Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door pearlsofpassion »

Dat maakt wel verschil ja.
Vooral omdat ze nog kleiner zijn. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Adriana »

mijn beide kleuterkatten BoMaks vieren eind mei hun eerste verjaardag, dit is dus hun eerste rui en het valt me inderdaad op dat er veel minder haar afkomt dan bij de 7-jarige Enzo en dan ik gewend ben bij de oudere katten. en het is bij hen vooral dons van de ondervacht.
dat is dus niet omdat ze wat kleiner formaat hebben, alhoewel dat inmiddels reuze meevalt maar de hoeveelheid, die is heel veel minder.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
SunnyShine
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2011 21:15

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door SunnyShine »

Zeker weten, ze verharen hierzo altijd best erg en 1tje eigenlijk wel extreem, maar die heeft ook wel dunner haar lijkt het wel dan de andere twee, zou het daar aan kunnen liggen? Weten jullie misschien kattenborstels?
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Spookysil »

Ja hier word ook verhaart. Vind overal zwarte haartjes en op donkere oppervlakken witte :lol: leuk hoor, een zwartwit kat :-P nee, ik vind het niet erg. Ga een borsteltje kopen om het een beetje te helpen.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Adriana »

wij hebben hier geloof ik van Vitakraft een vrij grote borstel, zoals ongeveer de derde van boven, maar dan zwart, gekocht bij Jumbo.
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... g/borstels
aan de ene kant een vrij stevige borstel en aan de andere kant pinnetjes met bolletjes aan het uiteinde.
hij houdt makkelijk vast en heeft een vrij groot oppervlak om goed in lange halen te borstelen. eerst doe ik de bolletjes en daarna de wat stuggere borstel.
die maak ik schoon door de mond van de stofzuiger er dwars op te zetten en dan even heen en weer. die borstel is er met een blauw en geel vlakje, maar voor de bengels maakt het niet uit. en omdat ze gelijktijdig geborsteld willen worden leg ik de andere borstel op de grond om af te leiden. ik ben ze nu aan het leren dat ze om en om 5 stroken krijgen en dan kattenwissel en dan weer 5 halen..

daarnaast heb ik een soort van rubberen roskam voor paarden om te masseren en het haar los te maken. die gebruik ik tussendoor en ook wel als spelletje en Bolle komt daar soms in zijn bek mee aanlopen en dan wordt nog even lekker tussendoor geborsteld en gespeeld.
rusjes hebben een gladde vacht en veel ondervacht. een paar keer per week worden ze gekamd, daarbij komt voornamelijk donzen ondervacht mee. borstelen vinden ze prettiger dan kammen, maar ik kam liever omdat ik daarmee makkelijker op meer plekken kan komen, onder de kin en tussen de voorpoten bijvoorbeeld.

met de furminator heb ik geen ervaring en voor langharige katten weet ik niet wat het handigste is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Lovecat »

Ik heb sinds kort de Furmaster (nep furminator) voor Dexter. Een keer gebruikt nu en het haarverlies is echt enorm afgenomen! Daarnaast gebruik ik voor hem de zoom groom van Kong, ook erg fijn.

Voor Mosa de standaard 'stalen pinnetjesborstel'. De ene borstel werkt bij de 1 stukken beter dan de ander en andersom, heeft echt met het soort vacht te maken.
Ook vindt Mosa de zoom groom niet prettig en Dex juist wel. De Furmaster vinden ze alletwee prima.

Ik heb op mijn stofzuiger een speciale huisdierenborstel zitten, te koop bij Handyman e.d. Ben ik ook zeer tevreden over. (voor de haren op de grond dus, die gebruik ik niet op mijn katten hoor :lol: )
Gebruikersavatar
Ayzha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 apr 2009 17:24

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Ayzha »

Weten jullie wat ook goed helpt, Viacutan, is een voedings suplement. Het pompje kost 36 euro geloof ik maar je doet er bij 1 kat 160 dagen mee, ik geef het alleen in de echt in de rui periode, het helpt om beter en sneller door de rui te komen. Moet zeggen gaat echt goed..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door pearlsofpassion »

Hey Natasja, weet je nog waar je die furmaster gekocht hebt?
Want die furminator vind ik inderdaad wat te veel van het goede, maar nu ik op een kleine kamer zit, zou ik wel een goede borstel willen kopen...

Thanx
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Lovecat »

@ Valerie; ik heb de Furmaster gekocht op de hondenafdeling van Zplus, en dan de kleinste maat: http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... ren/130058

Ik ben er nog steeds zeer, ZEER tevreden over en de katten ook; de kunst is om niet eindeloos over 1 plek heen te kammen, want dan krijg je vast 'kale' plekken. Maar 1 x per week en je huis/kamer is zeker een stuk meer haarvrij; succes! (ik denk als je goed zoekt, de furmaster nog goedkoper te vinden is, maar ik was lui ;-) )
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, bedankt!! :grin:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
jumper

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door jumper »

Jumper haart niet meer uit dan anders, maar de poes van mijn moeder wel, enorm zelfs.
Mijn poes haart altijd wel uit maar die van haar niet en nu dus wel.
Ik denk dat het ook aan de kat zelf ligt.
Beide katten komen namelijk erg veel buiten.

Ik heb trouwens wel bij de dierenarts gezien datje er veel onderliggend haar uit kamt als je even kamt met een luizenkam. Ik ga er zelf straks ook mee beginnen.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door BillyJean »

Ik heb de Furmaster besteld, was nu in de aanbieding bij zooplus en veel goedkoper als de Furminator. als je de reviews leest, werkt het echt heel goed en met die dikke Brittenvacht lijkt het me ideaal
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Mirjam86 »

Hoe lang duurt de rui ongeveer?
En kan het kloppen dat Tsuki (12 wkn) er meer last van heeft dan Taiyo (13,5 wkn)?
Is het bij zulke jonge kittens wel rui of verliest ze haar babyvachtje oid?

Over de Furminator: via Marktplaats kan je voor 14,00 de originele furminator kopen (nieuw natuurlijk).
Aan de ene kant lijkt het me ideaal voor de allergie van mijn man, maar als ik hoor dat katten er kale plekken van krijgen ben ik er toch een beetje huiverig voor!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Mirjam86 »

Ik dacht eigenlijk dat de rui alweer een beetje voorbij moest zijn, gezien hierboven alles al in maart begon.
Maar misschien omdat ze zo klein is komt het nu pas.
Of verliezen kittens echt een babyvachtje?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door pearlsofpassion »

Bij mij verliezen ze de hele zomer door veel haar.
Elke dag dat het warm is stuift het hier in het rond...
Aangezien Kleintje voor 3 verliest, is zij de enige die ik echt merk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie