Ruziemakers

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
gwendy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2011 17:43

Ruziemakers

Bericht door gwendy »

ik heb twee katten een kater sloeber en een katin spider ,de katin wordt in mei twee en in augustus wordt mijn kater twee ,ze zijn alletwee als kitten hier binnengekomen en dan kwamen ze overeen maar vanaf dat het de eerste keer kattentijd is geweest kunnen die elkaar niet meer uitstaan is dat normaal?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ruziemakers

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze toen nog niet geholpen waren verbaast mij dat niet.
Als dat wel het geval is, is er iets gebeurt waardoor dit zo is.

In beide gevallen kan je ze terug koppelen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
gwendy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2011 17:43

Re: ruziemakers

Bericht door gwendy »

ze zijn dagelijks samen ,maar spider (de katin ) kan sloeber ( de kater) niet uitstaan ze zijn wel gecastreerd en gestereliseert maar hoe dat ik die terug moet laten overeenkomen weet ik niet hoor
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ruziemakers

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan eens in andere topics kijken hoe je ze terug kan introduceren, en of je zaken herkent.

Kan je eens wat beter beschrijven hoe ze dan reageert? Het kan ook zijn dat je poes een solo-diva is en dat ze geen soortgenootjes wil. Maar laat ons eerst nog maar eens proberen voor je die conclusie gaat trekken.
Weet je toevallig wat voor poes de moeder van Spider was? Daar kan je soms ook al iets uit afleiden.

Maar vertel eerst eens hoe het allemaal gelopen is en hoe ze nu reageert, wat wel kan en wat niet. Waaraan je merkt dat ze hem niet kan uitstaan. En hoe dat zo gekomen is (van de ene dag op de andere of stilletjes aan?) Is ze eerder bang of net boos? Wie is de dominante van hen beide?
Hoe reageert de kater op haar?
Ale bon, elk detail kan belangrijk zijn!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
gwendy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2011 17:43

Re: ruziemakers

Bericht door gwendy »

het probleem is feitelijk als onze sloeber wat te dicht in de buurt komt dan blaast onze spider naar hem ,en als hij dan nog niet luistert naar haar krijgt hij mot van haar ,het is nu al een klein jaar zo ,spider zal ook niet naar mij komen als sloeber op mijn schoot ligt ,hij wil wel maar zij laat het niet toe
Plaats reactie