Floor drinkt graag regenwater

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Baasje van Floor
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:31

Floor drinkt graag regenwater

Bericht door Baasje van Floor »

Mijn poes Floor is een appartement poes en komt dus niet echt buiten behalve het balkon.
In de zomer stond de deur gewoon open en kon ze er zo op. Nu het winter is wil ze dat ook, maar blijft ze mauwen tot ze er op staat. Alleen het rare is dat ze dan steeds alle plassen regenwater en water wat op de balustrade ligt driftig op begint te likken! Weet iemand waarom ze dit doet? ze heeft gewoon een drinkbak met dagelijks schoon water
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Floor drinkt graag regenwater

Bericht door Lidaju »

Mijn eerste kat deed dat ook altijd, het drinkbakje binnen stond er eigenlijk voor niks, want hij wilde alleen buiten drinken. Volgens mij doen veel katten dat liever.
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Floor drinkt graag regenwater

Bericht door castratenkoor »

Ik hoop wel dat je balkon kat-veilig is gemaakt, zodat de poes niet naar beneden kan vallen.
Er zijn katten die liever regenwater drinken dan kraanwater, ik denk niet dat daar een verklaring voor is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Floor drinkt graag regenwater

Bericht door Adriana »

jaja, regenwater is stukken lekkerder dan kraanwater met min of meer chloor daarin.
sloot- of vijverwater is bij een aantal katten ook favoriet.
wij hebben hier binnen altijd ook een bak, die ik met regenwater en of vijverwater vul
en op het balkon een paar bakken die vanzelf volregenen. maar met hondeweer kunnen ze dan binnen drinken. wel om de paar dagen even verversen.

p.s. en welkom ;-) op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Floor drinkt graag regenwater

Bericht door pearlsofpassion »

Ik geef hier ook regenwater en 1 bak met kraantjeswater, waar enkel Cuzco soms eens uit drinkt. De rest doe ik 3/4 regenwater en 1/4 kraantjeswater. Ik weet niet juist waarom, maar dat vinden ze erg lekker. Ze drinken ze met zn 3e bijna anderhalve liter op 2 dagen, dus dat vind ik wel veel...
Als Kleintje buiten loopt zal ze nog wel wat meer drinken.

Ik vind het belangrijker dat ze voldoende drinken dan dat ze zuiver leidingwater drinken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Floor drinkt graag regenwater

Bericht door JLC »

Hier drinkt Jaap ook graag regenwater. Hij vindt dat gewoon lekkerder.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
kissxthatxrail
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:32
Locatie: Zevenbergen

Re: Floor drinkt graag regenwater

Bericht door kissxthatxrail »

Onze katten drinken ook graag regenwater! Het eerste wat ze doen als ze buiten komen is regenwater drinken! Het water in de bakjes binnen staat er eigenlijk voor niks.
Savonds geef ik mijn katten wel eens een extra bakje regenwater zodat ze niet heel de nacht zonder hoeven.
Ik ben een poes, ik weet van niks
Baasje van Floor
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:31

Re: Floor drinkt graag regenwater

Bericht door Baasje van Floor »

Bedankt voor jullie reactie, ik laat haar lekker haar gang gaan!
Plaats reactie