Kitten speelt 's nachts met mij

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Ingeh88
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:02

Kitten speelt 's nachts met mij

Bericht door Ingeh88 »

Sinds een ander halve week heb ik een kitten. 's Avonds gaat ze samen met mij slapen; ze slaapt op mijn kamer. Maar 's nachts wordt ze wakker en gaat ze spelen; met mij! Ze duwt haar poten in mijn gezicht, bijt in mijn neus en oren, loopt over mij hoofd heen etc. Heel vervelend dus, want ik kan echt niet slapen als zij zo doet. Ik zet haar dan met de kattenbak op de gang, maar eigenlijk vind ik dat zielig, ik wil dat ze gewoon lekker bij me komt liggen en dat als ze wilt spelen dat ze dat zelf dan doet en mij met rust laat. Maar hoe?

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten speelt 's nachts met mij

Bericht door pearlsofpassion »

Probeer eens met vlak voor het slapengaan heel veel met haar te spelen zodat ze goed moe is als je gaat slapen.
Zo leert ze mss ook wanneer het speel- en wanneer het slaaptijd is...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kitten speelt 's nachts met mij

Bericht door Shaz »

Dat hoort helaas bij een kat/kitten. Het kan inderdaad helpen als je voor het slapen nog met haar speelt, maar vaak zijn katten juist 's nachts actief. Bij ons zijn ze ook altijd 's nachts aan het spelen en rennen (maar dan wel buiten de slaapkamer en met elkaar ;-) ).
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten speelt 's nachts met mij

Bericht door pearlsofpassion »

Het hangt toch echt wel van de kat af. En als kitten kan je het nog wel wat sturen. Zo mag je ze wel eens aaien 's nachts maar voor de rest gewoon negeren als je verder wil kunnen slapen.
Als ze natuurlijk echt wil spelen (en aangezien ze geen vriendje heeft is dit wel normaal) ja, dan trekt ze zich er waarschijnlijk niet veel van aan als je haar negeert. Nochtans is elk beetje aandacht (ook negatief) een beloning...

Ik zou haar eigenlijk niet steeds op de gang zetten. Probeer eens op andere manieren haar niet met je te laten spelen. En zorg dat je zeker voldoende met haar speelt overdag dan! Ben je wel voldoende thuis? Anders kan je er beter een vriendje voor haar bij nemen want een kitten is al snel eenzaam en dan krijg je dit soort gedragingen. Bovendien leren ze van een soortgenootje sociale vaardigheden die jij als mens hen nooit kan bijbrengen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie