Grootste of grotere kattensoorten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Drekonai
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2010 16:19

Grootste of grotere kattensoorten

Bericht door Drekonai »

Als ik op mezelf ga wil ik graag een kat, thuis hebben we een Britse Korthaar en ik ben gek op hem. Alleen als ik een kat neem wil ik graag een grote kat. Dus ik vroeg mij af welke is de grootste. Vaak hoor je de Maine Coon, Savannah (vind ik te duur :eshifty: ), Ragdoll. Maar wie kan mij het antwoord geven ?

Bedankt :grin:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Grootste of grotere kattensoorten

Bericht door Ilone »

Volgens Google is de Siberische tijger toch echt de grootste kat met zijn max 3 meter lang....maar denk niet dat je die wilt :lol:

Waarschijnlijk kom je toch uit op de Maine Coon of Noorse Boskat uit (met name de katers) en ik las ook iets over een Savannah (kruising tussen een Afrikaanse Servalkat en htk zou dat moeten zijn)?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Grootste of grotere kattensoorten

Bericht door MarjanR »

Ik heb nu een cypers en 1 gehad gehad, en ze waren beide groot.
Misschien, als je wellicht niet kijkt naar een ras, kun je in het asiel een grote cyperse halen ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Drekonai
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2010 16:19

Re: Grootste of grotere kattensoorten

Bericht door Drekonai »

Nou, wie weet. Bedankt voor de tips, ik ga nog een goed zoeken :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Grootste of grotere kattensoorten

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum
k denk dat je een beetje fors uit de kluiten gewassen kat zoekt en die kun je bij veel rassen vinden. maar ik neem aan dat het om karakter gaat en klik.
en let op, bij sommige rassen is het mode om 'groot' te fokken en dat resulteert heel vaak in rugklachten omdat de bouw van de kat dat niet aan kan. bij honden zie je dat ook, komt er iets in de mode en dan fokken ze aanstaand dierenleed..
dus houd dat in je achterhoofd en kijk eens rond bij http://www.dierenasiels.com of http://www.[verwijderd].com bij herplaatsing (staan veel britjes op de lijst)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Grootste of grotere kattensoorten

Bericht door JLC »

Ik heb afgelopen zaterdagavond toevallig op Animal Planet een documentaire gezien over katten waarbij in deze aflevering de Savannah en de Ragdoll werden besproken. Beide rassen werden als fors benoemd. De Savannah is het grootste ras. Inderdaad, het is een dure kat. Zou iets van 20.000 US dollars kosten. Het programma heet cats 101, erg interessant overigens.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Grootste of grotere kattensoorten

Bericht door Nyncke »

Ik vind Noren en Main Coon geweldig!!!!

Maar als je naar het asiel gaat vind je een hoop prachtige grootse katers.
Anders eens onder de herplaatsers op diverse google pagina's kijken.
Plaats reactie