Enige tijd geleden is de moeder en zus van mijn Main Coon overleden, beide hadden nierfalen. Hierdoor heb ik mijn Main Coon ook laten onderzoeken. Deze had een kleine verhoging in zijn bloedwaarden. Het advies van de DA was wel om alvast te starten met dieetvoer.
Ik was begon met integra dieetvoer, langzaam overstappen. Door elkaar aangeboden etc.
Maar meneer die haalt zijn neus er totaal voor op. Hij weigert gewoon om het andere voer te eten.
Ik weet dat sommige gevoelig zijn qua nieuwe vorming qua eten!
Clinic dieetvoer een tijd geprobeerd. Maar meneer haalt ook na 2 dagen eten hier zijn neus voor op.
Toen terug naar de DA deze gaf mijn Royal Renal dieetvoer mee. Meneer scheurde het proefzakje zelfs helemaal open. Begon er goed van te eten... tot na 2 dagen... meneer haalt weer zijn neus ervoor op!
Nu heb ik hem gewoon niks anders meer aangeboden, maar dat werkt niet... meneer eet dan gewoon helemaal niet...
Hoe kan ik deze lieverd nu over laten stappen op zijn dieetvoer. Ik blijf bij de Royal Renal dieetvoer.
Naast deze Main Coon heb ik ook nog een 'vuilnisbakkie' deze eet alles wat ze maar tegen kan komen! Dus ik heb wel rekening te houden met twee, deze tweede eet gewoon wat de pot schaft.
Wie heeft er tips, truc om mijn Main Coon aan zijn nierdieet te helpen?!?
Alvast bedankt!
Het niet willen eten van zijn dieetvoer
Re: Het niet willen eten van zijn dieetvoer
ER zijn nog zoveel soorten nierdieet voer.
Heb je Hills KD al geprobeerd?
Want ik heb hier naar ik dacht geen kieskeurige smulpaap, maar helaas.
Toen hij aan nier dieet moest kam die toch naar boven zetten
En RC moest ie niet, Clinic af en toe als afwisseling.
Maar na 2 dagen niet meer hoor.
Hij is helemaal verzot op het Hills dieet voer.
Dan heb je ook nog Specific, Pro-Vet etc etc.
Gewoon blijven proberen, joh.
Ik snap je frustratie, ik zat ook met de handen in het haar, maar je bent niet alleen hoor.
Er zijn er een aantal hier ook op het forum die voor ons al met de handen in het haar zaten.
Snuffel maar wat rond, dan gaat er een wereld voor je open.
Succes.
PS wat vervelend dat je net twee poezen bent verloren aan die rot nieren
Heb je Hills KD al geprobeerd?
Want ik heb hier naar ik dacht geen kieskeurige smulpaap, maar helaas.
Toen hij aan nier dieet moest kam die toch naar boven zetten

En RC moest ie niet, Clinic af en toe als afwisseling.
Maar na 2 dagen niet meer hoor.
Hij is helemaal verzot op het Hills dieet voer.
Dan heb je ook nog Specific, Pro-Vet etc etc.
Gewoon blijven proberen, joh.
Ik snap je frustratie, ik zat ook met de handen in het haar, maar je bent niet alleen hoor.
Er zijn er een aantal hier ook op het forum die voor ons al met de handen in het haar zaten.
Snuffel maar wat rond, dan gaat er een wereld voor je open.
Succes.
PS wat vervelend dat je net twee poezen bent verloren aan die rot nieren

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Boe was gek op Beaphar nierdieet en ook Integra vond hij lekker. Misschien is het een idee om het om de twee dagen af te wisselen.
Bedankt voor jullie reactie,
De moeder en zus, woonde bij de achterbuurvrouw (daar is mijn kat geboren)
Ik ga nu nog één keer met dit voer, langzamer nog proberen over te stappen.
Anders Hills maar proberen.
Wat ik tegen kwam op andere sites, is dat katten (sommige) ook een sterke reuk hebben voor eitwitten. Dit maakt het voer aantrekkelijk. Nu heeft hij natuurlijk nu eten met minder eiwitten. Dus de geur is denk ik ook wel een 'probleem'.
Hij haalt voordat hij precies ziet of gekeken heeft als zijn neus op voor zijn eten!
Nogmaals, bedankt voor het meedenken!
De moeder en zus, woonde bij de achterbuurvrouw (daar is mijn kat geboren)
Ik ga nu nog één keer met dit voer, langzamer nog proberen over te stappen.
Anders Hills maar proberen.
Wat ik tegen kwam op andere sites, is dat katten (sommige) ook een sterke reuk hebben voor eitwitten. Dit maakt het voer aantrekkelijk. Nu heeft hij natuurlijk nu eten met minder eiwitten. Dus de geur is denk ik ook wel een 'probleem'.
Hij haalt voordat hij precies ziet of gekeken heeft als zijn neus op voor zijn eten!
Nogmaals, bedankt voor het meedenken!
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik zou je eten nog niet weggooien, en inderdaad nog een wat anders proberen. Als dat weer hetzelfde is, gewoon afwisselen, misschien eet hij dan wel goed...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)