Kattenbak verschonen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Kattenbak verschonen

Bericht door katgevonden »

Moeten jullie kat (ten) ook altijd precies op het moment dat je de kattenbak verschoont of schept hun behoefde doen?

Ik ga ondertussen al 10 minuten bevoor ik van plan ben om de bak schoon te scheppen de kap eraf halen en even met de schep erdoor zodat ze horen dat ik ermee bezig ben. En daar komen ze aan, allebei moeten nog gauw plassen en poepen :roll:
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: kattenbak verschonen

Bericht door MarjanR »

Nee, niet echt.
Maar gisteren had Sara iets leuks bedacht.
Op het moment dat ik een bak wilde doen, ging Sara erop.
Dus, ok... meisje, dan pak ik eerst die andere bak.
Sjucht, opnieuw in de bak die ik in gedachte had.
Dus super snel naar bak nr. 3, maar toen heeft ze me alleen geholpen door in de weg te gaan staan.
Of de bak om te gaan graven voordat ik de kap erop had... lag de helft ernaast (ze is kampioen bak uit graven). Maar ik had wel ander grit erin gedaan deze keer.
Dus ja, nieuwsgierig he :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kattenbak verschonen

Bericht door nellebel »

ja, daar zat ik laatst nog aan te denken dat onze sjefke toch wel een vreemd katje is, maar gelukkig doen anderen het ook.
Onze sjefke moet altijd plassen en poepen als ik de bak verschoon. Ik heb er 2 staan. Doe ik de ene, gaat meneer zitten plassen terwijl ik sta te scheppen. Doe ik de ander gaat hij zitten poepen. Heb ik alles net klaar, deksels erop, komt onze flippie die ook meteen beide bakken weer inzegend.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: kattenbak verschonen

Bericht door JLC »

Mijn katten komen altijd wel even kijken of ik de bak goed verschoon. Een keer stond Lizzie erbij te mauwen. Toen ik klaar was, ging ze er meteen op. Ze moest kennelijk erg nodig.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kattenbak verschonen

Bericht door nellebel »

onze nellie kwam ook alleen effe controleren. Maar die kwam mij al altijd halen als ze haar behoefte had gedaan. Die ging echt niet op een vieze bak. Die poepte altijd als ik thuis kwam, zodat ik het meteen kon opruimen. plasje wilde ze nog wel 2x doen op de bak, maar echt niet meer.
Mijn nieuwe strekeltjes interesseerd het dus niets. Die zitten onbeschaamd te poepen waar ik met mijn schepje bij sta.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: kattenbak verschonen

Bericht door MarjanR »

Wahaha, ik moest erg lachen om je laatste opmerking.
En dan vooral zie ik je staan met je schepje, beetje wachten tot je schatjes uitgepoept zijn :lol:

Ik merk dat m'n katten een vast patroon hebben.
In principe werk ik daar omheen, past ook mooi in mijn patroon ;)
Maar goed, gisteren overdag de bak gedaan... was anders hey.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: kattenbak verschonen

Bericht door katgevonden »

Nou Wendy de mijne zijn dus altijd zo dus ik ga de bak maar voorbereiden en ga dan maar iets anders doen tot ze klaar zijn. Want anders sta ik er elke keer zo bij als jij, met de schep in de hand, wachtstandmodus, hihi. Maar uiteindelijk is het wel netjes als ze dan klaar zijn is de bak na die tijd wel een poosje schoon. positief blijven he?!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kattenbak verschonen

Bericht door pearlsofpassion »

Het is een gekent fenomeen, heb het nog al ergens gelezen.
Hier gaan ze ook vlak na ik hem verschoont heb. Heel handig om hun houding bij het plassen in het oog te houden! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: kattenbak verschonen

Bericht door Peet »

Hier gaan ze wel altijd kijken als ik hem verschoond heb, wat ik allemaal wel niet gedaan heb met hun wc! Verder vinden ze het wel best.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kattenbak verschonen

Bericht door jennli »

Jagger poept vaak op het moment dat ik met de emmer voor de bak sta. Kan ik hem gelijk meenemen ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie