Niet weer de zoveelste

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Dimitri87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2011 00:25

Niet weer de zoveelste

Bericht door Dimitri87 »

Hallo, iedereen.

Ik ben nieuw hier op het forum.
Mijn naam is Dimitri en ben 23jaar.

Vorigjaar (2009) op 24 dec is er ook een poes overreden.

Begin oktober is er een ook een kattin verdwenen (hadden toen 3 katten)

Het nieuwejaar is nogal slecht ingezet :-(

En nu 30/12/2010 is mijne lieve kattin gestorven zo plots. Tijdens het middag eten waren we aan tafel nog bezig over onze katten, dat de jongste soms op straat loopt (heel rustige straat) en dat witpoot al 12 a 13j is en die nooit opstraat loopt sinds ze enkele jaren geleden ook eens is overreden door een auto ( bekken gebroken, maar na enkele weken was ze voor 95% hersteld, nog een beetje mank lopen maar niet erg en geen staart meer).

Ik was net terug op mijn werk en ik kreeg telefoon van mijn moeder dat ze achteraan in de tuin lag (zeer grote tuin), ik wou direct naar huis gaan, maar dit was niet mogelijk, toen ik om +/- 17u thuis kwam lag ze al in een doos met deken over haar. Haar rechter achter poot was heel los en aan 1 of 2 tepels was er een beetje bloed.

Nu vermoeden wij dat ze uit een boom is gevallen en zo haar poot heeft gebroken en een inwendige bloeding heeft gehad, zou dit mogelijk kunnen zijn? Ze hield er namelijk van om te klimmen, een auto hebben we al een beetje uitgesloten omdat de afstand van de straat tot de plaats waar ze lag in de tuin (midden in het grasveld)toch meer dan 20 a 30m is.

Vind het spijtig, ik mis haar zo, en wat de pijn nog erger maakt is dat het nu een einde is van 1 familie katten die we gehad hebben, ik ben van kleins af aan opgegroeid met een kattin pitoe genaamd en deze was even oud als mij in mensen jaren, en is 18jaar geworden (gestorven aan kanker), deze heeft op haar beurt veel kittens gebaard (ooit eens een nest gehad van 13 kittens) witpoot is 12/13jaar geleden geboren (dochter van) en zij heeft op haar beurt ook regelmatig kittens gebaard ook naar haar ongeval.

De laatste nest die ze gebaard heeft was een nest van 4 waarvan er 2 tijdens geboorte al dood waren, de andere 2 waren sofie(weg gelopen oktober 2010) en witteken (overleden 24dec2009) Witteken heeft in september 2009 voor de 1ste maal gebaard en daar is onze garfield (kater) uitgekomen. Nu is hij de enige die nog overblijft en hij loopt ook te treuren en te zoeken waar de "familie" is.

Dat maakt het allemaal heel lastig daar we enorm gehecht zijn ook aan het feit van de generatie's die nu spijtig genoeg zullen stoppen.

Het klinkt mischien belachlijk voor sommige mensen, maar ik loop al een hele dag met het idee of het niet mogelijk is om bv garfield zijn zaad te laten inplanten bij een katin om dan hopenlijk zo terug katinnetjes tekrijgen?

Groetjes dimitri, en ik wens jullie allemaal een beter 2011 als mij.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door Adriana »

welkom :icon_shifty: op het Forum Dimitri!
heb je bericht een paar keer gelezen en moet mezelf bedwingen om niet te reageren op het grote aantal katten-verkeersongelukken met fatale afloop, dat je noemt.

zou je vraag niet moeten zijn: hoe voorkomen we dat een groot deel van onze kattenpopulatie wordt doodgereden?
ik begrijp dat jullie een grote tuin hebben, daar zou je makkelijk een grote ren/kooi in kunnen bouwen, zodat de katten naar buiten kunnen en toch veilig zijn.
of je zou een deel van je tuin zo kunnen afzetten, dat de katten daar niet uit kunnen.

ik begrijp bovendien dat jullie geen voorstander zijn van het laten castreren van poezen en katers.. nestjes aan de lopende band..
is het niet mogelijk om van één van die kittens, die hoop ik een goed onderdak hebben gekregen, een nakomeling terug te vragen? als/als daar dus ook weer nestjes mee gefokt zijn..

