Kitten wil geen brokjes eten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
StormMagicMighty
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2010 22:03

Kitten wil geen brokjes eten

Bericht door StormMagicMighty »

Hallo,

Ik heb een mannetjes kitten Mighty. Nu is hij verzot op zacht voer maar wilt absoluut geen brokjes eten. Ik heb bijna elk merk wel geprobeerd. Van kitkat tot royal canin.
Iemand enig idee wat ik kan doen om hem aan de brokjes te krijgen?

Hij eet zodra ik het zacht voor met brokjes vermeng het niet meer op. of de brokjes met water verzacht laat ie het ook staan. Het ligt niet aan zijn tanden wat kruidnootjes at hij wel.

Hij leeft samen met vader en moeder poes. en drinkt nog steeds bij moeder poes. Mighty is nu 3 maanden oud.

help?

groetjes
linda
Cerna

Re: kitten wilt geen brokjes eten

Bericht door Cerna »

Hoi Linda

Ik zou me niet direct ongerust maken, Mighty is nog zo klein, dat komt vanzelf wel. Ik heb een poes bij wie het wel een jaar duurde voordat ze brokjes ging eten. Zolang hij maar voldoende goed voer eet en goed groeit. En misschien kun je zo nu en dan eens wat kleine stukjes lamshart proberen? Dan komt het kauwreflex wat meer op gang en is ook goed voor het gebit.
Iedere kat heeft zo zijn/haar eigen smaak. Onze oudste kater eet ook heel spaarzaam brokjes en is op dit dieet inmiddels bijna 16 geworden en onze jongste drie katten willen absoluut geen zacht voer (of alleen een likje saus). Ik geloof niet dat je deze voorkeur kunt sturen.
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kitten wil geen brokjes eten

Bericht door Anne82 »

Hoi Linda,

ik heb er hier ook eentje lopen die geen brokjes wil eten. Heeft hij ook nog nooit gedaan en hij is nu bijna 3 en heb de hoop al opgegeven dat hij ze ooit nog gaat eten. Ik geef hem blikvoer en rauw vlees en daar doet hij het prima op. Ik zou me er niet te ongerust over maken.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9383
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten wil geen brokjes eten

Bericht door castratenkoor »

Je zou Carnibest = barf kunnen proberen. Of elke dag stukje rauw vlees (geen varken) door zijn natvoer, zodat hij toch wat te kauwen heeft.
Of eendagskuiken, de mijne vrat die al met 10 weken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie