Kitten plast in bed, in bak, kont en achterpoten zijn nat

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
florisdaan
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:03

Kitten plast in bed, in bak, kont en achterpoten zijn nat

Bericht door florisdaan »

Hoi Allemaal!

Ik heb sinds kort een hele leuke speelse kitten genaamd Floris. Hij is al zinderlijk vanaf de dag dat ik hem heb.

Hij is nu 12 weken en zit nog steeds vol energie, het enige probleem wat ik sinds vandaag ondervind is dat hij vanmorgen op m'n bed heeft geplast (ik was wakker, speelde met hem, en opeens plaste hij op m'n bed) Zijn kont en achterpoten waren doorweekt van de plas.

Ik heb meteen m'n beddengoed en dekbed eraf gehaald en dat zit inmiddels in de wasmachine.

Nu zag ik net dat hij naar de bak was geweest, en weer waren zijn kont en achterpoten helemaal nat.

Hij plast best veel dus lijkt erop dat er geen blaas problemen zijn, ik heb de deksel van de bak af gehaald zodat ik het ook kan zien wanneer hij de bak op gaat.

Kan iemand me vertellen wat hier eventueel aan de hand zou kunnen zijn? Markeert hij gewoon zijn territorium of is het iets anders? En hoe komt het dat zijn onderkant zo nat is (dit is pas vanaf vandaag)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kitten plast in bed, in bak, kont en achterpoten zijn na

Bericht door ayla »

ik zou voor de zekerheid je DA bellen, want een kat wiens achterkant nat is is niet de bedoeling. Hoe gedraagt je kat zich verder? Anders dan normaal?
een kat plast ook niet opeens zomaar op je bed, je zegt dat hij het zomaar liet lopen, kan er toch op duiden dat je kat iets mankeert. Voor zekerheid zou ik contact opnemen met DA.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten plast in bed, in bak, kont en achterpoten zijn na

Bericht door nellebel »

mijn sjefke plaste ook ineens op bed. bleek een blaasontsteking te zijn. niets gemerkt aan zijn gedrag, maar met een kuurtje zo verholpen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten plast in bed, in bak, kont en achterpoten zijn na

Bericht door JLC »

Ik zou meteen naar de DA gaan, ook al is het weekend. Misschien heeft hij een blaasontsteking. Veel sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie