Diarree door niesziekte

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
jotjemaas
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2011 19:48

Diarree door niesziekte

Bericht door jotjemaas »

Hallo,

Twee weken geleden heb ik een katje gevonden van 6 maanden oud.
Ik ben met hem bij de dierenarts geweest en daar bleek dat hij de niesziekte heeft.
Hij is hiervoor behandeld en inmiddels al flink opgeknapt.
Nu heeft hij alleen nog steeds erge last van diarree, kan iemand mij zeggen wat ik hier aan zou kunnen doen?
momenteel krijgt hij droge brokjes voor katjes van 0 tot 1 jaar en water.
Alvast bedankt!

Groetjes jolanda
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Diarree door niesziekte

Bericht door Corrina »

Hoi Jolanda,
Ik had hetzelfde probleem met Puck. Ik kreeg haar ook met 6 maanden, en nu is dus duidelijk dat ze chronische niesziekte heeft. Puck zal er dus niet helemaal vanaf komen. Het is bekend dat veel katjes met niesziekte ook last van diaree hebben. Ik heb toen speciaal lichtverteerbaar voer gehaald (Hills) bij de dierenarts. (Dit is niet dezelfde als in de winkel) Puck was toen binnen een paar dagen van de diaree af. Ik weet niet of jouw katje ook antibiotica krijgt want hierdoor kan de diaree ook versterkt worden.
Verder zitten er in kittenvoer een hoop eiwitten waar ze misschien niet zo goed tegen kan. Zodra ik puck weer op kittenvoer zet krijgt ze weer diaree. Ik ben dus na de zak lichtverteerbaar voer overgegaan op een mix van volwassenvoer met een klein beetje kittenvoer van Royal canin (Kittenvoer van Hills kan ze bijv. ook niet tegen) Dit gaat prima. Ik zou dus even naar de DA bellen voor een zak speciaal voer.
Succes!
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Diarree door niesziekte

Bericht door ]-marjolein-[ »