Kitten met vogels

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
michiej
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2010 17:36

Kitten met vogels

Bericht door michiej »

Hallo

Ik heb vorige week een kitten opgehaald, en ik heb 2 tamme grasparkieten.
Ze heeft er nog weinig aandacht aan geschonken, dus ik ben blij!
Iemand ervaring hiermee?

Groetjes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kitten met vogels

Bericht door Catfish »

Ik heb vroeger ook die combi gehad, en dat ging redelijk. Maar de katten bezorgden de vogels regelmatig een regelrechte hartverzakking door op de kooi te springen of iets dergelijks.
En ik ken meer van die ervaringen uit mijn omgeving.
Bedenk dat katten roofdieren zijn. Ook al lijkt het nog zo goed te gaan, elk moment kan hun jachtinstinct de kop opsteken.
Niet echt een geweldige combi dus...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
michiej
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2010 17:36

Re: Kitten met vogels

Bericht door michiej »

Nee snap ik, maar als ik weg ga doe ik haar in een andere kamer + berging en doe de vogels ook niet los als ze erbij is.

De vogels schrikken gelukkig niet zo snel dus hoop dat het werkt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten met vogels

Bericht door Adriana »

begrijp ik goed dat je één solo-kitten hebt, dat je wegsluit in een andere kamer+berging als je weg bent?
neem aan dat je weg bent als je werkt, s nachts slaap je en klopt het dus dat het kitten het overgrote deel van het etmaal in zijn eentje min of meer opgesloten zit?..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten met vogels

Bericht door MarjanR »

Hmmmm, ik zou het gewoon niet doen.
En inderdaad niet de kitten opsluiten, maar de vogels met kooi op een veilige plek zetten.
Vogels hebben hun kooi en een kitten heeft veel bewegingsvrijheid nodig hoor.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten met vogels

Bericht door castratenkoor »

Sluit me bij de vorige twee sprekers aan.
Kitten zoveel uur per dag in kamertje met berging is niet katvriendelijk.
Maak liever je hele huis catproof en geef haar het hele huis ter beschikking.
Liefst met veel speelgoed, plafondhoge krabpaal.
Het is geen pluche speelgoedbeer die je in de kast doet als je weg bent........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten met vogels

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat als je deze combi wil laten werken, je minstens voor 2 kittens moet gaan!!

De vogels bewegen namelijk en dat geeft de aantrekkingskracht. Als een kitten nooit met een ander levend vriendje kan spelen, dat kan vangen en dus zijn jachtinstinct daar op afreageren, zal hij zeker steeds opnieuw naar de vogels sluipen. Wat wil je ook? De essentie van een kitten is leren jagen door spelen... En daar kan je niet omheen!
En dat kan je met een hele berg speelgoed en constant aandacht nog niet oplossen, dus zeker niet als ze de helft van de tijd (nog optimistische schatting) alleen in een kleine ruimte zit!

Je gaat je kwaad maken op je kitten, haar beknotten in haar ontwikkeling en zo de relatie met haar en haar geluk volledig om zeep helpen. Misschien hard, maar als je ooit een kitten die mag opgroeien gehad hebt dan weet je het wel... Spijtig genoeg worden nog veel kittens alleen gehouden...


Met een volwassen kat zou het misschien nog gaan, maar als deze vroeger in haar leven vogels gevangen heeft en opgegeten kan je het ook wel schudden...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Kitten met vogels

Bericht door Maureen »

Mijn oudste zoon HAD een diamantduifje. Fredje kon het niet laten om het beestje de dood in te jagen :-(
We hadden de duif al boven gezet op zijn slaapkamer maar Fred, zo iventief als hij is, klom gewoon door het raam naar binnen (via de binnenplaats kan hij boven op de poort en van daar uit naar binnen). Hier geen combi vogels-katten meer. Ik vind het zielig voor het vogeltje, maar even zielig voor de kat, die toch een jachtinstinkt heeft en achter het vogeltje aan blijft jagen.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten met vogels

Bericht door castratenkoor »

Mee eens met Valerie, goed aanvulling. Uiteraard vind ook ik dat je het kitten beter een vriendje kunt geven. Mijn reactei ging vooral tegen de eenzame opsluiting is. Katten hebben ruimte en keuzemogelijkheden nodig. Kunnen kiezen wil ik in de kamer wil ik in de keuken. Wil ik slapen wil ik spelen. Als je zo'n beest in een kleine saaie ruimte opsluit maak jij de keuze en kan hij eigenlijk alleen maar slapen. Kat stompt af tot theemuts......om het maar even simpel te stellen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten met vogels

Bericht door Cari »

Kat stompt af tot theemuts......om het maar even simpel te stellen.
Of zal later, zwaar gefrustreerd, de aanval inzetten op jou. Je zal niet de eerste zijn die slachtoffer wordt van een opgroeiend kitten dat beknot is in zijn ontwikkeling. Een kitten heeft gezelschap nodig van een ander kitten of tenminste van een andere vriendelijke kat.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
michiej
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2010 17:36

Re: Kitten met vogels

Bericht door michiej »

Nou die kamer is behoorlijk groot en s nachts slaapt ze bij mij!! en daar staat alles een krabpaal en speeltjes! En ja er komt misschien nog wel een kitten bij! Maar goed de dubbele kosten voor de inentingen vind ik nog wel iets om over na te denken!!

BEDANKT voor de reacties!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten met vogels

Bericht door Adriana »

dat zal je niet meevallen.. een kleuterkat heeft erg veel energie en een groot uithoudingsvermogen.
als dat een tijd is weggesloten en eindelijk vrij mag, dan dacht je toch niet dat-ie rustig naast je komt liggen hè?
geen maatje voor je solo-kitten omdat je moet nadenken over de kosten van de inentingen??
weet je wel wat je je solo-kitten aandoet met dit eenzame bestaan?
en als de kosten van de entingen een probleem zijn, dan had je eigenlijk ook geen geld voor een eerste kitten want je zult af en toe toch langs een dierenarts moeten..
k hoop van harte dat je ergens in de begroting middelen vindt voor een tweede kleuterkat en uit het asiel is het erg overzichtelijk want die zijn ge-ent, gechekt, gechipt, gecastreerd..
dat slaapt een stuk rustiger hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten met vogels

Bericht door castratenkoor »

Als je al na moet denken over de entings-kosten hou ik mijn hart vast wat er gebeurt als je solo-kitten van de kast valt en een pootje breekt. Waar haal je dan geld voor een operatie vandaan?
Of hij krijgt last van blaasgruis en er meot onderzoek gedaan worden, cathertertje ingebracht enz enz. Kosten paar honderd euro. Hoe gaat dat dan betaald worden?

Als ik jou was zou ik vast beginnen een potje aan te leggen voor voorkomende ramp-kosten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
michiej
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2010 17:36

Re: Kitten met vogels

Bericht door michiej »

Dat jullie allemaal zoveel katten willen moeten jullie lekker zelf weten! En dat ze 8 uur per dag alleen zit vind ik wel kunnen in een grote kamer met raam en een berging! En dit was de laatste uit het nestje,
Weet wel heel zeker dat ze het echt wel slechter had kunnen treffen!

Weet je wat ik zielig vind, dat er dode katten langs de weg liggen, hoogst waarschijnlijk omdat de mensen de kat niet binnen willen hebben als ze zelf weg zijn! En dat er een kat bijna 24 u per dag voor mn deur zit te miauwen ook in de regen omdat ze waarschijnlijk niet naar binnen kan eten wil hebben! En dat er laatst een zwerfkat met jonge kittens door het dorp heen gaan!

P.s. denk dat het hokje in het asiel kleiner is dan de speelkamer wat ik nu heb!

Ciao
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kitten met vogels

Bericht door Catfish »

Nou, nou, wat een leuke reactie, zeg. We proberen je te helpen met tips aan de hand van onze ervaringen.

En meen je serieus dat je je kat 8 uur per dag alleen op gaat sluiten?! Verwaarlozing noem ik dat. Dat zeg ik niet vanwege je knullige reactie, maar omdat ik het meen.

Neem er een kitten bij (alle redenen zijn hier boven genoemd), twee zijn er niet zo veel, hoor... Ook je redenaties over de kosten, zie reacties hierboven, sluit ik me ook bij aan.
Of geef haar aan iemand die wel goed voor het kitten kan zorgen.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie