Gewoon voer na blaasgruis?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door castratenkoor »

Ik ben ervaringsdeskundige. Heb minder kijk op analyses en ingrediënten.
Mijn Sjaak is nu 13 en zwaar blaasgruispatiënt, Joep is 7 en in lichtere mate blaasgruis.
Beide kunnen niet tegen Iams.
Na jaren dieetvoer van de dierenarts geef ik nu Orijen en daar doen ze het allebei heel goed op.
Het is belangrijk dat je de kat heel goed observeert. Heeft hij eetlust, gedraagt hij zich normaal, hoe zit hij op de bak. Als hij goede eetlust houdt en mooi diep zit bij het plassen dan gaat het goed.
Zodra je merkt dat hij steeds op en af de bak gaat weet je dat hij weer moeilijker plast.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door MarjanR »

Hoe ik het lees heeft de kat juist geen last van blaasgruis.
Maar heeft 2 jaar meegegeten met de kat die juist hier wel last van had.
Nu deze kat helaas is overleden kan Ramona dus over op gewoon voer voor d'r overgebleven kat.

Of ik moet het compleet verkeerd hebben begrepen (wat me de laatste tijd vaker gebeurd...hmmm)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door Kattenbella »

Jerry gaat hier nu echt prima op de carnibest en ander versvoer. Verder heb ik een waterfontein voor alle katten hier staan. Veel drinken is ook erg belangrijk.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
paasnini

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door paasnini »

Er is ook een erg goed en relatief betaalbaar droogvoer op de markt http://www.casafera.com/kattenvoer/index.php helaas nog niet overal te koop maar ook via Internet te bestellen. Een van de weinig voedingen die op alle punten goed scoort en ook nog eens goed voor de tanden is omdat het droog-krokant is en niet vet en dus niet aan de tanden kleeft.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door Nyncke »

Dat gruisvoer van Prins wordt aangeraden om 4 maanden te geven, dan testen op gruis, ev. nog langer voeren als het niet weg is.
Het wordt afgeraden om het aan katten te geven die geen gruis hebben, het kan er zelfs door veroorzaakt worden.

Prins zelf raad versvoer aan als tussendoortjes, zo ben ik toen bij vers uitgekomen. Helaas willen mijn poezen geen vers meer.

Van de brokjes vond ik de adult versie wel erg goed om als opvolger te voeren en Binkie had toen helemaal geen last meer van blaasgruis, evenals bij vers. Toen ik weer eens een andere brokje heb gegeven, had hij vrijwel gelijk weer last van gruis.
Voordeel van prins, is hun goede advieslijn, stukken goedkoper als dieëtvoer van de da en het werkt perfect. Hun versvoeradvies heeft mij ook veel vertrouwen gegeven.
paasnini

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door paasnini »

Ook in Prins zitten nog veel granen volgens mij.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door Nyncke »

Geen idee wat erinzit maar mijn katten doen het prima op Prins, itt andere droogvoeren.
Ik zou liever vers geven maar dat zit er niet in bij mijn "prinsjes en prinsesjes"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door Catfish »

Ik heb katten met blaasgruis gehad en een poes met nierinsuficientie. Beiden dus ander voer, allebei van Royal Canin. En ze mochten absoluut niet het voer van de ander eten, ook niet als ze gezond waren geweest. Ik ben ook niet van de waardes en ingredienten (daar hebben we Adriana voor ;-)), maar wel ook ervaringsdeskundige dus.

Toen Moony (met de nierinsufficientie) overleed op haar 19e (heeft sinds ze bij mij kwam, ze was 14, op speciaal voer gestaan) kwam Meneer Jansen uit het asiel, een kat van 10 met blaasgruis. Paste mooi bij Snoetje, ook blaasgruis.
Daar moesten ze beiden levenslang op, op advies van de DA. Ik eigenwijs uiteraard, en een keer gestopt. Binnen een week had ik twee katers die niet konden plassen en als de donder weer op voer van RC voor de blaasgruis heren. Dat is jaren goed gegaan, het kan dus wel.

Gadver, wat mis ik ze...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door Adriana »

paasnini schreef:Er is ook een erg goed en relatief betaalbaar droogvoer op de markt http://www.casafera.com/kattenvoer/index.php helaas nog niet overal te koop maar ook via Internet te bestellen. Een van de weinig voedingen die op alle punten goed scoort en ook nog eens goed voor de tanden is omdat het droog-krokant is en niet vet en dus niet aan de tanden kleeft.
CASA-FERA Senior bevat uitsluitend streng geselecteerde hoogwaardige grondstoffen: rijst, gerst, maïs, pluimveemeel, maïsgluten, pluimveevet, vitaminen, pluimveehydrolisaat, haringmeel, bietenpulp, rundvet, kippenleverextract, plantaardige vezels, eipoeder, gist, zalmolie, lecithine, kaliumchloride, kaliumcarbonaat, lijnzaadolie, L-lysine, DL-methionine.

rijst, gerst, mais op de eerste drie plaatsen en geen vermelding van het totaal gehalte aan zetmeel/koolhydraten.. maar het moet zeer behoorlijk zijn!

ik ken het niet maar zou het niet zonder meer voeren en een paar keer bloedsuiker meten als ik er mee begon.
nee, zit geen tarwe in maar verder kan ik hier eigenlijk maar moeilijk enthousiast over worden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door Adriana »

Nyncke schreef:Van de brokjes vond ik de adult versie wel erg goed om als opvolger te voeren en Binkie had toen helemaal geen last meer van blaasgruis, evenals bij vers. Toen ik weer eens een andere brokje heb gegeven, had hij vrijwel gelijk weer last van gruis.
Voordeel van prins, is hun goede advieslijn, stukken goedkoper als dieëtvoer van de da en het werkt perfect. Hun versvoeradvies heeft mij ook veel vertrouwen gegeven.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ns#p439763
firma prins doet toch wel heel erg veel kh's/zetmeel in zijn droge brokjes-kattenvoer....
en tja, het kan zijn dat het daarom stukken goedkoper is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Gewoon voer na blaasgruis?

Bericht door Nyncke »

Ken verder de samenstelling niet maar het was het enige betaalbare wat erg goed hielp.
Trouwens al mijn katten doen het erg goed op Prins ( zou ze het liefst weer op vers hebben :-(
Plaats reactie