Mijn kat was zindelijk en deed zijn behoefte in de kattenbak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
jilllabar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2010 12:51

Mijn kat was zindelijk en deed zijn behoefte in de kattenbak

Bericht door jilllabar »

Mijn kat was zindelijk en deed zijn behoefte in de kattebak, maar nu al enkele dagen doet hij zijn behoefte aan de nest van de hond en die eet dat op als ik niet thuis ben. Hij heeft dit nooit gedaan en nu in een keer doet hij dit. Kattebak is proper en heb geen andere kattebakkorrels. Ik vind dit echt proper dat de hond dit op eet. Hij miauwt dan ook en begint op de grond te krabben.
Kan iemand me zeggen wat ik hier aan kan doen? Ik ga hem wel laten castreren.

Bedankt
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat was zindelijk en deed zijn behoefte in de katte

Bericht door pearlsofpassion »

Als hij ouder is dan 6 maand is castreren aan te raden en zo snel mogelijk.
Een extra kattenbak plaatsen is aan te raden. Waarschijnlijk wil hij niet steeds op dezelfde gaan. Dit hoeft geen dure kattenbak te zijn, gewoon een open bak kan ook prima dienen.
Zet de bak eerst naast de mand en daarna kan je hem stilletjesaan opschuiven naar waar je hem wil hebben. Kies wel een plaats die niet naast de andere bak is. Best zelfs in een andere ruimte.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
jilllabar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2010 12:51

Re: Mijn kat was zindelijk en deed zijn behoefte in de katte

Bericht door jilllabar »

Bedankt dit kan ik proberen alleen is het probleem dat de hond in de keuken zit en de kattenbak in de andere ruimte staat met een poortje tussen omdat hij de kaka zelfs eerst uit de bak ging eten. Morgen ga ik hem laten castreren want dit is echt vies. Ik heb hem sinds ik hem heb ook nog niet buiten gelaten en dacht mss dat dit ook kon helpen?

Groetjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat was zindelijk en deed zijn behoefte in de katte

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, ik zie niet in hoe dat zou helpen.
Eens moet hij toch binnen blijven en dan zit je nog met een probleem.
Castratie helpt niet echt bij poepen, dat is tegen sproeien (en dan nog helpt het soms niet meer als het al te laat is). Maar het moet natuurlijk wel gebeuren! Hoe oud is je kat nu?

Die hond van je is wel een probleem. Misschien de kattenbak ergens bovenop zetten waar de kat wel bij kan? Ik weet niet of dat mogelijk is, en of de kat er dan nog in wil...

Ik denk wel dat een tweede kattenbak het poepprobleem zou moeten oplossen.
De hondenmand (waar hij nu gaat) eens goed uitkuisen, met azijn of iets met citroengeur (houden katten niet zo van), wanneer de kat het niet ziet!
De kattenbak uitkuisen met javel (chloor) wil al eens helpen omdat sommige katten graag op plaatsen met chloorgeur gaan (niet te straf natuurlijk, goed afspoelen, hij kent het nog wel). Maar dat geldt niet voor allemaal.

Ik hoop dat je een oplossing vind voor je hond.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie