Sjefke (5 mnd) plast op bed

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door nellebel »

onze sjefke plast sinds 2 dagen op ons bed. Volgens mij is hij te lui om s'nachts naar beneden te gaan naar de bak. Vanmorgen was Flippie al beneden en toen heb ik het boed opengeslagen. Toen ik 5 minuten later op de kamer kwam was het dekbed flink nat. De dader was gevlogen. Volgens mijn man was Flippie continue beneden geweest. Sjefke bleef wat dralen rondom de trap later, hem naar beneden gestuurd en toen ging hij meteen op de bak.
Is het nou luiheid of gemakzucht?
Hij is wel flink verkouden, maar gedraagt zich niet als zieke kat. Allen de snot loopt uit zijn neus.
Wat kan ik hiertegen doen. Een bak boven wil ik liever niet, aangezien hij flink herrie maakt in de bak (hij staat echt 5 minuten te wroeten en krabben).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door Nyncke »

Ik wilde dat ik het antwoord wist maar hier ook van die bedplassers ( en die zijn niet ziek ).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door nellebel »

Tja nyncke, ik baal hier ook ontzettend van. Vond het heerlijk met 2 katten op bed, en onze Flippie is het gewend. Maar ik kan moeilijk iedere dag het dekbedovertrek en het dekbed zelf gaan uitwassen. Vanavond blijven ze zeker beneden, maar ik hoop toch echt dat dit stopt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door MarjanR »

Moch Sjefke dit ook doen op een andere plek zou ik toch eens een plasje proberen te vangen en dat bij de da inleveren.
Ze kunnen dit doen omdat ze pijn hebben bij het plassen he.
En dan doet Sjefke het op de bak omdat hij weet dat jij dat liever hebt, maar als hij de kans krijgt om stiekum toch op iets zachts te plassen dan zal hij het doen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door nellebel »

dank je MArian. ik hou het in de gaten. hij heeft nu een AB kuurtje ivm snotteren. (echt zielig, met zelfs een bloedneusje van het gesnotter).
gelukkig gaat het nu ietsje beter.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sjaann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2010 17:40

Re: Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door Sjaann »

Hier hebben wij ook last van! onze kitten Sherry doet het ook. de eerste keer dat we haar even op bed hadden dacht ik dat het een ongelukje was... maar nu doet ze het elke keer als ze de kans krijgt op bed te komen, ik zorg er nu maar voor dat ze niet meer op ons bed komt. maar dit vind onze andere kat Whiskey niet leuk want die wil wel op bed, maar het is erg smerig dus ik heb beide niet meer in de slaapkamer. Ik krijg Sherry niet van het 'bedplassen' af.
Home is where the cat is! <3
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door pearlsofpassion »

En wat heb je al geprobeert?

Heb je minstens evenveel kattenbakken als katten plus 1? Op verschillende plaatsen, en liefst in de buurt van de slaapkamer als daar een probleem is? Je kan erna de bak nog cm voor cm weg verplaatsen naar een plaats waar je hem wel wil hebben.
Ze doet het toch op de bak ook als je haar uit de slaapkamer houdt?

Maar als ze het enkel op het bed doet is er ook kans dat ze een blaasontsteking of iets anders dat pijn doet heeft. Als ze pijn hebben bij het plassen is iets zacht om op te plassen aangenamer en daarom kiezen ze dat.
Ben je er mee naar de DA geweest?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door castratenkoor »

Ik heb op elke verdieping kattenbakken en dat zou ook mijn advies zijn. Je zegt boven geen kattenbak te willen omdat hij zo'n lawaai maakt met spitten.
Als het gaat om de keuze tussen spit-lawaai en pis op je bed zou wat mij betreft de keuze toch erg makkelijk zijn.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door nellebel »

Even reactie op bovenstaande. Onze sjefke had denk ik toch een blaasontsteking, maar omdat hij toch AB kreeg voor het gesnotter is dat probleem meteen opgelost. ik weet het niet zeker, maar het plasprobleem is er niet meer.
Aangezien ze beide snotterig waren en flink snurken, hebben ze een tijdje beneden geslapen. Ze gingen wel altijd mee naar bed tot wij gingen slapen. Ik zette sjefke dan eerst even op de bak voordat we naar boven gingen. Geen probleem gehad toen (maar ja, hij was dan ook maar een uurtje boven todat hij naar beneden moest omdat wij gingen slapen). Sinds vorige week slapen ze weer boven en geen probleem gehad. Hij is natuurlijk ook wel wat gegroeid nu. Kan misschien beter zijn plasje ophouden, kan makkelijker het bed op en af, maar misschien toch een ontstekinkje geweest.
Het belangrijkste is dat ze weer lekker bij ons liggen te maffen. (totdat ze beginnen te spelen midden in de nacht)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door castratenkoor »

Ik zou toch ook boven een bak neerzetten. Lang plas op moeten houden is niet goed. hebben ze zo weer een blaasontsteking.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sjefke (5 mnd) plast op bed

Bericht door nellebel »

Maar ze kunnen gewoon naar beneden lopen om te plassen. Doen ze allebei nu, geen probleem. (zo'n groot huisje heb ik niet hoor). Ik hoor ze regelmatig even naar beneden gaan, lekker hapje eten denk ik ook. en muisjes halen, soms ligt s' morgens het hele bed vol ,kunnen we meteen gaan spelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie