Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum maar heb een beetje dringende vraag:
Ik heb een poes van ruim 15 jaar die de laatste tijd toch echt een oud poesje begon te worden. Springen e.d. ging niet meer zo goed, geen rare dingen maar je merkte dat ze echt oud werd. Ze heeft altijd al last gehad van overgeven als ze te snel of te veel at en afgelopen woensdagochtend had ze ook overgegeven. Het is een buitenkat (toen ze 2 maanden was sprong ze uit het keukenraam van de flat waar ik toen woonde omdat ze zo graag naar buiten wilde, gelukkig 1 hoog

dus toen ze woensdagavond weer wat begon te kokhalsen heb ik haar even buiten gezet. Dat deed ik vaker, als ze een haarbal had of door haar geschrok moest overgeven. Maar normaal komt ze dan na een half uurtje buitenspelen weer binnen en nu niet. De halve nacht heb ik uit het slaapkamerraam staan roepen maar helaas... De volgende ochtend vroeg uit bed om te zoeken, geen poes, maar in de tuin lag wel wat braaksel met wat leek een plasje bloed!! Niet puur bloed maar het zag eruit alsof het wat verdund was met misschien maagsap ofzo, het leek wat op vleesvocht van biefstuk ofzo. Het is nu inmiddels vrijdagavond, ik heb overal gezocht in de buurt maar ik heb haar niet gevonden. Ik ben heel ongerust en langzaam dringt het tot me door dat dit echt niet goed is, want ze bleef soms in de zomer wel een nachtje weg maar niet met het koudere weer en ze is nog nooit 2 dagen weggeweest. Mijn vriendin zei dat ze misschien ergens is weggekropen om te sterven, en ik ben bang dat ze gelijk heeft

. Mijn vraag na dit lange verhaal is eigenlijk:
Kruipen katten buiten weg (als het een buitenkat is) of toch op een vertrouwde plek binnen?
En als het buiten is, gaan ze dan ver weg, of gewoon dichtbij huis?
Misschien zijn dit vragen die niet te beantwoorden zijn maar ik weet even niet meer waar ik naar haar moet zoeken en wil haar toch erg graag (ook als ze dood is) vinden.
Ze is gechipt en de dierenambulance heeft haar niet gevonden. Heb bij de hele buurt briefjes gepost en opgehangen maar nog niets gehoord.