Kokhalzen/slijm

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
pat83
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2011 18:19

Kokhalzen/slijm

Bericht door pat83 »

Ik denk ik word maar eens lid ik heb twee schatten van katten een zus met broer. Nou is broer whiskey sinds gister een beetje raar. Nadat hij buiten was geweest kwam hij binnen en kotste slijm met een heel klein beetje bloed.. dit 3 x een klein beetje met steeds Iets minder bloed Tot er alleen een sliertjte slijm was. Voor de duidelijkheid heel weinig bloed dus... daarna bleef hij kokhalzen en het leek net of hij stikte.. naar de dierenarts daar deed hij heel gewoon natuurlijk... hij kreeg een prik tegen misselijkheid verder niks. De avond slikte hij af en toe en af en toe een kuchje.. volgende dag niks aaan de hand Tot een uur geleden weer dat kuchen en kokhalzen. Weer dokter die denkt of dat er Iets in de keel zit of bronchitus.... ik heb pillen en een prik gekregen.... Nou is het probleem dat ik maandag 3 dagen weg ga voor mijn werk ik moet.... de buuf komt alleen eten geven. Wat moet ik doen ! Hij is verder niet ziek eet gewoon en is heel lief...Ben zo bang dat er Iets gebeurd terwijl ik weg ben... maar narcose Vind ik ook zo heftig. Ik mag de arts wel het hele weekend bellen... wat zal het zijn??? :(
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kokhalsen/slijm HELP!

Bericht door pearlsofpassion »

Je hebt pillen gekregen die hij moet blijven nemen, ook als je wegbent veronderstel ik? Weet je wat voor pillen het zijn en waarvoor ze dienen? En die prik? Wat was dat?

Heb je hem de dagen voorheen eigenlijk horen niezen, hoesten, hijgen of zo? Zijn zijn oogjes en neusje proper of komt er vocht uit?
Ik zou denken dat hij bij een longontsteking toch wel erg ziek zou zijn...

Ik zou hem alleszins al binnen houden! (als je DA dat al niet gezegd had...)

Ik kan verder niet zeggen wat het is natuurlijk (en als hij buiten komt is een haarbal ook niet zo waarschijnlijk, maar dat kan natuurlijk wel) , maar ik zou wel met je DA afspreken dat als het niet beter is op zondag, je hem dan binnenbrengt voor die 3 dagen. Ik zou dat echt niet riskeren een zieke kat alleen te laten voor 3 dagen!
Gaat je wel een duit kosten, maar als je echt niet onder die reis uit kan, kan je moeilijk anders toch? Of je moet iemand vinden die bij je in wil komen wonen die tijd en wat van katten kent.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kokhalsen/slijm HELP!

Bericht door Cari »

Ai, bad timing ... :???: .
Heeft hij al gepoept? Het klinkt alsof er iets naar binnen is gegaan dat eigenlijk te groot was en de slokdarm misschien iets beschadigd heeft. Maar als hij normaal poept, zal het misschien gwoon een irritatie zijn en zou ik gewoon de medicijnen door je buurvrouw laten geven (dat wil ze wel doen, hoop ik?) en gewoon weggaan. Hou het het weekend even goed in de gaten. Als het niet beter wordt, zou ik hem die 3 dagen bij de da laten opnemen, als dat kan (ik neem aan dat je niet zomaar thuis kan blijven?)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
pat83
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2011 18:19

Re: kokhalsen/slijm HELP!

Bericht door pat83 »

Wat fijn zulke snelle antwoorden! De pillen zijn voor misselijkheid/ braken.. de prik was voor mogelijke bronchitus.... pillen heten metocloprim en de prikken primperid en vetacortyl... pijnstiller. Verder is hij schoon bij neus en mond... ik kan niet zien of hij gepoept heeft er ligt wel wat maar dat kan ook van baco (zus) zijn. Ik ga morgen wel even babbelen met de buuf... ik hoop dat zij het kan doen 3x per dag medicatie is wel erg veel ze werkt ook gewoon. Helaas moet ik echt weg :( :( .... hij ligt nu in ieder geval op zijn rug op mijn benen op de bank te knorren zoals altijd. Snap er niks van!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: kokhalsen/slijm HELP!

Bericht door JLC »

Mijn katten hebben zoiets nog nooit gehad. Ik zou zeker nog een keer naar de DA gaan, als er geen verbetering optreedt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie