Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door jojo »

Luchtvochtigheid is ook van invloed, in huizen met cv wil dat nog wel eens laag zijn en dan zijn die ouderwetse verdampers aan de radiator wel een hulp.
Gebruikersavatar
Conny Steur
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2011 17:30
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Conny Steur »

Bij mij in pension verschilt het erg met verharen. De een heeft nog nergens last van terwijl een stukje verderop in pension hele stofwolken aan haren door de lucht vliegen.
Het ligt vaak aan de poes zelf en inderdaad aan de warmte van de kamers en dergelijke. Totdat er kale plekken in de vacht verschijnen kan er niks aan de hand zijn, mits de vacht er zelf nog mooi glanzend uitziet.

Groetjes, Conny
kimberley
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:56

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door kimberley »

als de kat niet graag geborsteld word hoe kan ik dan de haaruival tegen gaan??
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Kimms »

Hier dwarellen de plukken ook in 't rond! Hoop dat ie gauw z'n wintervacht kwijt is :-) Alhoewel wij nooit helemaal van z'n haren af zijn hoor... Maar nu is 't echt wel erger..
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door BillyJean »

Wij hebben hier het ergste gelukkig gehad, maar toch...er lijkt geen eind aan te komen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Cerna

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Cerna »

kimberley schreef:als de kat niet graag geborsteld word hoe kan ik dan de haaruival tegen gaan??
In de houtgreep nemen en een paar keer per dag een paar halen. Wanneer je niet borstelt, likt de kat al die losse haren op met alle ellende van dien.
Onze jongste kat heeft er ook een broertje dood aan, maar wij zijn de baas en bepalen dat madame maar even mee moet werken. Er wordt veel gekrijst, maar dat negeren we. Daarna weer een mooie poes die een lekker hapje krijgt als "troost" en dan maar weer tot de volgende beurt......... :icon_shifty:

Onze oudste kat had heel stug haar met heel veel roos. Kreeg van de dierenarts de tip om eenmaal daags een theelepeltje Trias Omega van De Groene Os door het eten te doen. Binnen een week is hij roosvrij en heeft een prachtige zachte vacht. Dus nu alle katten aan de Trias Omega!
Gebruikersavatar
olcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2011 21:12
Locatie: België

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door olcha »

Die van ons is vandaag naar de dierenarts geweest om de klitten eruit te laten halen.
Elk jaar. Vacht is niet bij te houden. Ze wordt thans elke dag geborsteld.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Admin »

kimberley schreef:als de kat niet graag geborsteld word hoe kan ik dan de haaruival tegen gaan??
Drie van onze vier tijgers vind het niet erg om gekamd te worden, maar door de 'aandacht' gaan ze wel continu lopen onder het kammen, waardoor je er al kammend als een onderdanige achteraan moet blijven lopen.

Een manier om dat tegen te gaan is om ze te kammen terwijl ze bijvoorbeeld avondeten krijgen. Terwijl ze eten eerst zachtjes aaien en dan langzaam over op een kam of borstel. Zo kun je ze kammen zonder dat ze gaan lopen, net zolang het bakje nog niet leeg is ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door pearlsofpassion »

Valt er dan geen haar in hun bakje?
Hier stuift het haar zo in het rond, dat dat niet erg smakelijk meer zou zijn.... Maar als je een borstel hebt die haren vasthoudt, zal dat wel minder zijn. Maar vliegen er dan echt geen haren in het rond?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Admin »

Geen één. Ik kam ze dan rustig met de fijne kant van deze kam:

Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door miele2010 »

Hier is het ook aan de gang, sedert begin maart eigenlijk... Ik vind dat het dit jaar wel langer duurt dan anders?
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door miele2010 »

Hier zijn we ook afgestapt van die borstel met kromme ijzeren haren om te kammen. Dit zou de ondervacht te veel beschadigen. Nu gebruiken we nog enkel een rubberen borsteltje en een natte doek; lukt perfect!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Catfish »

De haren vliegen me hier ook om de oren, en dan met name Zorro..... Een wandelende haarfabriek! Ik heb de furminator. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... els/190090
Idioot duur, maar ja, hij haalt alle losse haren weg. Waardoor je zelf volkomen onder zit... Elk voordeel heb z'n nadeel.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door Adriana »

het is toch normaal dat de wintervacht rond deze tijd loslaat?
ze moeten linksom of rechtsom die haren kwijt en je kunt ze er t beste gewoon zelf uitborstelen. dan zijn ze het snelst door de rui.
wat ook wel prettig werkt is een rubberen roskam voor paarden, dat masseert tegelijkertijd.
en je zult als je katten hebt altijd last hebben van heel fijn haar dat door de lucht zweeft.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Beginnen jullie katten ook weer met (extreem) verharen?

Bericht door miele2010 »

Jaja, inderdaad, het is normaal dat ze nu hun wintervachtje verliezen en ik vind het helemaal niet erg, maar ik zie dat ze dit jaar veel meer haren verliezen dan vorig jaar, maar toen waren ze wel nog kitten... Zou dit het verschil maken?
Plaats reactie