In de meeste katten zit wel ergens een ras in (ergens een voorouder een raskat), maar het is niet steeds gemakkelijk te zeggen welk ras.
Zo denk ik ook dat Luis een raskat redelijk dichtbij in zijn voorouders (1e of 2e graad) moet hebben door zijn kleine ogen die redelijk dicht bij elkaar staan, en zijn erg stevige bouw... maar vind maar eens welk ras...
En van Kleintje haar kopje zou ik zo zeggen dat ze een britse korthaar in haar voorouders heeft (ook redelijk stevige poes), maar ik ken nu toevallig haar ouders en die waren echt wel gewone htk's... Haar moeder had een heel ander snoetje (maar wel dezelfde manier van kijken

), en haar vader heb ik natuurlijk niet zo goed bekeken (woonde wat verder in de straat) maar het is mij ook nooit opgevallen dat hij speciaal was en ze heeft haar kleur van hem.
In Cuzco zie ik soms iets oosters, en op andere momenten dan weer niet... En met opgroeien verandert dat ook constant.
Zolang ze maar mooi en lief zijn... Er zal altijd wel iets in zitten, maar wat, dat zullen we wel nooit weten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)