Is dit normaal gedrag? (video)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Liam
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:36

Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Liam »

Hallo,

Alleerst even voorstellen en kleine introductie. Een jaar geleden hebben wij Liam gekregen, een kruizing kater van een maincoon en pers. Omdat wij op dit moment veel werken wouden we graag een vriendinnetje erbij voor Liam. Dit is Kaylee geworden, een britse korthaar / maincoon kruizing.

Kaylee hebben we 3 dagen geleden aangeschaft. Rustig geintroduceerd met een bench waar ze in zit. Ik denk dat we niet mogen klagen met het feit dat de 2 katten na 1 dag al samen uit één bakje aan het eten waren.. maar.. Liam is erg dominant. Overal waar Kaylee gaat of staat spring Liam er lomp bovenop en bijt haar in de nek. Dit is een erg onprettig en eng gezicht. Natuurlijk vertellen beelden meer dan woorden en heb ik een filmpje toegevoegd. Liam is trouwens nog niet geholpen omdat we in de toekomst kittens willen. Is dit bekend gedrag of moeten we ons toch zorgen maken?

[youtube][/youtube]

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Liam op 10 jan 2011 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
wat denk je dat er gebeurt als je een ongecastreerde kater bij een ongecastreerde poes laat?
bekijk eens wat paringsvideo's bij youtube, dan denk ik dat je het gedrag wel herkent.
kan je nog wel een goeie tip geven..
op het Kattenforum staat heel erg veel informatie en ik zou je willen aanraden om je eerst heel erg goed in te lezen in de diverse onderwerpen zoals gedrag, voeding, voortplanting etc voordat je eventueel aan een nestje begint.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Liam
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:36

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Liam »

Bedankt voor je reactie. Ik had al verwacht dat dit paargedrag zou zijn. Maar zonder eventuele medische hulp.. Kan het veel kwaad voor het kitten? Gaat dit over en wat kan je er eventueel anders aan doen?
Cerna

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Cerna »

Ja, dit is normaal gedrag! Liam vindt Kaylee gewoon meer dan aardig en laat dat blijken ook.
Of Kaylee het zo leuk zal vinden, betwijfel ik. Wanneer je kittens met Liam wilt (inderdaad nog eens heel goed over nadenken) zou ik met de dierenarts bespreken wat er mogelijk is met Liam op dit moment want dit is niet fijn voor Kaylee. Chemische castratie is een mogelijkheid maar daarover zijn de meningen erg verdeeld (risico's op langere termijn zijn nog niet duidelijk).
Liam
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:36

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Liam »

Maar zou het ook dominant gedrag kunnen zijn? Liam deed dit bijvoorbeeld ook wel eens bij onze armen, dan beet hij erin en klemde zijn voeten eromheen. Verder heeft hij nog nooit gesproeit, of is dit niet altijd nodig?
Cerna

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Cerna »

Kan ook, maar niet iedere geslachtsrijpe kater sproeit. Soms heb je geluk. De aanwezigheid van een aantrekkelijke jongedame kan er echter voor zorgen dat hij hier toch mee begint. Dan kun je een katerbroek overwegen.
Kortom, met de dierenarts overleggen want of het nou dominant gedrag of paargedrag is, voor Kaylee is het niet fijn :-x
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door nellebel »

dit lijkt me voor kaylee echt geen pretje zo. Trouwens voor liam ook niet als hij er niet op mag.
zolang hij niet gecastreerd is zal hij toch zijn paringsdrang blijven voelen. Lijkt me ook niet fijn voor hem. En zij is nog wel erg klein voor een nestje lijkt me.
Als ik mag vragen, wat ben je van plan met het nestje? wil je ze zelf houden? of wat is dan de reden dat je zelf een nestje wilt?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door achtpuntzes »

het lijkt mij niet echt fijn voor de kitten om continue bereden te worden. ik zou zeggen Liam castreren.

waarom wil je eigenlijk een nestje? weet je dat de asiels vol katten zitten?

ik zou er nog eens over nadenken, dat nestje.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door katgevonden »

Of je ooit een nestje wilt of niet ik zou toch echt adviseren om je kater NU chemisch te laten castreren want dit is misschien normaal gedrag maar absoluut geen draagbare toestand! Ik vind het ronduit zielig voor je kitten!!! Dus neem desnoods de tijd om goed na te denken over castratie, bekijk in alle rust alle topics hier maar doe er in hemelsnaam NU iets aan om de toestand voor het kitten draagelijk te maken. Chemisch castreren dus!!!!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Anne »

Ik vind het ook zielig!! gewoon Liam nu laten castreren, waarom zo nodig een nestje?
Opvangs puilen uit met overbodige dieren, waar ook ter wereld :-(
Je kan je ontfermen over een pleegnestje uit het asiel, is ook leuk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door achtpuntzes »

das waar, ze komen echt pleegouders te kort in de verschillende dierenasiels.
en je maakt je nog nuttig voor de samenleving ook, als je een pleegnestje neemt.
zelf een nestje is echt niet zo leuk. moet je lopen leuren met je kittens (er geld voor vragen is echt al lang niet meer aan de orde) en kan je ze niet kwijt de asiels zitten al overvol. en voor degeen die een kitten neemt uit jouw pretnestje blijft er een kat in het asiel zitten. niet doen dus, zo'n nestje....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Liam
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:36

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Liam »

Bedankt voor jullie antwoorden. Wij willen/wouden van deze combinatie een nestje omdat we zelf hiervan graag een kitten wilden en een aantal famillie leden ook. Vandaar. Nu heb ik 2 dierenartsen in de omgeving gebeld voor chemische castratie, de ene heeft weinig ervaring hiermee, alleen bij honden en de ander vertelde dat hij 35 jaar werkzaam was bij een dierenarts maar deze vraag nog nooit had gehoord.. Volledige castratie zou dus de enige oplossing zijn :(
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Lovecat »

Liam is al meer dan een jaar oud en niet gecastreerd??
En daar zet je zo'n kleine poes bij? Liam castreren; voor ieders welzijn!

Een nestje nemen is sowieso totaal overbodig; zoals gezegd, de asielen puilen uit, alsjeblieft castreer die kat en laat de poes ook helpen op 6 maanden leeftijd! Ik vind het ook zielig voor de kleine poes, maar ook voor Liam!

Waarom wil je kittens? Weet je HOEveel kittens er zitten te wachten in de asielen, weet je hoeveel vrijwilligers alle zeilen bijzetten om alle zwerfkatten, oepsnestjes enz. hulp te bieden? Als je graag kittens wil, wordt gastgezin, zoals hier door anderen ook al gezegd wordt, maar NOG meer kittens op de wereld zetten?? Waarom wil je dat?
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Lovecat »

Bedankt voor jullie antwoorden. Wij willen/wouden van deze combinatie een nestje omdat we zelf hiervan graag een kitten wilden en een aantal famillie leden ook. Vandaar.
Jij en je familie kunnen ook kittens uit het asiel halen?! Wat is daar mis mee?
Nu heb ik 2 dierenartsen in de omgeving gebeld voor chemische castratie, de ene heeft weinig ervaring hiermee, alleen bij honden en de ander vertelde dat hij 35 jaar werkzaam was bij een dierenarts maar deze vraag nog nooit had gehoord.. Volledige castratie zou dus de enige oplossing zijn
Weinig ervaring ermee? NIET door hem laten doen dan, en degene die er nooit van gehoord heeft, lijkt me duidelijk; al helemaal niet doen!

Volledige castratie is een HELE goede oplossing, zowel voor Liam, Kaylee en voor jou!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is dit normaal gedrag? (video)

Bericht door Adriana »

onderschat niet de zorg die je aan een nestje hebt en de dierenartsenkosten en het opletten bij kittens tot ongeveer 13 weken! en kittens zijn een sloopbedrijf voor je interieur en verbieden? ho maar.. morgen bedenken ze weer wat anders, hihi!
jullie geven aan starters te zijn in kattenland maar lees je eerst ongelofelijk goed in voordat je daarover verder denkt, laat staan voordat je daaraan begint...
tuurlijk, plaatjes van kleuterkatten hebben een hoog smeltgehalte, maar er kan heel heel erg veel fout gaan.. en dan? 10-rittenkaart dierenarts?
en deze mix van brits korthaar/coon/pers, waarvan de ouders ongetwijfeld nooit zijn getest op erfelijke ziektes geeft zeker weten geen garantie op een supernest...
en je zit dus nog geruime tijd met een hitsige kater omdat je poes toch eerst wel anderhalf moet zijn voor je haar verantwoord een nestje laat krijgen.
en dan nog iets.. ik ben zeer bezorgd over die eventuele zwangerschap en die arme poes want poes lijkt erg tenger..
en een solokitten is voor dat kitten geen goeie omgeving om op te groeien, dat heeft een leeftijdsmaatje nodig om te spelen, stoeien, vechten, sociaal gedrag te leren etc.
het leeftijdsverschil met je andere katten is te groot, daar heeft dat arme kitten geen aansluiting bij.. dus zou je eventueel als etc toch zeker twee kittens zelf moeten houden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie