[=TERUG] Rode kater Bassie vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Miveki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 20:25

[=TERUG] Rode kater Bassie vermist

Bericht door Miveki »

Onze lieve rode kater Bassie( Maine coon) is sinds 21 December spoorloos.
IMG_0068.JPG

Hij is 1 jaar. Ontzettend lief en aanhankelijk.
Wij maken ons erg zorgen, vooral ook de kinderen.
En hopen dan maar dat hij ergens warm binnen zit, want het is veels te koud buiten.

Bassie is een rode kat. Met een pluimstaart en heeft van die haarsprietjes uit zijn oren.
Hij ziet er door de kou wat dikkig uit nu.

Hopende dat er mensen uit Dordrecht dit lezen en hem herkennen. Wonende in de wijk Reeland
( cronjestraat/ eigenhaard/ oranjevrijstaat)
Amivedi, dierenasiel, dierenambulance, kattenzorg, dierartsen ingelicht. Affiches opgehangen in de buurt. Nog steeds niks gehoord :-(
Laatst gewijzigd door Miveki op 26 dec 2010 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door Aziraphale »

Heel veel sterkte!! Ik hoop dat jullie hem snel vinden!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Miveki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 20:25

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door Miveki »

Dank je wel, ik hoop het ook.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door nellebel »

ik stuur dit door naar mijn schoonzusje, die woont ook in dordrecht. bah wat erg. Hoop dat hij snel thuis komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Miveki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 20:25

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door Miveki »

Ja bedankt, weet niet zoveel meer wat ik kan doen. Ben nu echt wanhopig.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door pearlsofpassion »

Dat kan ik me helemaal voorstellen!
Ik hoop dat je hem toch nog vind!

Sterkte...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Miveki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 20:25

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door Miveki »

Dank je.

Dalijk nog wat flyers bij de supermarkten verder op ophangen.
Wil hem nu echt terug, hij was al zo bang voor vuurwerk :-(

Het is afwachten, misschien hoor ik vandaag wat van Amivedi.
Ook al is hij overleden, dan is dat super erg natuurlijk. Maar dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ik ben zo erg ongerust. En mis hem zo, het was echt zo'n heerlijke goedzak.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door nellebel »

hoe is hij er vandoor gegaan? Is hij ontsnapt, of ergens van geschrokken of gewoon niet thuisgekomen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Miveki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 20:25

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door Miveki »

Bassie heeft een kattenluikje, mocht naar buiten wanneer hij wilde. Hij was altijd in en rond het huis. Als je hem riep stond hij binnen een seconde ( bij wijze van spreken) voor je neus. Hij is dus niet ontsnapt uit huis. Hij kwam enkel alleen in ons huizenblok zeg maar. ( dat dacht ik )

Misschien door de sneeuw verdwaald? Ik heb echt geen idee! Sinds de sneeuw was hij vaker binnen dan buiten lekker bij de verwarming en onder de deken van mijn dochter samen in haar bed. Bassie wilde altijd bij mijn dochter in de buurt zijn. Al vanaf hij klein was.

Elke dag en avond rondjes in de buurt gelopen, zachtjes roepen, met zijn brokjes rammelen, rond gereden in de auto, maar helemaal geen Bassie te vinden!
Er hangen overal affiches in de buurt, alle organisaties die je er over kan bellen heb ik gebeld.
Maar hoor niks van niemand niet.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, een Maine Coon is natuurlijk wel een prachtig dier...
Katten worden ook wel eens gestolen....

Heb je marktplaats gecheckt? Als iemand hem gevonden heeft en zijn baasje zoekt, zetten ze dat daar misschien wel op... (ik denk maar mee hoor...)
Is hij trouwens gechipt?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Miveki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 20:25

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door Miveki »

Ik kijk regelmatig op marktplaats. En de optie dat hij is gestolen is , is helaas aanwezig ja.
Met zijn 1 jaar had hij nog niet zulke enorme opvallende kenmerken van een mainecoon. Wel pluimstaart en wT sprietjes uit zijn oor, maar nog lang geen enorme mainecoon kater met zo'n enorme langharige kraag zeg maar. Maar toch de kans is aanwezig. Helaas :-(
Hij is wel gechipt, gelukkig.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: rode kater ' bassie' vermist

Bericht door nellebel »

klinkt inderdaad bijna als catnapping, want als hij niet ziek is en gewend was om buiten te zijn, lijkt het me niet zo logisch dat een kat verdwaald. Of iemand heeft hem gevangen en dacht dat hij ronddwaalde. Hopelijk meld die persoon zich dan bij de dierenambulance ofzo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Rode kater Bassie vermist

Bericht door jennli »

Succes! Onze buurkat is vorig jaar rond deze tijd ook vermist geraakt. een week na oud en nieuw kwam ze opeens weer thuis gelukkig. Hoop dat Bassie ook de weg naar huis weer vindt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Miveki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2010 20:25

Re: Rode kater Bassie vermist

Bericht door Miveki »

Nellebel, ik hoop ook dat als mensen een kat ' vinden' zich realiseren dat de kan ook een baasje heeft. En even verder kijken, bassie heeft sowieso ook een kokertje om.
Volgens iemand van Amivedi kunnen katten sneller verdwalen zodra er sneeuw ligt.

Jenni ik hoop dat mijn Bassie het zelfde doet als jouw buurkat deed. Je wil niet weten hoe blij ik dan ben ;-)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rode kater Bassie vermist

Bericht door nellebel »

We duimen hier allemaal voor een goede afloop. Laten we hopen dat hij ergens aan het feesten is en snel terug komt om bij jou oud en nieuw te vieren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gesloten