Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Catfish »

Als ik Zorro aai kan ik er wel een leuk tasje van breien..........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door jennli »

Hier valt het gelukkig nog wel mee.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Patriciavt »

Pff hier ook... vooral 1 van de drie.. Zijn vacht zag er niet uit, haren gaan zeg maar beetje 'open' staan en daardoor zag hij er een beetje verwaarloosd uit :P

Vandaag de tijd genomen om hem even te furmineren, en het resultaat na een emmer haar is verbluffend! Hij vind het alleen niet zo leuk, dus ik doe wat ik kan. Ik zit eraan te denken om deze kat te laten plukken (oude ondervacht eruit) het is al eentje op leeftijd en hij vergeet zichzelf nog wel eens uitgebreid te verzorgen..

De Bolle verliest wel haar, maar niet extreem en onze kleine Minoes heeft zo'n gruwelijk mooie vacht, die verzorgd zich ook tot in de puntjes.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door MarjanR »

Ze zijn hier alle drie behoooooooooooorlijk in de rui.... arme ik, of eigenlijk, arme poets :lol:

Ik heb Teun al behoorlijk te p akken gehad afgelopen weekend, dit weekend staan Sara en Moos op het programma (die zijn minder bewerkelijk... die blijven ook echt even 3 seconden zitten namelijk... hihi)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door loek »

Succes Marjan hihi.

Het houd me nog steeds wel een beetje bezig waarom de 1 wel en de ander niet (erg) verhaard.
Hier nog steeds Muis. Een vriendin zei laatst dat ze het niet normaal vond. Als je Muis 1 keer aait heb je echt een pluk haar in je hand. (dus 1 keer van voor naar achteren met je hand over haar vacht)

Ze heeft ook veel ruwer haar, en lijkt wat vettig af en toe.

Diesel is veel zachter, en verhaard bijna niet....

Is er een punt waarop je je zorgen moet maken. Waarop het iets anders is dan normaal? En zo niet....waarom dan dit verschil?! Ik hoop dat iemand me daar iets over kan zeggen. Als het logisch te verklaren is dan kan ik het pas echt los laten ben ik bang...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door nellebel »

onze flippie is dol op kammen (zie mijn fotoalbum), dus dat is ideaal nu met het verharen. Die gaat er echt languit voor liggen. de furminator vind ze nog wat eng, maar is nog niet echt nodig omdat ik haar nu dagelijks even lekker kam. in het begin vond ze het maar niks, maar meteen volgehouiden om het dagelijks te doen voordat de grote traktatie kwam. nu is het kammen de traktatie want ze vind het zooooo lekker. ze moest gewoon even over de drempel heen dat er zo'n raar ding over haar vachtje ging. en met ee nheerlijk knaagstaafje kom ik bji flippie dan erg ver. daar is ze wild op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door MarjanR »

Loek, ik weet niet of je je zorgen moet maken om de vacht van Muis ???
Ik weet wel dat de ene kat een andere vacht heeft dan de andere kat.
Sara is al minder aan het verharen, terwijl Moos nog steeds hele dotten heeft (zoals Muis).
Maar goed, we kunnen Muis en Moos (wat een combi :lol:) niet met elkaar vergelijken.
De leeftijden alleen al ;)

Joh, ik denk zo; de ene kat is de andere niet.
Maar als jij je ergens zorgen over maakt zou je heel goed kunnen overleggen met de da.
Wellicht dat die het zelfde zegt als ik, dat kan ook.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
manon3

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door manon3 »

Onze Noorse Boskat begint plotseling ook erg veel haar te verliezen.
Ze komt niet buiten en ik dacht dat het eigenlijk nog wat vroeg was om nu al met verharen te beginnen.
Maar ik weet niet of dit normaal is omdat we nooit eerder een Noor hebben gehad.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door jennli »

Nou .... met name de katten met veel wit (Cayleigh en Jagger) zijn erg aan het verharen. De andere twee wat minder.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Carolien_h »

Nou, hier ook hoor! Ik had laatst nog een beetje vochtige handen van het handen wassen en aaide Alfred even. Het leek wel of ik al handschoenen aan had! Jodocus is ook flink aan het verharen maar wel een stuk minder....
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik had eens ergens gehoord dat gesteriliseerde poezen meer verharen dan katers, maar dat blijkt hier dus niet te kloppen.
En ik heb ooit eens een foto gezien van al het haar dat van Bob af kom bij een borstelbeurt, en daar kan je een kussen mee opvullen :shock:

Hier verhaart Kleintje alleszins het hardst. Maar gewoon dagelijks even met mijn handen borstelen in de zomer, is bij mij genoeg. Nu doe ik eigenlijk niets...
Hier liggen ze ook wel vaak op fleecedekens, en die houden alle losse haren goed vast. Ik haal ze er dan uit met een borstel en zo heb ik minder losvliegende haren.

Ik merk wel dat Luis redelijk veel verliest nu, tussen het seizoen (want bij de anderen merk ik niets tot nu toe), maar ik weet niet hoe het in de zomer zal zijn... Maar nu zijn het zeker geen handen vol. Je merkt het niet als je hem aait. Ik merk gewoon dat ik veel meer rosse haren op mijn kleding terugvind dan vb witte...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door loek »

Quote""Ik had eens ergens gehoord dat gesteriliseerde poezen meer verharen dan katers, maar dat blijkt hier dus niet te kloppen.""

Hier klopt het dus wel (Muis = gesteriliseerde poes, Diesel = gecastreerde kater).

Misschien waag ik er nog een belletje aan naar de da, Marjan. Opzich maak ik me niet ECHT zorgen. Maar ik vind het gewoon apart/ opvallend. Dus houd het me toch een beetje bezig ;-)
En ik vermoed dat er gewoon een soort van logische verklaring moet zijn.....Maar tot nu toe is die er dus niet. (en bij gebrek aan logische verklaring....blijft het dan toch een beetje rondzoemen in mijn hoofd..)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Sanne1807 »

Toen ik Bailey ophaalde uit het asiel (1,5 week geleden) verhaarde ze heel erg, nu helemaal niet meer.
In het asiel zeiden ze dat het aan het voer kon liggen...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door MarjanR »

Oh, zeker Anne.
Twee weken nadat ik Teun hier thuis had uit het asiel, zag zijn vacht er 10x beter uit.
Niet alleen voer, maar ook de situatie in het asiel kan effect hebben op de vacht van een kat.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door jennli »

Sanne1807 schreef:Toen ik Bailey ophaalde uit het asiel (1,5 week geleden) verhaarde ze heel erg, nu helemaal niet meer.
In het asiel zeiden ze dat het aan het voer kon liggen...
Ook aan stress inderdaad als je het mij vraagt. Onze katten komen ook allen uit het asiel en de eerste weer verloor met name Saartje ontzettend veel haren.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie