Dikke staart

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Dikke staart

Bericht door truf »

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen.

Bassie laat soms alleen zijn dikke staart zien meestal rechtop. Geen kromme rug, blazen ofzo, niet kwaad.
Wat zou dat betekenen? Zou hij ergens bang voor zijn?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dikke staart

Bericht door Admin »

Bij onze katten komt een dikke staart eigenlijk alleen voor als ze elkaar laten schrikken (plotseling tevoorschijn springen zodat de ander schrikt) of elkaar lopen te etteren. In het laatste geval is het meer een uiting van angst/zich gedomineerd voelen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dikke staart

Bericht door nellebel »

bij ons gebeurt het ook als ze ergens van schrikken. meestal is de schrik al meteen weg (inderdaad als er eentje om de hoek komt aangesneld en de ander heeft het niet in de gaten) maar blijft de staart nog even dik.
wij noemen dat altijd plumeautje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Dikke staart

Bericht door jennli »

Hier ook als ze elkaar laten schrikken. Vooral cayleigh heeft dan een enorm dikke staart. Jagger had laatst ook een dikke staart toen ik van de trap gevallen was. Ik denk dat hij toen ook erg geschrokken is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Re: Dikke staart

Bericht door truf »

Dank jullie wel. Het lijkt mij ook de schrik/angst.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Dikke staart

Bericht door Kattenbella »

Jerry doet dit om de anderen te domineren, hij lijkt groter dan hij is. Is deze kat alleen of woont hij met anderen? Waar zou hij anders van kunnen schrikken?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Dikke staart

Bericht door Spookysil »

Charlie doet zijn staart altijd hoog de lucht in als ik hem zijn natvoer geef, dan drentelt hij om me heen met zijn staart hoog de lucht in en al likkebaardend wacht hij dan ongeduldig.

Is er een patroon waarneer hij de staart hoog de lucht in doet? Bijvoorbeeld als de televisie de kleuren verandert, er wat valt, je niest?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Dikke staart

Bericht door Aciren »

Hier is het meestal dat jip ergens van schrikt als ze z'n dikke staart opzet.
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Plaats reactie