Schildklieraandoening

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Anne
Tijger
Tijger

Schildklieraandoening

Bericht door Anne »

Ik weet niet of het hier goed staat, ik kon niks anders bedenken
maar wie heeft er ervaring met een kat met een schildklieraandoening?
Hoe is de kat behandeld, is het goed gegaan, hoe oud is de kat ermee geworden?
Onze Casper heeft namelijk een paar kenmerken waardoor de dierenarts vermoed dat ze het aan de schildklier heeft. Om bevestiging te verkrijgen is er bloed afgenomen.
Casper is in een paar weken tijd oud geworden, ze eet goed maar is toch vermagerd,
ze zit slecht in de vacht, haar oortjes zijn kaal, aan haar ogen kon de dierenarts het ook zien.
Dus vermoeden ze dat het de schildklier is. Deze voelde ook vergroot aan :-( Zelfs de assistente dacht het ook :-(
Ik heb daar totaal geen ervaring mee,
dus als iemand mij de ervaringen kan vertellen van zijn of haar kat met een schildklieraandoening,
graag!
Casper is nog maar 13, dus nog niet zo oud, hopelijk kan ze nog wat jaartjes mee!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Adriana

Re: Schildklieraandoening

Bericht door Adriana »

;-) zoek even rechtsboven bij de zoekfunctie op 'schildklier', dan krijg je alle berichten waar schildklier in wordt genoemd en op pags 3 en 4 staan de berichten in de schildkliertopics vermeld.
daar kun je ruim inlezen en missch ook aansluiten, dan blijft alle info een beetje bij elkaar.. ;-)
en ja, wij hebben met Enzo het hele schildkliertraject afgelopen: medicatie, operatie en tenslotte behandeling met radioactief jodium en het gaat nu erg goed met hem!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

voordat je aan pillen begint de uitslag afwachten van het bloedonderzoek!!!! ONze DA dacht ook dat mijn Nellie hieraan leed. Hij wist het zeker en er moest met pillen begonnen worden voordat er bloed werd gecontroleerd.
3 weken later was ze dood. ze had niets aan haar schildklier, maar de pillen hadden haar hele stofwisseling plat gelegd.
sorry voor het heftige bericht, maar ik krijg de haren rechtop staan als ik het hoor. Ligt niet aan jou, en als je DA al heeft geprikt is het zeker niet zo'n eikel als mijn DA. die prikte pas na 2 weken.
ps: als de schildklier te snel werkt en ze krijgt pillen ,ben alert op de stoelgang. Ze kan namelijk verstopt raken van de pillen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Bedankt Adriana, ik had gezocht op schildklieraandoening en kreeg maar heel weinig te zien :smile: Wat fijn dat het met Enzo goed gaat!! Dat geeft de burger weer moed...

bedankt Nellebel voor de waarschuwing, wat een rotervaring hebben jullie achter de rug en vreselijk dat je op zo'n manier je kat kwijt bent geraakt :evil:
Onze dierenarts wil eerst de uitslagen afwachten voordat we het over een behandeling gaan hebben. Heb dus geen pillen in huis
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

Adriana

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 87#p460387
heb nog wat info bij het al oudere schildkliertopic gezet en zag dat daar heel veel info en links staan, dus dat is makkelijker terugbladeren en overzichtelijker (zeker voor mij.....)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Bedankt, ik ga het doorlezen allemaal
en kipjes Kayla en Lucy

Plaats reactie