Hart en meer

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Hart en meer

Bericht door Kattekop »

Vanmorgen ging mijn Bella (14 jr.) op de bak en toen ze eraf kwam huilde ze en viel zomaar neer, had het heel erg benauwd. Ik heb onmiddelijk de dierenarts gebeld en kon direct met haar komen. Bij de dierenarts bleek dat ze waarschijnlijk trombose heeft en dat de prop voor haar hartje zit (röntgen gemaakt), ze is dus waarschijnlijk niet te redden, ik ben dus erg verdrietig, ze is bijna 14 jaar bij me, mijn rare maar toch ontzettend lieve Bella. Ik heb haar bij de dierenarts achtergelaten voor observatie, de dierenarts belde net dat er geen verbetering is, integendeel, haar hartje lijkt steeds zwakker te worden. Ze wil het nog aanzien tot vanavond, Bella schijnt dus pijn te hebben, heeft inmiddels diarree gehad, echt zielig hoopje is ze nu, ik vind het vreselijk, maar ik ben bang dat ze dus vanavond zal overlijden en dat ik een crematie moet gaan regelen. We hebben samen zoveel meegemaakt: 5 verhuizingen, een huwelijk een scheiding, katjes die erbij kwamen, 1 die zomaar overleed aan een hartstilstand, ik zal haar zo vreselijk missen, ze was bij me vanaf dat ze 7 weken was.
Mijn rare, lieve Bella, gek op kaas, gek op likken aan plastic en tegenover de andere katten een echt loedertje, maar voor mij, mijn kinderen en mijn vriend zo ontzettend lief! Ze mocht niet op de slaapkamer, maar vannacht heeft ze bij mij geslapen (bestaat er iets als voorgevoel?).

Afbeelding
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hart en meer

Bericht door Cari »

Hai Kattenkop, welkom! Maar wat een trieste binnenkomer :-( .
Ik kan alleen maar voor je duimen en dat zal ik dan ook doen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Hart en meer

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Kattekop....(wat een geweldige naam!)

Wat Cari zegt, wat een nare, trieste binnenkomer, de duimen draaien hier op volle toeren voor lieve, ouwe gekke Bella.

Wat een vreselijk mooi katje overigens...

Hou je ons op de hoogte over het wel en wee?

Liefs,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Hart en meer

Bericht door Kattekop »

dank jullie wel, voor jullie medeleven. Volgens de dierenarts is het beter om tot vanavond te wachten en als het niet beter wordt, om haar dan maar te euthaniseren (heel verdrietig, maar voor haar beter dan). De andere katten zijn haar al aan het zoeken, ondanks dat ze een duveltje was die de baas was over de andere katten.
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Hart en meer

Bericht door ayla »

wat naar! heel veel sterkte met je keuze. Kan me niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Sterkte!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Hart en meer

Bericht door MarjanR »

Oef zwaar hoor.
Beetje confronterend ook voor mij.
De kans dat Moos zijn einde er ook zo uit ziet is erg groot.
(HCM met een lekkend hartklepje veroorzaakt een kolk. Waarbij er stolseltjes gecreeerd kunnen worden bij elke hartslag).
Ik weet dat het kan komen, voor jou is het een complete verassing he?

Sterkte :(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Hart en meer

Bericht door Kattekop »

@MarjanR: als een donderslag bij heldere hemel, nooit was ze ziek, echt nooit, hoewel ze de laatste weken wel veel rondjes door het huis liep, alsof ze aan het trainen was voor de vierdaagse. We hadden eerder verwacht dat Minou van 15 zou gaan, dat is altijd al een zorgenkindje geweest, is dementerend, heeft kogel in d'r buik, altijd last van d'r ogen en vacht. Maar ik ben bang dat ook zij niet erg lang meer te leven heeft. De andere 2 hebben vannacht als troost (ze zoeken Bella) bij mij mogen slapen. Raar eigenlijk he, ze deden niets samen, Bella was het loedertje die de baas was en toch missen ze haar aanschijnend wel.
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Hart en meer

Bericht door MarjanR »

Tja, soms zijn onze schatjes een compleet raadsel ;)

Sterkte met het verlies, Kattekopje
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Hart en meer

Bericht door catsini »

Wat triest, voel met je mee. ons katertje is 4 maart overleden aan een hartstilstand, nooit ziek, en ineens was hij er niet meer,groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie