Dringende vraag

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
dennisk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 14:05

Dringende vraag

Bericht door dennisk »

Hallo iedereen,

Ik woon sinds kort in een rijtjeshuis met een ruime tuin, ik zie vaker katten een beetje rondhuppellen door de tuin, maar de 1e nacht dat ik verhuist was merkte ik al dat 1 kat meer wilde dan alleen door me tuin lopen.
Deze kat een spierwitte kat, komt al sinds dag 1 non stop langs, hij gaat met zn pootjes op het raam om me aandacht te trekken en wacht net zolang voor me deur tot ik hem opendoe.
Deze kat heeft een reflector om zijn nek en ook een belletje, mijn buurvrouw zegt deze kat te herkennen van de overburen een straat verderop.
Dus vanuit die kennis heb ik de kat weinig tot geen aandacht gegeven.
Maar ben een enorm dierenliefhebber en die kat kwam van 4 x op een dag wel 15 x op een dag langs ook midden in de nacht, dus heb hem uiteindelijk binnen gelaten en wat te eten en drinken gegeven, Dit gaat eigenlijk in tegen mijn visie over andermans katten verzorgen maar ik vond het doodzonde voor dat beest dat ie de hele dag buiten moet zijn.
Heb ook het idee dat ie dus geen (goede)thuis heeft.
Hij is enorm sociaal, en komt de hele tijd bij me liggen etc dus wild istie zeker niet.

Maar dit is niet bedoeld om mn verhaal te laten lezen ik heb een dringende vraag.

Wat moet ik nou aan met dit beestje? hij blijft maar komen, en ik zie hem sochtends als ik wakker word al zitten, tot midden in de nacht.
Die officiele eigenaren ken ik niet en de buurvrouw heb ook geen idee van wie de kat precies is, en ook in het reflectortje staat niets van een adres.
Moet ik hem gewoon doorverzorgen? of moet ik hem negeren?
moet ik hem naar het asiel brengen?

ik hoop dat iemand hier me snel antwoord kan geven want ik voel me best rot als ik dat beest iedere x maar weg moet jagen, terwijl die misschien wel geen eten en drinken krijgt!

groetjes, Dennis
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Dringende vraag

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan briefjes in de bus steken om te vragen of iemand weet van wie de kat is... Als er geen reactie komt, kan je hem bijhouden.
Als je wel reactie krijgt, dan kan je er met de eigenaren over praten.

Ik zie niet in waarom je hem naar het asiel zou brengen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dringende vraag

Bericht door nellebel »

ziet hij er goed verzorgd uit? is hij bij jou de hele dag binnen? toch proberen de eigenaren te spreken.
niet naar het asiel brengen, dat kan je niet zomaar maken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 754
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Dringende vraag

Bericht door Lovecat »

Deze kat heeft een reflector om zijn nek en ook een belletje, mijn buurvrouw zegt deze kat te herkennen van de overburen een straat verderop.
Die officiele eigenaren ken ik niet en de buurvrouw heb ook geen idee van wie de kat precies is, en ook in het reflectortje staat niets van een adres.
Ik kan dit niet helemaal met elkaar rijmen. Als die buurvrouw de kat herkend van overburen een straat verderop, lijkt het me dat je in die straat even navraag moet doen.

Ik zou hem niet zomaar eten geven (als hij er goed uit ziet en dus wel gevoed wordt) misschien heeft hij wel een speciaal dieet, of vindt hij het eten dat jij geeft lekkerder en komt ie daarom juist steeds terug? Ik zou hem zeker niet naar het asiel doen, want het is duidelijk dat hij/zij een eigenaar heeft (vanwege het bandje)

Als je de eigenaar niet gevonden krijgt, zou je bij de DA kunnen vragen of de kat een chip heeft.
Anders even met de eigenaren overleggen hoe verder. Een kennis van me heeft dit ook gehad en uiteindelijk heeft zij met haar buurvrouw in overeenstemming besloten de kat over te nemen (ook al kreeg de kat bij het baasje alles wat hij wilde, hij bleef naar mijn kennis gaan). Ze zeggen weleens dat een kat zijn eigen personeel uitzoekt he!
dennisk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 14:05

Re: Dringende vraag

Bericht door dennisk »

hoi

dankjewel voor de reacties weet voorlopig genoeg, ik ga inderdaad de buurt even informeren en zal hem niet naar het asiel brengen, dat kan ik inderdaad niet maken. dankjewel

groeten dennis
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 754
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Dringende vraag

Bericht door Lovecat »

Goedzo! Laat je nog even weten of je de eigenaar(s) hebt kunnen spreken? Als hij nou echt slecht verzorgd wordt en de eigenaars willen er vanaf; tjaa, als dierenvriend zou ik hem dan wel overnemen, vooral omdat ie zo lekker sociaal naar je toe is, hij wil gewoon graag bij je zijn!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dringende vraag

Bericht door Nyncke »

Wat betrefd het niet kunnen maken om hem naar het asiel te brengen.
Waarom niet?

Als je er niet achter komt van wie de kat is, dan kun je daar je verhaal doen.
Komen de baasjes opduiken, krijgen ze meteen dat te horen.
Als ze niet op komen dagen, wordt er een goed thuis voor hem gezocht.

Een witte kat moet in de zomer ingesmeerd worden met zonnebrand om maar wat te noemen.
Dat moet wel gedaan worden.
Voor mij gaat dan goede zorg boven iets anders.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 754
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Dringende vraag

Bericht door Lovecat »

Wat betrefd het niet kunnen maken om hem naar het asiel te brengen.
Waarom niet?
Omdat er nog geen reden toe is. Ik weet niet wat jij er van vindt als iemand jouw kat van straat plukt en hem naar het asiel brengt voordat hij/zij contact met jou heeft gezocht?

Dat wordt hier dus gezegd; eerst contact met de eigenaren (proberen te) zoeken, dan verder kijken. Asiel zou dan 1 van de opties kunnen worden, maar is geen eerste keus in deze situatie, lijkt mij...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Dringende vraag

Bericht door pearlsofpassion »

Ja hallo zeg! Wie weet zorgen die mensen echt wel goed voor hun kat, maar wil die gewoon graag buiten en dan bij de buurman...
Dat heb ik nog wel al geweten hoor!
Valt niet veel aan te doen, de enige optie zijn de kat binnehouden, of bij de buurman laten leven.

Moest ik zo'n baasje zijn, zou ik er ook wel niet mee kunnen lachen als iemand dat zou doen!
Wat is er mis met gewoon eerst een komen praten? Zoals normale mensen?
Ipv gewoon iemands kat te gaan stelen (want dat is het wel!).

En als die mensen hem niet goed verzorgen, is naar het asiel brengen ook geen oplossing. Dan nemen die mensen waarschijnlijk opnieuw een kitten die dan in hetzelfde schuitje zit. En dan heb je dus gezorgd voor een volwassen kat meer in de asiel, en verder niets...
Je hebt ook helemaal geen garantie dat hij uit het asiel bij goede mensen terechtkomt. Dat is niet altijd zo vanzelfsprekend.
Gewoon praten, en als ze ervanaf willen, en jij wil hem graag bijhouden, dan heb je geluk. Als ze hem niet kwijt willen, dan weten ze tenminste het probleem! En waar hij naartoe is als hij niet thuis komt eten...
Ik vind dat niet meer dan elementaire beleefdheid en ook de beste manier om voor de kat het beste te krijgen!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dringende vraag

Bericht door Nyncke »

Als je nog wat verder leest, kom je erachter dat je reageert op een stukje en niet alles wat ik schreef.

Verder ga ik af op een totaalplaatje wat wordt geschreven.
Hoe ik het zou vinden? Mijn katten lopen niet de hele buurt af te stropen naar aandacht, dus ik heb geen idee.
Maar ik zou het wel fijn vinden dat mensen de moeite zouden nemen dat mijn kat niet verkommerd maar daar brengen. Ik zou het erger vinden dat ie weken dwaalt.
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Dringende vraag

Bericht door sofadiva7 »

Het enige wat je kan doen op dit moment is navraag doen van wie de kat is.
Ik kan me voorstellen dat je het 'zielig' voor de kat vindt, maar wie weet is dat niet terecht.
Succes ermee.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Dringende vraag

Bericht door MarjanR »

Oh, nou dan had ik toch best vaak naar het asiel gekund als al mijn buren dit zouden doen.
Moos was overdag altijd buiten (hij kon naar binnen als hij wilde) en stond rond de tijd dat ik thuis kwam voor de deur op me te wachten (en was boos als ik later kwam dan hij verwachtte).
Verder (hoor ik later trouwens) zat hij lekker gezellig bij de buren. En bij sommigen zelfs binnen.
Gelukkig vonden mijn buurtjes dit allemaal heel gezellig en zagen ze ook wel dat hij er gewoon goed uit zag dus hadden ze niet het idee dat hij het slecht had.
Ze lieten zelfs het raam of de deur voor hem open, hij had overal zeg maar een warm plekkie.
En 'savonds was hij gewoon lekker bij mij thuis.
Was hij er na een uur dat ik thuis was niet, ging ik roepen.
En dan was meneer binnen een half uur thuis.
Ik denk dat hij dan de buurtjes op zijn manier liet weten dat het tijd was om naar buiten gelaten te worden (oosters mauwtje wil dat wel duidelijk maken).
Lang verhaal, maar wat ik maar wil aangeven is dat het naar het asiel brengen in dit geval maar eventjes mee gewacht kan worden.
Als de kat er verder goed uit ziet (vacht goed, ogen/neus mooi en lekker levendig) zou ik inderdaad informeren, zoals Dennis nu gelukkig gaat doen.

Het is wel apart dat de kat van 'smorgens vroeg tot savonds laat bij hem voor de deur zit.
Maar het kan best zijn dat de kat zomaar ineens een ander baasje uitzoekt.
Maar goed, eerst maar eens informeren.
Ik zou inderdaad ook voorzichtig zijn met het voeren van het diertje.
Dat is namelijk wel de rede waarom Moos niet meer naar buiten gaat.
M'n ouwtje is op dieet en ik WEET niet wat hij bij m'n lieve buurtjes krijgt ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dringende vraag

Bericht door Nyncke »

Nyncke schreef:Wat betrefd het niet kunnen maken om hem naar het asiel te brengen.
Waarom niet?

Als je er niet achter komt van wie de kat is, dan kun je daar je verhaal doen.Komen de baasjes opduiken, krijgen ze meteen dat te horen.
Als ze niet op komen dagen, wordt er een goed thuis voor hem gezocht.

Een witte kat moet in de zomer ingesmeerd worden met zonnebrand om maar wat te noemen.
Dat moet wel gedaan worden.
Voor mij gaat dan goede zorg boven iets anders.

Met deze zin geef ik toch duidelijk aan dat ik niet meteen naar het asiel zou gaan.
Hoewel ik dat in snelle tweede instantie wel zou doen.
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Dringende vraag

Bericht door sofadiva7 »

Zoveel zielen, zoveel meningen Nyncke.
Doe gewoon wat je denkt te moeten doen.
Succes.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Dringende vraag

Bericht door achtpuntzes »

als je een kat waarvan je weet dat ie een eigenaar heeft naar het asiel brengt bega je een strafbaar feit.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie