Er is al veel te vinden hier over CNF, maar toch wil ik jullie graag ons verhaal voorleggen. Misschien hebben jullie tips of info voor ons. Er komt nu zoveel op ons af.

Eerst maar even het verhaal van onze 3-jarige kater Bobbie.
Vrijdag hadden we een afspraak bij de DA omdat Bobbie zo mager is. Hij is sowieso een kleine, slanke kat. Maar na een vakantie viel het ons op dat-ie toch wel erg mager was. We wilden de DA vragen om advies voor verstandig bijvoeren. Verder vielen ons (toen) geen rare dingen op namelijk. Zij vetrouwde het niet en nam bloed af. En jullie raden het al, zijn nieren zijn heel slecht (ureum 49,6 en kreat 608).
De dierenarts heeft 'm het weekend gehouden en hij heeft 3 volle dagen infuus gehad, nierdieet en gestart met benakor (+antibioticakuur en shot sterioden). Vandaag weer geprikt en nu is ureum 33,3 en kreat 414. We mochten 'm weer meenemen en thuis krijgt-ie nu voortaan het nierdieet (RC renal) en benakor. Waar hij overigens goed van eet.
We zijn echt enorm geschrokken. Dit hadden we niet verwacht. Hij leek/lijkt helemaal niet ziek! Hij is nog levendig en bedelt om eten. Achteraf gezien was hij wel heel erg geobsedeerd door de kraan. Ik dacht dat het een spelletje was...
Op diverse sites (vooral van margali en felinecrf) lees je over subcutane vochttoediening, kalium, fosfaat, bloeddruk, anemie etc. Daar heeft onze DA het helemaal niet over gehad. Bij navraag zei zij, die vochttoediening heeft geen zin omdat hij ook al niet goed gereageerd heeft op die 3 dagen infuus en die andere dingen, daar lijkt hij nu geen klachten van te hebben. Dus niet belangrijk om te meten. Nu maar naar huis met voer en medicijnen (ook niet nog eens nameten na een paar weken) en als het niet goed gaat is het over...
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn zijn waarden te slecht om nog verder te gaan met bovenstaande zaken (bij andere DA). Mij lijkt dat zijn waarden juist goed gedaald zijn. Natuulijk zijn ze nog dramatisch slecht, maar wel 1/3 gezakt! Of is dat alleen wat verlengen van het leven?
Ik hoor graag van jullie. Wil graag meer doen voor hem!
Groetjes Linda