3de keer ontwormen?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

3de keer ontwormen?

Bericht door katgevonden »

Ik heb Mauw een katertje van toen 5 maand in huis genomen die stikte van de vlooien en wormen...ondertussen is alles onder controlle. Ook zie ik geen wormen meer in zijn ontlasting. Maar is het misschien wel verstandig om nu 3 weken na de laatste wormkuur toch nog een derde te geven. Preventief? Omdat hij zo vol zat met die beesten. Of zal ik dat de DA moeten vragen?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door nellebel »

Mijn DA heeft me geadviseerd om toen ik Sjefke in huis haalde (hij was ook in het asiel ontwormd), om hem thuis nogmaals te ontwormen en na 4 weken nogmaals. Maar ik zou het voor de zekerheid met je DA overleggen. Ook mbt sterkte van de dosering, ligt namelijk ook aan zijn gewicht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door pearlsofpassion »

Kittens tot 4 maanden worden elke 3 weken ontwormd.
Erna, normaal om de 2-3 maand.
Als je echt een serieuse infectie hebt is het aangewezen om 2 maal met 3 weken tussen te ontwormen. Erna denk ik wel dat ze allemaal weg zijn.
Mauw is ouder dan 4 maanden dus moet het niet meer standaard om de 3 weken, en als je het dus tweemaal gedaan hebt zou hij er vanaf moeten zijn.
Je kan natuurlijk wel even met je DA overleggen...

Katie moet toch nog elke 3 weken ontwormd worden, dus als je niet zeker bent denk ik niet dat het kwaad kan hem nog eens mee te doen ( doe ze dan wel gelijktijdig! anders besmetten ze elkaar misschien... als er nog wormen zouden zijn). Maar dan zeker eerst eens met je DA over hebben!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door katgevonden »

Juist daarom vraag ik het! Vandaag is Katie's ontwormdag! Hahahahahah zal ze weer blij zijn
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door katgevonden »

Ik heb ondertussen toch maar de DA om advies gevraagt...Hij vind het verstandig om Mauw nog een keer te ontwormen! De schade van te vaak ontwormen was in Mauw's geval minder ernstig als weer een wormbesmetting.


...alle honden en katten ontwormt :twisted: :twisted: :twisted: ze haten mij nou allemaal maar nu even geen wormkuren meer voor hun :edance: :edance: :edance: ....
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door pearlsofpassion »

Waarom haten ze je?
Hier vinden ze dat helemaal niet erg. En na flink dat pilletje ingenomen te hebben krijgen ze een beloningtje.
Ontvlooien vinden ze hier erger, want dat jeukt altijd een beetje en voelt wat vuil op aan plaats waar ze dan niet aan kunnen... :evil:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door katgevonden »

Ik heb pasta, en dat vastpakken als het niet uitkomt vinden de poezen maar niks. En de honden, tja met de vingers achter in hun strot waarderen ze niet echt. In n plakje worst hoef je met die slimmeriken niet te doen! Ze kunnen super sorteren...plakje vlees in de maag en plup tablet uitspoegen. Wel hebben ze allemaal n klein beetje leverworst gehad na die tijd
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door nellebel »

onze vorige kat trapte ook nergens in. Die at het ook niet als ik het ergens onder stopte.
Deze 2 die vreten alles ... echte schrokkoppen, dus hier wordt alles fijngemalen onder een lepeltje natvoer.
Flippie haar AB is nu een pasta. Vind ze niet echt fijn, maar daarna haar lievelingssnoepje. Ze is maandag begonnen met de kuur, maar rent nu al meteen naar de snoepkast als ze de pasta opheeft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: 3de keer ontwormen?

Bericht door Sunnetje »

Hier zijn ze ook niet dol op het ontwormen, gebeurd hier ook met de pasta, maar ach, even een minuutje vervelend voor ze en klaar :) Je wordt er vrij snel aardig bedreven in ;)
Ontvlooien voelen ze volgens mij altijd aankomen, want dan zijn ze meteen weg! Maar dat gaat eigenlijk met hetzelfde gemak als ontwormen. een minuutje vervelend en klaar :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie