Naar de dierenarts

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Deborah23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:55

Naar de dierenarts

Bericht door Deborah23 »

Hallo iedereen!!

Ik heb een paar vraagjes. Weet alleen niet of er nog iemand wakker is!

Ik heb zelf ongeveer 3 weken geleden ringworm gekregen.. [geen idee hoe, maar het was er gewoon ineens]
En nu vroeg ik me af of mijn poesjes het ook hebben. [of dat ik het van hun heb overgenomen]
Ze zijn nu 6 maanden oud, en ik heb ze nu ongeveer tien weken. Ze kwamen uit het asiel en hadden al best veel ziektes achter de rug.
Het zou dus niet heel vreemd zijn als ze ook ringworm hebben, aangezien ze al best een medische achtergrond hebben.
Kan het zijn dat ze dit al hadden, en dat ze mij pas na iets van 6/7 weken hebben besmet?
Zo niet.. dan heb ik het zelf misschien gewoon gekregen en hun aangestoken. Of is de kans daarvan niet groot?

Ik ga morgen met ze naar de dierenarts.. Maar die zei dat ik er maar eentje hoefde mee te nemen. Aangezien ik zei dat ze geen zichtbare vlekjes hebben maar ééntje wel af en toe jeuk heeft.
Het is alleen zo: Deze poesjes [zusjes] zaten samen in het asiel en zijn SUPER close.. Ik vraag me af of ik ze niet beter alle2 even mee kan nemen, zodat ik er niet ééntje hier alleen achter hoef te laten.
Aan de andere kant: Het is maar voor even. En als ik ze allebei mee wil nemen, dan moeten ze in één reismandje, waar ze voorheen steeds inzaten. Maar ze worden nu wel al ietsje groter, dus misschien wordt het juist wel heel erg krap en nog stressvoller..

Sorry ik ben een beetje overbezorgd misschien.. maar heeft iemand advies?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Naar de dierenarts

Bericht door MarjanR »

Ik zou ze toch alle twee meenemen.
En ik zou ook een andere arts zoeken.
Je kunt niet 2 katten beoordelen op 1 kat, dat is schier onmogelijk.
Het zou redelijk dwaas zijn wanneer de arts ook nog eens meds meegeeft voor alles twee terwijl hij de ander niet eens gezien heeft.
En tja, doe ze voor deze keer gewoon in 1 kooitje joh.

En dan koop je later een grotere kooi waar ze saampies in kunnen.

Ik weet niet of jij de ringworm via je kat hebt gekregen.
Zou kunnen. Handen niet gewassen na kattebak verschonen, maar ook wanneer je toevallig je sleutels hebt laten vallen op straat...
Je hoeft je mond maar even aan te raken en beng.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Naar de dierenarts

Bericht door pearlsofpassion »

Ik doe mijn twee jongens ook steeds samen in 1 kooitje en altijd samen naar de DA, ook als er maar 1 van beide ziek is. Dat is gewoon leuker voor hen.
Misschien zielig dat de andere dan mee is voor niets, maar zo leert hij dat er niet altijd iets aan de hand is, geeft hij steun aan de zieke en alleen thuis blijven vind hij ook zielig. Ze kruipen altijd allebei in het kooitje...

Verder ben ik het eens met het feit dat er ergens iets niet klopt dat de DA zegt dat je er maar eentje mee moet brengen.
Overlaatst ook nog zo'n berichtje gehad. Een kat had een infectie, kreeg AB maar de tweede kat niet. Na de AB kuur werd de eerste kat weer ziek. Aja, de tweede had geen AB gekregen en dus stak die de eerste terug aan!
Zo los je niets op, en kan je ook niet zien of de tweede kat niet ziek is.
De ene kat reageert misschien zieker dan de andere, maar jij kan toch niet beoordelen of de tweede dan niets heeft? Dus moet de DA er ook naar kijken. En als ze AB meekrijgt, moet de tweede het ook krijgen. Anders lost het niets op...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie