Verwend?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
katgevonden
Poema
Poema

Verwend?

Bericht door katgevonden »

Mijn kitten Katie is een erg leuk kitten maar met het eten doet ze toch wel een beetje raar. Namelijk welk voer ik ook in haar bakje doe ze wil het niet eten. Ik heb ondertussen al van allerlei merken geprobeert, slecht of goed, duur of minder duur, bekende merken en merken die bekend zijn voor mindere qualiteit. En elke keer het zelfde mevrouwtje hoef de kittenbrokken niet uit de bak, maar als je haar aandacht geeft in de zin om de brokjes, brokje voor brokje uit je handen te voeren dan eet ze ze allemaal. Nu vraag ik me af of ze me lekker heeft opgevoed, hihi of heeft het misschien met de bak te maken? Ik maak de bakjes elke ochtend schoon en ze zijn van rvs. Zal het aan de bak liggen??? Ik weet alleen dat ze zeer zeker niet te dik is, eerder mager. Ontwormt, geent en vlooienmiddel krijgt ze hier ook op tijd. Verder kan ze lekker na binnen en in de tuin dus dat ze niet veel nodig heeft omdat er weinig beweging inzit, lijkt mij ook sterk. Wie heeft er ideën over?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Cari
Tijger
Tijger

Re: verwend?

Bericht door Cari »

Ze heeft je inderdaad goed getrained ;-) . Je zou kunnen proberen de brokjes zo op de grond te geven en dan op een schoteltje en dan in het bakje. NIET meer met de hand geven :enaughty: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Onze Flippie heeft een hekel aan plastic bakjes. Daar eet ze pas uit als ze eeeeeeccchhhhtt veel honger heeft. Een porseleinen bakje is geen probleem. Je zou het eens kunnen nproberen een ander bakje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

NIET meer met de hand geven !
He, mag ik vragen waarom niet? Mij lijkt het ook geen goede methode, maar ik merk ook dat Dex veel liever uit mijn hand eet als uit z'n bakkie. Het werd op een gegeven moment zo erg dat hij mijn hand met zijn pootje de etensbak in 'dwong' om meer te voeren, als ik dat niet deed, ging hij zelf met zijn pootje hengelen in de bak. Dat vond ik een beetje raar, dus doe het niet meer, maar vraag me af waarom katten dat doen, de kat van m'n schoonzusje wil absoluut niet uit de hand eten, snoepjes moeten gesmeten worden en dan rent hij erachter aan!
*Dexter & *Mosa
Plaats reactie