en dan nu een vraag over kunstmatige inseminatie omdat er intussen zoveel is doodgereden dat je geen overlevende generatiegenoten meer over hebt?
voor die kosten, als het al mogelijk is, zou je kunnen overwegen een grote ren te laten bouwen..

in je laatste opmerking klinkt een beetje zelfbeklag door... is dat terecht?
zou je missch eerst eens kunnen nadenken over het dierenleed van al die verkeersslachtoffers?
en die zwangerschappen en nestjes, wat voor poezen best wel zwaar is en waarom eigenlijk?

dit zal misschien niet de reactie zijn waarop je had gehoopt..
maar wij zijn een kattenforum en hebben om te beginnen het beste voor met katten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door achtpuntzes »

waarom moeten er eigenlijk per se nakomelingen komen van die "kattenfamilie"?
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me volledig bij Adriana aan. Zij verwoordt precies hoe ik het ervaar.
Op katten-gebied zorg ik zelf voor een beter 2011 dan jij voor jezelf ervaart.
Is een questie van de juiste verantwoordelijkheden zelf nemen.
Ik heb 8 gecastreerde katers en een kattenren van 10 meter.
Daar kunnen ze zelf 24 uur per dag in via een kattenluikje.

De mededeling ik kan mijn katten hier veilig loslaten want heb een grote tuin en het is
een rustige straat - die gaat er bij mij niet in na je eigen opsomming.
Er is geen sprake van een veilige vrijheid in jouw geval.

Als je een nieuwe kattenpopulatie wilt zou ik zeggen haal er een stuk of 5-6 uit een asiel.
Gecastreerd en wel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door jennli »

Ten eerste sterkte met het verlies van alweer een poes. Het is zeker verdrietig.

Sterfte op deze manier kun je inderdaad voorkomen door of de tuin zo te maken dat ze er niet meer uit kunnen. Zie hiervoor het onderwerp kattenrennen bij kattenbenodigdheden of door de katten binnen te houden. Het verkeer werkt als een russische roulette voor katten. Het kan jarenlang goed gaan, maar zoals je zelf al gemerkt hebt, zelfs in een rustige buurt kan het ook heel goed fout gaan.

Ik begrijp dat je de kattenfamilie mist en daarom k.i. overweegt. Wij zelf hebben vier katten uit het asiel en als je ziet hoe deze katten opbloeien nadat ze een fijn thuis gekregen hebben, dan wil je geen nestjes meer fokken. Er zitten echt heel veel leuke en lieve katten in het asiel. Te veel eigenlijk. Soms gaat het me zwaar aan het hart dat ik er echt maar vier tegelijk kan helpen. Meer ruimte en financiële middelen hebben we namelijk niet. Ga eens kijken bij een asiel en denk alsjeblieft goed na over de veiligheid en het behoud van je katten.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door katgevonden »

Hallo Dimitri,

ik wil beginnen met je vraag! Er is vast wel de mogelijkheid voor kunstmatige insiminatie! Vraag even je DA om advies die kan je er vast bij helpen. Maar Adriana kwam eigenlijk met een goed idee! Misschien zijn er mensen met andere nakomelingen van jullie katten die een nest hebben of plannen. Dan hoef er niet (speciaal om jou) een ander nest gefokt te worden. Ik zou zeggen zoek dat eens even eerst uit. Ik snap best dat je een nakomeling van je eigen katten wilt , maar er is totaal geen garantie dat het kitten daarom een super kitten gaat worden. Waarom ga je niet na het asiel en kijkt of je daar niet een kat(je) tegenkomt wat je hart sneller laat slaan??? Er zijn zoveel leuke katten!!!
Hoe dan ook hoop ik dat je door de adviezen van de andere forumleden eens goed na gaat denken om de katten op een echt veilige manier buiten te laten. Ongelukken gebeuren ook in rustige straten! Als je voor 100% zeker wilt zijn dat je om die reden "NIET ALWEER EEN" hoeft te missen moet je zorgen dat ze niet ALWEER in dergelijke situaties kunnen komen, door bv. een kattenren of ze gewoon binnenhouden. Maar als je ze niet wilt laten helpen zal het laaste moeilijk worden.
AUB DENK ER EENS GOED OVER
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door jojo »

:shock:

Als dit een serieus bericht is, neem ajb alle reacties ter harte en lees eens flink rond hier op het forum.

Als dit een troll is, ga ajb ergens anders berichten posten.

:pdtbur2:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan ook een nestje uit het asiel opnemen en opvanggezin van en asiel worden. Er zijn zoveel gedumpte nestjes elk jaar of nestjes van wilde/gedumpte katten en die moeten allemaal ergens in een warm huisje kunnen opgroeien. Daar doe je veel meer goed mee en ga je meer voldoening uit halen dan weer een heleboel katje op de wereld te zetten en het kattenleed te vergroten.
Zo kan je ook een moeder met kittens opnemen en eventueel bijhouden, maar je kan ze ook door het asiel of kittenopvang bij een warm gezin laten plaatsen. Maar laat ze aub allemaal castreren! http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 78&t=21971
Er is al kattenleed genoeg!!! (worden elk jaar duizenden ingeslapen die net zo goed een kans verdienden en super leuke katten waren!)
Ik vond vroeger mijn kat ook de leukste en wou ook dat ze bleef voorleven in haar nakomelingen en dat die dus nestjes krijgen, maar nu vind ik het juist leuk om zoveel mogelijk verschillende kitten in huis te halen. Die allemaal een warme thuis te geven en een onbezorgd leven te bezorgen. Daar wordt ik echt gelukkig van! En een nestje opvangen dat je nodig heeft, zonder dat je je schuldig moet voelen. Super!

Als je een kat niet laat casteren is er ongelooflijk veel kans dat ze overreden wordt, dat is wel logisch natuurlijk.... En een rustige straat steken ze juist sneller over dan een drukke straat, dus dat ik eigenlijk gevaarlijker voor katten die wel opletten (maar niet gewend zijn daar op te moeten letten). Je hebt ook katten die geen gevaar kennen en dan heb je zowiezo problemen.
De tuin afzetten is echt de enige methode om te verhinderen dat je katten doodgereden worden.


Ik neem geen katjes meer uit gezinnen bij mensen thuis want op die manier blijven die mensen maar nestjes krijgen en blijft het kattenprobleem steeds groter worden. Die katten van die mensen verdienen ook een zorgeloos leven en de katjes uit het asiel verdienen dat ook. Dus door een katje uit het asiel te nemen ipv uit een gezin help ik twee katten vooruit ipv achteruit! Bovendien ben je als je alle behandelingen( intentingen, castratie, chippen, ontworming, ontvlooiiing...) in rekening brengt met een katje uit het asiel goedkoper af dan als je ergens eentje gratis haalt.

Dit zijn ook twee katjes uit een asiel, en je kan hier overal zo'n verhalen vinden...
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=22009
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Dimitri87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2011 00:25

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door Dimitri87 »

Bedankt allemaal voor de reactie's.

Ik begrijp jullie reactie's heel goed, en inderdaad ik beklaag het mij zelf.
Het grote probleem is dat ik momenteel nog thuis in woon, en ik het liefste ze binnen zou houden.
Zo een kattenren is inderdaad een goed idee, alleen is de afstand naar de ren dan ook groot ( dicht tegen het huis is niet mogelijk (beplantingen en betegeling) en ik denk dat de poezen liever in het gras/bosje lopen. ( wonen namelijk op de "boeren buiten" )

i.v.m het kweeken/sterillisatie, de kattinen kregen de pil, en doorgaans hadden we elkjaar 1 nest, ooit eens 2 nestjes gehad (van 2 verschillende kattinen dan.)

We hebben al verschillende gezinnen gecontacteerd die ooit een kitten van ons hebben gekregen, maar tot nu toe nog geen enkele positieve reactie gekregen, ze zijn ook allemaal verdwenen of gestorven.

Nu onze enige overblijver van de familie "garfield" (kater) proberen we zoveel mogelijk binnen tehouden en ze sliepen zowiezo al snachts binnen. Hij komt per dag hoogstens 1u/1,5u buiten en dan is er meestal ook iemand mee naar buiten, of hij gaat mee in de garage waar ik een beetje aan mijn auto's werk en waar ze ook een knus plekje hebben.

Nu denken jullie mischien wel, waarom garfield niet laten castreren, wel volgens de dierenarts, zou het niet nodig zijn, er is namelijk een mogelijkheid dat hij van zichzelf steril is, garfield heeft ook niet de typische kater geur, hij plast(strippen) ook nergens tegen, en kattinen intresseren heb wel maar hij onderneemt geen stappen.

Daarom was ook mijn vraag of K.I mogelijk was, de dierenarts ging zowiezo testen of hij steril was en dan gaan we verder zien.

Morgen gaan we eens naar het honden en katten asiel hier in het dorp, en mischien enkele fokkerijen bezoeken daar mijn ouders mischien wel een noorse boskat of een maine coon wiilen kopen. Er zijn nog wel enkele rassen die we mooi vinden en ons interresseren ( siberische kat, scottisch fold, ragdoll's, britse langhaar) Maar ik heb wel al gezegt dat ze van dan af aan niet meer buiten mogen, tenzij aan een leiband of in een grote kooi/ren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door Adriana »

dank je wel voor je aanvullende informatie.

... en als het een raskat wordt, dan mogen ze niet meer naar buiten? oink..

ik zou het hele idee van nageslacht van Garfield uit mijn hoofd zetten, jammer maar helaas.. wat heeft het voor zin om soort van bloedlijn te proberen te behouden? wat heeft het voor zin om met veel geknutsel nog weer een nestje htk's te laten komen?
en als Garfield vrijwel steriel blijkt, dan ook maar gelijk castreren denk ik..

dat de afstand naar de ren groot is begrijp ik niet... kat onder je arm, stap stap stap kat in ren en deur dicht. stap stap stap volgende kat onder je arm, kat in ren en deur dicht.
bij het meeste katten valt het reuze mee, dat zijn geen wereld veroverende globetrotters. in de zon soezen op een veilig plekje en verder geen poot meer verzetten, zoiets... dat kan uitstekend in een kattenren met wat boomstammen, een afvalhout pallet oid met schaduw en zon plekjes hoog en laag. Dinie/castratenkoor heeft daar een prachtig voorbeeld van in de tuin,
het bekijken waard (voor al die Sc folds, nobo's, coontjes, brits en de rest van de raskatzels..)

je weet dat poezen een vrij grote kans lopen op tumoren/kanker als ze de poezenpil hebben geslikt hè?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou inderdaad je katten echt niet meer los laten lopen. Het is al voldoende bewezen dat het niet veilig is. Als je al zoveel kinderen overreden had, zou je ze ook niet meer met de fiets naar school laten gaan...
Ik denk dat het een goed idee is om te zien of Garfield steriel is (hoe oud is hij eigenlijk) maar die inseminatie is echt geen goed idee!! Wat een stress voor de katten, en zoals gezegd zijn er al katten genoeg! Stop gewoon met er bij te maken!
Waarom wil je zo nodig een nestje van je kat? WAAROM? Dat zou ik echt wel eens willen weten...
Heb je het topic over castratie gelezen? Dat zijn toch wel redenenen genoeg om ze te laten castreren en een lang, gezond en onbezorgd leven te laten leven.
Of denk je dat het toeval is dat enkel je 'steriele' kater nog leeft?

Neem gewoon het aantal katten dat je wil en zoek die fijn uit in het asiel. Dan moet je poes geen dekking, zwangerschap, bevalling meemaken en kan ze van haar hormonen verlost zijn.
Je hebt het nooit gemerkt omdat ze al vroeger doodgereden werden, maar je poezen op de pil zetten is vragen om kankers en gezwellen en een heleboel andere nadelige zaken van de hormonen. De pil is echt puur vergif, verkort de levenduur van de poes enorm, en een DA die in dit soort ideeën (inseminatie van een htk) wil meegaan, dat is in mijn ogen echt geen goede DA! Waarschijnlijk gaat hij er niet zoveel in de asielen doodspuiten elke week! Dan verdient hij er twee keer aan natuurlijk.... (trek zelf maar je conclusies).

Heb je misschien schrik dat meerdere katjes die geen familie zijn, geen mooie familie gaan vormen? Niets is minder waar hoor!!!
Maar hou er rekening mee dat als je een kat in huis haalt, je er 15-20 jaar voor moet zorgen! Als je het goed doet tenminste...

Elk jaar een nestje, ik moet er niet aan denken! Weet je hoeveel katten dan zijn? Hoeveel kittens die gekregen kunnen hebben als ze ongecastreerd gedumpt zijn? (En wees maar zeker dat dat bij sommige gebeurt is, het gebeurt dagelijks dus is het wel een beetje naïef van te denken dat het bij jou niet zo zou zijn). En elk kitten zorgt voor de dood van een andere kat of kitten... Zo simpel is dat!
En dan heb ik het nog niet eens over de poezen die die kittens op de wereld zetten. *schudt haar hoofd...*

Lees hier maar wat rond, in de topics die ik je gegeven heb en dit ook nog http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 78&t=19385

Oh ja, over die ren. Je kan toch ook een deel over de stenen laten lopen? Zodat ze via een luik in en uit kunnen? Dat is ook het veiligst. Je kan het ook via een tunnel doen, maar gewoon een 'gangetje' over de stenen gaat toch ook?
Ik vind katten op het gras ook het leukst, maar dat wil niet zeggen dat de kat dat ook vind. Als je voor de ren op het gras gaat moet je natuurlijk ook een draad ingraven zodat ze zich niet kunnen uitgraven. Dat klinkt als veel werk, maar dat valt wel mee. Ik heb het ook gedaan voor mijn konijnen. En je moet zowiezo iets op stenen hebben, zodat ze als het erg nat ligt niet in de modder komen te zitten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Niet weer de zoveelste :(

Bericht door Dafpoetser »

Ik sluit me volledig aan bij vorige schrijfsters. Toch zijn er een paar dingen die ik niet helemaal snap:

1) Waarom wanhopig proberen een "bloedlijn" van een kat in stand te houden?
2) Waarom katten aan gevaren blootstellen, zoals ondertussen met fatale gevolgen is gebleken?
3) Hoe wil je K.I. "plegen" bij een kater die geen paringsdrang heeft?
4) Wie garandeert je dat je bij K.I. meteen "raak" schiet?

*zucht*

Ga naar het asiel, haal daar een leuke (gecastreerde) HTK kat, hou 'm binnen en geniet ervan.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Peet »

Ik sluit me bij de rest aan. Mij eerste zorg zou ook zijn om verdere ongevallen te voorkomen ipv voortplanten.
Er is, naar mijn idee, altijd wel een mogelijkheid voor een ren toch? Hier komt hij ook op de tegels. We hebben ook wel meer plaats in de tuin verderop, maar daar kunnen ze niet zelf komen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door Anne »

Ik word een beetje verdrietig van jouw bericht. Het is heel goed dat je nu na gaat denken en zelf ook het idee hebt om een ren te gaan bouwen.
Maar je schrijft ook dat de meeste gezinnen die een kitten bij jullie vandaan hebben, de kat ondertussen ook al niet meer hebben. Hoe komt het dat mensen zo laks met hun diertjes omgaan? :cry: Daar word ik zo verdrietig van...
Ga alsjeblieft naar het asiel, daar zitten zoveel leuke lieve diertjes die al geholpen zijn en hun entingen hebben gehad, het kostenplaatje valt erg mee!
En laat je kater zo snel mogelijk castreren! je schrijft wel dat zijn paringsdrift nihil is maar je staat toch niet de hele dag mee te gluren? Zolang jouw kater andere katten dekt ben je medeverantwoordelijk voor de hoeveelheid katten die in het asiel zitten...En zij leven achter betonnen hekken en deuren en missen de huiselijke warmte...Zij hebben ook niet om dat leven gevraagd :cry:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet weer de zoveelste

Bericht door castratenkoor »

Ik zou een ren juist op tegels plaatsen, onder gras graven ze zich eronderdoor.
het fijnste is tegen het huis aan zodat ze zelf in en uit kunnen.
is dat niet mogelijk dan sluit ik me bij Adriana haar gedachte aan, kat onder de arm en naar de ren brengen.
Als je een grote ren over tegels bouwt groeit er overigens vanzelf gras en onkruid tussen de tegels.
Ik laat alles aanwoekeren.
En ik heb de ren opgeleukt met steigerhouten meubels.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie