Alweer kitten gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

gisteravond heeft mijn hond een kitten gevonden. Helemaal alleen, broodmager, en flink koud (bibberde) en bijna opgegeten door vlooien. Uiteraad heb ik het schatje meegenomen. Er zat nog maar weinig leven in, maar nu na een paar flessen kittenmelk en lekker bij de verwarming geslapen te hebben moet ik mij afvragen wat ik met het hummeltje ga doen. Houden of na het dierenasiel brengen??? Tja dat Mauw en Katie hier niet blij mee zijn is wel logisch maar de honden (OOK RINGO) vinden het helemaal goed! Eigenlijk vraag ik mij maar een ding af, kan deze nieuwkommer ervoor zorgen dat Katie en Mauw niet meer het verliefde stel zijn??? Want ik ben eigenlijk helemaal blij met de situatie zoals die nu is. Over kosten maak ik mij niet druk, ook of het een kater of een poes is maakt mij niet uit. Ik kan het namelijk niet goed zien. Ik denk dat het kleintje nog maar n week of 4/5 is. Ik heb hem/haar wel een wormkuur en vlooienmiddel gegeven (speciaal voor kittens hoor, ook onder een kilo, had ik allemaal nog vanwegen 2pac toen. Wat een geluk eigenlijk.) Heeft iemand enig idee wat ik nu moet?

Ik heb trouwens al vanmorgen samen met Elmo gezocht of er nog meer kittens zijn, maar niets kunnen ontdekken. Elmo was gisteren trouwens helemaal blij met zijn prestatie. Vrouwtje was zo trots op hem!!!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: alweer kitten gevonden

Bericht door Lidaju »

Agossie arm kleintje, gelukkig vond jij hem!
Hoop dat je hem kan houden!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: alweer kitten gevonden

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

fijn voor de kitten dat jij hem/haar vond...

heb je ervaring met het opvoeden van kittens? volgens mij op die leeftijd moeten ze om de paar uur gevoerd worden, wat neerkomt op er een paar keer s-nachts eruit om de fles te geven.

in ieder geval succes ermee..
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: alweer kitten gevonden

Bericht door Anne »

Lekker houden Nadia!! Op de een of andere manier is hij op jouw pad gelegd ;-)
Ik zou voor de zekerheid even naar de da gaan, gewoon gezondheidscheck. Maar kennelijk heb je al veel verstand van fleskittens dus volgens mij komt het allemaal wel goed :grin:
Kan ik je alvast feliciteren met je nieuwe huisgenoot? :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

hoe dat met de fles gaat en zo weet ik wel, heb al eerder een heel klein kitten groot gebracht. Ben vannacht al een paar keer uitgeweest, om het uur want hij had wel heel erg honger. Nu drinkt hij wel al wat rustiger. Hij ligt nu heerlijk te slapen, wat ik ook zo eventjes doe. Haha is wel slopend elke keer uit bed.
Katie vind het maar 3 keer niks, zodra ik na hem toe ga blaast en gromt ze in de deuropening. Ze heeft hem nog geen blik gegunt. Mauw en de honden wel die helpen met fles geven, haha. Mauw is gewoon lief voor hem. Maar ik neem ze niet elke keer mee in de kamer want anders geeft Katie hem helemaal geen kans. Ze is nu al jaloers, kijkt Mauw niet aan. Dat is nou net waar ik op duur ook zo bang om ben. Hun zijn een zo leuk stel, zou het erg jammer vinden als dat zou veranderen. Kan iemand een inschatting maken hoe groot de kans ervoor is?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door achtpuntzes »

oke, alleen maar ff checken. voor het opvoeden van zo'n klein kitten is toch wel enige kennis van zaken vereist. die kennis is in huis zie ik nu, dus no problemo :)

tja, wat is de kans dat katie de kitten alsnog accepteert en alles weer pais en vree wordt? lijkt me beetje koffiedik kijken. geef in ieder geval katie extra aandacht zodat ze weet dat ze niets te kort hoeft te komen met de eventuele gezinsuitbreiding. verder zal de tijd het leren...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Dafpoetser »

Ben het met Anne eens, zoiets "komt op je pad"...niet zonder reden.
En ook met 8.6.....koffiedik kijken, valt niet te voorspellen...je kan het allicht proberen?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door MarjanR »

Katie is een pittige dame, dus geef haar de kans om bij te trekken.
"wat doet dat mormel in mijn huis, en waarom eist ze/hij zoveel aandacht van mijn personeel"
Op een gegeven moment zal het wel bij trekken.
Hoe het opdroogt is de vraag, maar dat kun je altijd nog zien.

Er is in ieder geval genoeg liefde in jullie huis voor een verschoppelingetje.
Ga ervoor!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Ilone »

Ik zou er ook voor gaan.
Ik denk dat Katie wel bijtrekt, maar ze moet wel voldoende aandacht krijgen ;)
Goed hoor, dat jij je ontfermd over dat kwetsbaren beestje!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Over Katie moet je je geen zorgen maken! Die trekt wel bij, zoals alle kittens op die leeftijd. Als je er geen aandacht aan schenkt, is ze het over een paar dagen al gewend.

Maar ik begrijp wel je zorgen over Katie en Mauw samen. Als er een ander katje bij komt zal dat inderdaad hun relatie veranderen, dat kan niet anders....
Ofwel liggen ze alledrie samen zoals het bij Stella was, ofwel zijn 2 die naar elkaar trekken en is er een derde wiel aan de wagen... En dat hoeft niet noodzakelijk de jongste te zijn... maar dat hoeft ook geen probleem te zijn. Ze zullen nog altijd alledrie met elkaar spelen en slapen! Maar misschien niet zo close als Katie en Mauw nu zijn (want die zijn wel heel erg close nu!)
Als je echt wil dat Katie en Mauw helemaal blijven zoals ze waren, dan kan de kleine niet blijven (maar er is ook geen garantie dat bij het opgroeien van Mauw en Katie hun relatie zo blijft).
Maar als je openstaat voor 3 katjes bij elkaar en 2 bij elkaar een eentje wat verder, dan kan hij blijven. Je moet je geen zorgen maken dat Katie en Mauw ineens niet meer overeen zouden komen met elkaar, ze zullen steeds zo vriendjes blijven hoor! Daar twijfel ik echt niet aan! Maar het zou kunnen dat 1 van beide wat meer met de ander gaat optrekken...
Maar moest je het zien lopen zoals je niet wil, dan kan je nog steeds het kleintje herplaatsen (wel je hart in steen veranderen natuurlijk)... Dan zullen Mauw en Katie na een paar dagen weer helemaal zijn zoals voorheen, denk ik...

Je moet eigenlijk gewoon je gevoel volgen en je hart. Wil je hem graag houden? Hou hem dan.
Heb je er een slecht gevoel bij, laat hem dan binnen een paar weken gaan. Ik zou hem zowiezo tot acht weken opvoeden als je dat ziet zitten, zodat hij zeker aangesterkt is en klaar is om zijn zelfstandig leven te gaan leiden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Ik ga het kleintje sowieso eerst nog houden! Ik ga de situatie wel over een aantal weken beoordelen en dan zie ik wel wat ik doe. Ben vanavond bij de DA geweest en behalve wormen, vlooien en ondervoeding lijkt HIJ gezond. Hij gaat Mythos heten omdat hij het bier van mijn vriend wel erg boeiend vind en dat is nou eenmaal het griekse bier Mythos. Haha.

helaas ben ik zo dom geweest om na fotos gemaakt te hebben de camera te laten staan en Katie en Mauw vonden het touwtje leuk...camera valt, en kapot is die. Dus fotos komen wel maar helaas nu even nog niet.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

ow trouwens de DA schat hem 7 weken, hij is veel te klein voor zijn leeftijd door gebrek aan voedsel en de wormpjes. Ik blijf hem de fles geven maar hij lust dus ook al wel wat vlees. DA zei ook dat het wel beter is om hem de fles/ kittenmelk te geven zodat hij lekker aan kon sterken. Tja dus mijn inschatting was niet goed, maar hij is echt zo mega klein...net zo klein als 2pac toen en die was wel hooguit 5 weken.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Catfish »

Hoe dat gaat lopen met zijn drietjes is niet te voorspellen. Mijn ervaring is inderdaad dat een kitten erbij (al was Snoopy maar twee weken ouder dan Yoda en Zorro ook nog jong) geen problemen oplevert. Ik denk dat dat bij jou wel mee zal vallen, en hij/zij is niet voor niks op je pad gekomen inderdaad! ;-)
Mocht het na een paar manaden nog steeds niet gaan, zoek je ander fijn thuis voor hem/haar.
Maar jij kan het kitten grootbrengen, dat heb je al bewezen!

Lees net je berichtjes, wat fijn dat Mythos (voorlopig? ;-)) bij je blijft!
Phoeh, klein dus voor zijn leeftijd.......
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Ilone »

Arme Mythos....gelukkig is hij bij jullie terecht gekomen!
Laat 'm maar lekker aansterken!
Nogmaals, ik denkd at dat met je andere katten wel goed komt ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 754
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Lovecat »

Nadia; wat super dat je je over de kleine Mythos ontfermt! Wat je beslissing uiteindelijk mogen zijn, ik vind het geweldig dat je de kitten nu opvangt!
Plaats reactie