekken moet zoeken, stel dat ze gewond is, dan gaat ze zich verstoppen.
Ik leef met je mee en wens je heel veel sterkte!
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes vermist

Bericht door nellebel »

en ze kan zeker niet in huis ergens per ongeluk zijn opgesloten? in een kast ofzo. bij ons ook zo een die zich dan ook niet liet horen (sjefke had een zacht stemmetje)
Hoop echt dat je mimi snel terugvind. Wat verschrikkelijk om niet te weten waar ze is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
anonymoez
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2011 21:44

Re: Poes vermist

Bericht door anonymoez »

MIMI IS TERUG!!!!!!!!!!
We kregen vanmiddag een belletje dat ze bij de buren verderop in de tuin zat. Toen de buurvrouw haar wilde pakken was Mimi zo geschrokken dat ze weer over de schutting klauterde en verdween in de andere tuinen. Toen ik later stond te koken keek ik van het balkon naar beneden en zag haar in de tuin van de benedenbuurvrouw. Toen ik beneden kwam was ze weer nergens te bekennen. Wat bleek; ze was onder de vlondervloer gekropen. Uiteindelijk heb ik haar kunnen vangen door een bakje met voer in een catbox te laten staan.
We zijn zo blij, de afgelopen dagen waren zeer vermoeiend, maar gelukkig kunnen we weer met zn allen genieten!

Iedereen bedankt voor het reageren!
Gebruikersavatar
JohnP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2011 18:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Poes vermist

Bericht door JohnP »

Gelukkig is ze terecht ppffffff.
Moet een enorme geruststelling zijn.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Poes vermist

Bericht door MarjanR »

WOW wat enorm fijn!!!!!
Gosh, ik snap je opluchting :edance:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Poes vermist

Bericht door Kattekop »

Super!!!
Ben blij dat het zo goed is afgelopen!
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Poes vermist

Bericht door Zuri »

Oh gelukkig zeg. Wat een opluchting!
Mimi zal ook wel blij zijn om weer thuis te zijn. Arme meid. De avonturen die ze heeft moeten doorstaan. Nu weer lekker verder leven als binnenkatje. :-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Poes vermist

Bericht door Aziraphale »

Geweldig nieuws!!! Wat zullen jullie blij zijn!
Als de ergste stress voorbij is, direct laten chippen :)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gesloten