Diarree door niesziekte

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
jotjemaas
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2011 19:48

Diarree door niesziekte

Bericht door jotjemaas »

Hallo,

Twee weken geleden heb ik een katje gevonden van 6 maanden oud.
Ik ben met hem bij de dierenarts geweest en daar bleek dat hij de niesziekte heeft.
Hij is hiervoor behandeld en inmiddels al flink opgeknapt.
Nu heeft hij alleen nog steeds erge last van diarree, kan iemand mij zeggen wat ik hier aan zou kunnen doen?
momenteel krijgt hij droge brokjes voor katjes van 0 tot 1 jaar en water.
Alvast bedankt!

Groetjes jolanda
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Diarree door niesziekte

Bericht door Corrina »

Hoi Jolanda,
Ik had hetzelfde probleem met Puck. Ik kreeg haar ook met 6 maanden, en nu is dus duidelijk dat ze chronische niesziekte heeft. Puck zal er dus niet helemaal vanaf komen. Het is bekend dat veel katjes met niesziekte ook last van diaree hebben. Ik heb toen speciaal lichtverteerbaar voer gehaald (Hills) bij de dierenarts. (Dit is niet dezelfde als in de winkel) Puck was toen binnen een paar dagen van de diaree af. Ik weet niet of jouw katje ook antibiotica krijgt want hierdoor kan de diaree ook versterkt worden.
Verder zitten er in kittenvoer een hoop eiwitten waar ze misschien niet zo goed tegen kan. Zodra ik puck weer op kittenvoer zet krijgt ze weer diaree. Ik ben dus na de zak lichtverteerbaar voer overgegaan op een mix van volwassenvoer met een klein beetje kittenvoer van Royal canin (Kittenvoer van Hills kan ze bijv. ook niet tegen) Dit gaat prima. Ik zou dus even naar de DA bellen voor een zak speciaal voer.
Succes!
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Diarree door niesziekte

Bericht door ]-marjolein-[ »

Door de antibiotica kan hij inderdaad diarree krijgen. Dus je kunt eens kijken of het snel beter wordt zodra de kuur af is.
Is hij ook ontwormd? Zo niet kunnen wormen het probleem zijn.
En anders zou ik eens van voer wisselen, ik weet niet wat je hem geeft?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree door niesziekte

Bericht door Anne »

Hier ook een 7 maand oude meisje Hummel met chronische niesziekte. Hierdoor mist ze een oogje.
Zij heeft ook gevoelige darmpjes en staat op een sensible dieet, inclusief sensible natvoer.
Zij heeft ook een paar antibiotica kuren achter de rug waar ze ook diarree van kreeg.
Op dit moment niest ze weer en heeft last van snottebellen :-|
beterschap voor jouw poesje

edit: helemaal vergeten te zeggen dat ik het top van je vindt dat je je over dit poesje hebt ontfermd en hem niet aan zijn lot over hebt gelaten :eclap: :thup:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diarree door niesziekte

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem ook van het kittenvoer af halen. In adult zit alles wat hij nodig heeft als hij al 6 maanden is.
Na castratie wordt zowiezo aangeraden over te gaan op adult omdat ze van kittenvoer nogal snel dik worden.
Als hij voldoende opgeknapt is van de niesziekte is hij ook al oud genoeg om gecastreerd te worden. Daar wacht je beter niet te lang mee, om alle vervelende zaken van de hormonen voor te zijn. ;-)

Prachtig dat je je over dit beestje ontfermt hebt, en al meteen mee naar de DA...

Veel beterschap voor je katje!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie