Last van voorpoten?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
elske40
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2010 20:15

Last van voorpoten?

Bericht door elske40 »

Hallo kattenliefhebbers.

Ik heb sinds tien jaar een hele lieve kater. Een paar maanden geleden liep hij 2 keer heel even mank met zijn voorpootjes maar dat ging snel over. Ik dacht dat hij verkeerd was terecht gekomen ofzo. Hij loopt nu alleen wat raar...hij loopt niet alleen op zijn tenen maar ook op zijn voorvoet of voetzool [of hoe heet dat?] Zijn duimnagel raakt ook de grond. Als hij zit dan zit hij als een konijn..Hij geeft geen pijn aan en springt verder ook gewoon op de bank etc.. Hij is aan de dikke kant maar krijgt alleen royal canine light,het is een binnenkat,we wonen op een appartement.
Heeft iemand hier eerder van gehoord?
alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes els
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: last van voorpoten?

Bericht door pearlsofpassion »

Een konijn zit toch zowiezo hetzelfde als een kat? Dus dat lijkt me niet vreemd. Het zal waarschijnlijk wel iets anders zijn :-)

Dat op de voetzolen lopen, dat heb ik nog nooit geweten... Ik wist zelfs niet dat dat fysisch mogelijk was.
Ik denk dat er niets anders op zit dan ermee naar de DA te gaan en foto's te laten nemen.... Klinkt niet echt goed.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
elske40
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2010 20:15

Re: last van voorpoten?

Bericht door elske40 »

haha sorry , ik bedoel met dat zitten als een konijn dat hij op zijn kont zit met zijn voorpootjes omhoog;-)
Bedankt voor je reactie,ik wil binnenkort naar de dierenarts gaan.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: last van voorpoten?

Bericht door MarjanR »

Lijkt me inderdaad een goed idee.
Katten zijn nogal goed in het verhullen van pijn, dus het kan wel zijn dat hij pijn heeft.
Maar dat soms gewoon niet wil laten blijken ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: last van voorpoten?

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Aja.
En hij zit nooit gewoon of zo? Of hij doet het af en toe, op zijn achterpootjes?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
elske40
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2010 20:15

Re: last van voorpoten?

Bericht door elske40 »

hij loopt gewoon maar als hij stopt gaat hij óf meteen liggen op zijn zij óf hij gaat zitten met zijn pootjes omhoog. Op zich een heel grappig gezicht maar ik hoop dat hij geen pijn heeft omdat hij wel gewoon overal opspringt. hij ligt ook te eten en te drinken trouwens....ik dacht eerst dat hij zo lui was....
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: last van voorpoten?

Bericht door MarjanR »

Nee, dit is duidelijk een teken dat er iets is.
Kan ook psychisch zijn.. laat het maar checken door de dierenarts ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
elske40
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2010 20:15

Re: last van voorpoten?

Bericht door elske40 »

haha psychisch? dan heeft hij dat van mij :eshhh: :lol:

bedankt voor jullie reacties. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
elske40
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2010 20:15

Re: last van voorpoten?

Bericht door elske40 »

Allemaal als eerste de beste wensen voor 2011!!

Hier het laatste nieuws van mijn kat
Ik bemerkte op oudejaarsdag dat mijn kat een harde knobbel had op zijn onderkaak. Ik dacht dat kan er ook nog wel bij:-( :-( De knobbel is niet te bewegen en mijn kat geeft geen pijn aan als je er aan zit of bij het eten.
Vandaag naar de dierenarts gebeld en ik kon om half 4 al terecht.
Volgens de dierenarts zijn zijn pezen aan de voorpoten opgerekt ,dat schijn je vaak te zien bij oudere katten die suikerziekte hebben. Zijn bloed was paar maanden terug nog goed. Hij ontziet dus zelf zijn voorpoten. Hij zei dat hij er weinig aan kon doen. Mijn kat zit al op royal canine light. Hij weegt nu wel 8,2 kilo!!!!

Dan die knobbel. Hij zei dat het niet goed aanvoelde . Als het een ontstoken kies [wortel] was zou hij er last van moeten hebben en ook met eten en dat is niet het geval. Hij zei dat een rontgenfoto ook niet alles zou zeggen dus hij stelde voor om een spuit anti biotica te zetten en een week af te wachten en als het dan niet geslonken was alsnog een rontgenfoto en het proberen in te prikken voor een biopt. Wat een begin van het jaar!
Heeft iemand ervaring met zo'n knobbel aan de kaak?het voelt heel hard,het is niet te bewegen maar hij geeft geen pijn aan.

Alvast bedankt weer voor de reactie!
Plaats reactie