Sjefke is inactief
Sjefke is inactief
halle, mijn sjefke is nooit superactief geweest, is meer een knuffelkater.
Maar sinds een paar dagen valt me op dat hij echt bijna niets onderneemt. flippie onze poes speelt de hele dag, hij ligt het liefst op schoot en slaapt of soezelt dan wat.
hij speelt wel eens eventjes, maar nooit lang (flippie speelt uren).
Hij is gecastreerd en is nu ruim 7 maanden.
Als hij op schoot ligt draaien zijn oogjes helemaal weg en van die vliesjes ervoor. als je hem dan aanspreekt blijft dat soms, lijkt aksof je hem fecht vanuit heel diep weg moet halen wil hij weer helder kijken. Hij oogt niet ziek, en als er eten komt staa meneer vooraan. Maar is het normaal dat hij zo'n schoothondje is. Als hij de kans krijgt de hele dag. Vind ik wel gezellig, maar als het maar gezond is.
Maar sinds een paar dagen valt me op dat hij echt bijna niets onderneemt. flippie onze poes speelt de hele dag, hij ligt het liefst op schoot en slaapt of soezelt dan wat.
hij speelt wel eens eventjes, maar nooit lang (flippie speelt uren).
Hij is gecastreerd en is nu ruim 7 maanden.
Als hij op schoot ligt draaien zijn oogjes helemaal weg en van die vliesjes ervoor. als je hem dan aanspreekt blijft dat soms, lijkt aksof je hem fecht vanuit heel diep weg moet halen wil hij weer helder kijken. Hij oogt niet ziek, en als er eten komt staa meneer vooraan. Maar is het normaal dat hij zo'n schoothondje is. Als hij de kans krijgt de hele dag. Vind ik wel gezellig, maar als het maar gezond is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: sjefke is inactief
Zou het mischien kunnen dat Sjefke 's nachts heel actief is? En dat hij daar overdag van uit rust?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Als dat niet zo is, zou het me toch enigszins zorgen baren
. Is zijn hartje goed?

hij slaapt de hele nacht door, net als flippie. hij slaapt ook niet continue, maar speelt gewoon erg weinig. hij is meer va nhet kroelen en knuffelen, maar ik denk dat ik hem voor de zekerheid na laat kijken. hij oogt niet ziek, kan ook erg actief zijn als het om eten gaat of als hij even speelt. is ook niet uitgeput dan, maar liever lui als moe. maar ja, hij is nog zo jong, zou toch eigenlijk flink moeten spelen. Ik dacht in het begin dat het vooral was omdat hij nog zo klein was (4 mnd)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- pearlsofpassion
- Tijger
Is hij luier dan Nellie was?
Want als ik het zo hoor is jouw Flippie gewoon een ADHD'tje
Misschien moet je hem niet daarmee vergelijken.
Hartje laten testen kan natuurlijk nooit kwaad.
Maar hier zijn ze ook niet de hele dag actief. Gewoon delen heel erg actief en daarna weer lekker lui wezen...
Want als ik het zo hoor is jouw Flippie gewoon een ADHD'tje

Misschien moet je hem niet daarmee vergelijken.
Hartje laten testen kan natuurlijk nooit kwaad.
Maar hier zijn ze ook niet de hele dag actief. Gewoon delen heel erg actief en daarna weer lekker lui wezen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Hm dat derde ooglid zou ik me zorgen om maken.
Je weet dat katten goed kunnen verbergen he?
Maar dat derde ooglid kunnen ze niet verbergen
Je weet dat katten goed kunnen verbergen he?
Maar dat derde ooglid kunnen ze niet verbergen

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
- pearlsofpassion
- Tijger
Maar het is toch niet dat het derde ooglid duidelijk zichtbaar is als hij gewoon wakker is?
Het is toch enkel als hij wakker wordt?
Dat hebben ze hier ook wel eens, gewoon moeite met wakker worden. Zoals wij onze ogen wel eens niet open krijgen...
Maar goed, als het echt regelmatig is, is er waarschijnlijk wel iets mis!
Het is toch enkel als hij wakker wordt?
Dat hebben ze hier ook wel eens, gewoon moeite met wakker worden. Zoals wij onze ogen wel eens niet open krijgen...
Maar goed, als het echt regelmatig is, is er waarschijnlijk wel iets mis!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
ja dat is het meer, dat hij dan echt wakker moet worden, zelf uit zijn doezelmomentje. DAn krijg je ook dat uitrekken, holle ruggetje maken.
Nellie speelde nooit. maar die lag meestal gewoon maar sliep dan niet. Ik denk dat het ook wel meevalt en flippie is inderdaad erg ADHD. Met spelen ook, hij zit wel te kijken en maakt soms aanstalten, maar ik denk dat flippie dan wat afschrikt, want die komt totaal losgeslagen overal op af vliegen. Het is ook niet ineens erg verandert of zo, maar sinds castratie (nu ongeveer 1 maand geleden) is hij wel ietsje luier geworden. Hij is compleet onderzocht toen en ze konden verder niets vinden. Heb gewoon een lui ventje denk ik. Meestal kijken hij en ik toe hoe flippie en mijn man door de kamer vliegen met de muizen.
nellie was altijd erg rustig, hij kan wel rennen, vooral tijdens eten of als hij alleen is. (flippie kwijt), dan piept hij tot flippie kmt, en dan rent hij achter haar aan met haar mee.
tijdens de gratis controle van de tandjes, vraag ik het gewoon nog eens
Nellie speelde nooit. maar die lag meestal gewoon maar sliep dan niet. Ik denk dat het ook wel meevalt en flippie is inderdaad erg ADHD. Met spelen ook, hij zit wel te kijken en maakt soms aanstalten, maar ik denk dat flippie dan wat afschrikt, want die komt totaal losgeslagen overal op af vliegen. Het is ook niet ineens erg verandert of zo, maar sinds castratie (nu ongeveer 1 maand geleden) is hij wel ietsje luier geworden. Hij is compleet onderzocht toen en ze konden verder niets vinden. Heb gewoon een lui ventje denk ik. Meestal kijken hij en ik toe hoe flippie en mijn man door de kamer vliegen met de muizen.
nellie was altijd erg rustig, hij kan wel rennen, vooral tijdens eten of als hij alleen is. (flippie kwijt), dan piept hij tot flippie kmt, en dan rent hij achter haar aan met haar mee.
tijdens de gratis controle van de tandjes, vraag ik het gewoon nog eens
Re: Sjefke is inactief
gisteren toch de DA gebeld. Had het idee dat zijn tandvlees en oortjes erg bleek zijn. Twijfel gewoon enorm of het wel gezond is. Zijn oogjes draaien (vliesjes) als hij wakker wordt, maar hij doezelt wel heel erg veel. Vertrouw het toch niet helemaal. Hij loopt me overal achterna, gaat dan langs me zitten en zit alweer te knikkebollen.
Met DA afgesproken om maandag te komen. (dit omdat we samen overlegt hebben dat het nu niet acuut anders is als vorige week, hij wel alert is met momenten en dan ook speelt enz). Ook vanwege de kosten. Mocht situatie veranderen of ik het niet vertrouwen kon ik alsnog komen.
Wat doet meneertje daarna, de hele avond zitten spelen. Maar ik ga toch met hem langs vandaag. Wil bevestiging dat het goed met hem gaat, en anders wil ik weten wat hem mankeerd.
bel om 8:00 uur om een afspraak te maken.
Met DA afgesproken om maandag te komen. (dit omdat we samen overlegt hebben dat het nu niet acuut anders is als vorige week, hij wel alert is met momenten en dan ook speelt enz). Ook vanwege de kosten. Mocht situatie veranderen of ik het niet vertrouwen kon ik alsnog komen.
Wat doet meneertje daarna, de hele avond zitten spelen. Maar ik ga toch met hem langs vandaag. Wil bevestiging dat het goed met hem gaat, en anders wil ik weten wat hem mankeerd.
bel om 8:00 uur om een afspraak te maken.
Zou ik ook gedaan hebben, Wendy.
Je kunt toch het beste afgaan op jouw gevoel.
En aangezien je een topic hebt geopend denk ik toch dat jouw gl;,ev,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,zxkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk (Sara over de laptop) gevoel zegt dat er iets is...
Je kunt toch het beste afgaan op jouw gevoel.
En aangezien je een topic hebt geopend denk ik toch dat jouw gl;,ev,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,zxkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk (Sara over de laptop) gevoel zegt dat er iets is...
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
klopt marjan.
goh, wat leuk dat die sara van jou kan typen. zal wel katten taal zijn ,ik kan er niks van maken. Zal het straks mijn katten laten lezen.
goh, wat leuk dat die sara van jou kan typen. zal wel katten taal zijn ,ik kan er niks van maken. Zal het straks mijn katten laten lezen.
gisteren bij DA geweest. bij thuiskomst was sjefke helemaal geel. Meteen DA gebeld en met spoed erheen.
Hij had flinke koorts en ze hebben bloed geprikt. Nu AB gekregen en ontstekingsremmer.
Net tel gehad. bloed beeld is superslecht. Geen rode bloedplaatjes (veel te weinig) en te weinig van iets anders in de lever.
Ze gaan nu aanvullend onderzoek doen en ik hoor straks meer, maar hij moet sowieso aan het infuus omdat de waardes veel te laag zijn.
kan nu niet weg op het werk, maar zou het liefst nu weggaan. moet afwachten op de uitslag van het bloed.
Ik zal toch niet nog een katje kwijtraken. moet er niet aan denken. Kan wel janken.
Hij had flinke koorts en ze hebben bloed geprikt. Nu AB gekregen en ontstekingsremmer.
Net tel gehad. bloed beeld is superslecht. Geen rode bloedplaatjes (veel te weinig) en te weinig van iets anders in de lever.
Ze gaan nu aanvullend onderzoek doen en ik hoor straks meer, maar hij moet sowieso aan het infuus omdat de waardes veel te laag zijn.
kan nu niet weg op het werk, maar zou het liefst nu weggaan. moet afwachten op de uitslag van het bloed.
Ik zal toch niet nog een katje kwijtraken. moet er niet aan denken. Kan wel janken.
He bah... wat naar zeg, en wat vervelend voor Sjefke. Hopelijk is het niet al te ernstig...
Je voorgevoel klopte dus toch, dat er iets mis was.
Als ik dat zou horen zou ik ook het liefst naar huis gaan, en me niet op werk kunnen concentreren.
Veel sterkte, hou je taai, ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt, en goed is te verhelpen !
Je voorgevoel klopte dus toch, dat er iets mis was.
Als ik dat zou horen zou ik ook het liefst naar huis gaan, en me niet op werk kunnen concentreren.
Veel sterkte, hou je taai, ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt, en goed is te verhelpen !
De DA benadrukte steeds dat hij heel erg ziek is, en dat ik me dat wel moet voorhouden. Hij is echt ernstig ziek en ze weet niet of het goed komt.
ik snap er niks van, in een paar dagen wat inactiever en suffer, en nu in 1 dag tijd zo verslechterd. Durf nog bijna niet naar huis, bang voro wat ik aantref. En wat doet dat met flippie. Als hij wel iets ernstigs heeft is het niet besmettelijk...ik moet zorgen dat ik nu afleiding vind en ga zo snel mogelijk naar huis. MOgelijk dat dit om 14:30 uur kan.
ik snap er niks van, in een paar dagen wat inactiever en suffer, en nu in 1 dag tijd zo verslechterd. Durf nog bijna niet naar huis, bang voro wat ik aantref. En wat doet dat met flippie. Als hij wel iets ernstigs heeft is het niet besmettelijk...ik moet zorgen dat ik nu afleiding vind en ga zo snel mogelijk naar huis. MOgelijk dat dit om 14:30 uur kan.
He Wendy, wat een rotnieuws! Op dit moment mag je zo te zien bijna naar huis. Zo te lezen is zijn lever aan een flinke opstand begonnen. Ow ik duim en duim voor Sjefke.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need