Tenenjager

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Tenenjager

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Sinds een week vindt Charlie het leuk om als ik slaap me wakker te maken door onder de deken naar mijn tenen te hengelen. Dit vindt ikzelf iets minder, maar ik weet niet hoe ik hem dit kan afleren. Hebben jullie tips?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Tenenjager

Bericht door jennli »

Hoi Silvia,

Cayleigh en Jagger hebben dit ook een tijdje gedaan. Hij heeft dan een manier gevonden om je wakker te krijgen. Hij wil graag aandacht en spelen. Cayleigh heeft dit nu vervangen om door mijn neus te gaan likken en Jagger daar naast me te miauwen en kopjes te geven.

Jagger en Cayleigh houden nu elkaar goed bezig, dus een vriendje zou al een oplossing kunnen zijn. Daarnaast heb ik er voor Jagger het volgende op bedacht. Ik heb een lading propjes op mijn nachtkastje liggen en Jagger vindt die helemaal geweldig. Als hij nou 's ochtends echt heel graag juist met mij wil spelen, gooi ik een propje door de kamer en dan gaat hij er super fanatiek mee aan de haal. Hij heeft er een sport van gemaakt het propje over of onder het bed door te "voetballen", door de gang, de badkamer en weer de gang en vervolgens naar beneden te laten stuiteren. Dan komt hij enthousiast terug voor het volgende propje. Na een propje of twee drie was hij mijn tenen vergeten en kon ik nog een beetje dutten. Nu laat hij mijn tenen gewoon met rust.

Hoop dat je er wat aan hebt;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tenenjager

Bericht door Ilone »

Pluis heeft dat ook zo gedaan!
Gelukkig doet ze het nu niet meer, heb er eigenlijk niks aan gedaan.
Ik weet in ieder geval wel dat ik stil moet blijven liggen wanneer Pluis onder de dekens duikt ;)
Maar vroeger...pfff.....ik heb ze 1 keer zelfs los moeten halen van mijn voet! Ze zat vast met haar nageltje in mijn hiel!!! Brrr als ik er weer aan denk,...

Maar bij mij is de draak er vanzelf mee gestopt ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Tenenjager

Bericht door JLC »

Lizzie doet dit ook, maar dan bij mijn man. Mijn man staat elke dag op rond een uur of vijf voor zijn werk. Het lijkt erop dat Lizzie dit aanvoelt en hem helpt met wakker worden. Ze weet dat het "werkt", want hij staat op. Maar soms begint ze daar om vier uur al mee. Als mijn man wakker wordt, pakt hij haar even goed vast en aait haar. Daarna houdt ze meestal wel op.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie